• 17-04-15 Από την συνέντευξη του υπουργού Παιδείας, Αρ. Μπαλτά, στο ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο»

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔17/04/2015 - 14:30 | Author: Newsroom

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Τα κυριότερα σημεία της συνέντευξης του υπουργού, Αριστείδη Μπαλτά, έχουν ως εξής:

    Για την εκλογή πρυτάνεων

    Εκεί νομίζω ότι καινοτομούμε γιατί ναι μεν επαναφέρουμε την ψήφο των φοιτητών αλλά την επαναφέρουμε σε επίπεδο καθολικής ψηφοφορίας, στο σύνολο των εγγεγραμμένων φοιτητών.

    Δεν μεταφέρουμε την έννοια του εκλέκτορα όπως γινόταν παλαιότερα. Τώρα όλοι οι φοιτητές θα ψηφίζουν ανεξαιρέτως, χωρίς τη μεσολάβηση των παρατάξεων και το ποσοστό συμμετοχής στην ψηφοφορία θα επηρεάζει το ποσοστό της απόδοσης της φοιτητικής ψήφου. Δηλαδή, αν ψηφίσουν μόνο οι μισοί φοιτητές μειώνεται στο ήμισυ το βάρος της ψήφου στους στην εκλογή των μονοπρόσωπων οργάνων.

    Για τις ακαδημαϊκές ελευθερίες και το άσυλο.

    Αυτή η κατάληψη ήταν ακατανόητη γιατί προέβαλε ως αιτήματα, θέματα των οποίων τη λύση είχε ήδη δρομολογήσει η Κυβέρνηση. Με αυτή την έννοια δεν είχε καμία λογική και κανένα περιεχόμενο ουσιαστικό. Προφανώς κατέλυε τη λειτουργία του Πανεπιστημίου, και έπρεπε να τελειώνει. Το ΥΠΟΠΑΙΘ δεν έχει την ευθύνη της διαδικασίας επίλυσης της κρίσης στο επίπεδο της παρέμβασης εκεί. Δήλωσε από την αρχή τη διαφωνία του με αυτές τις μορφές διαμαρτυρίας. Ως προς τις ακαδημαϊκές ελευθερίες, έχει γίνει πολύ μεγάλη σπέκουλα τα τελευταία χρόνια. Η έννοια του Πανεπιστημίου είναι σύμφυτη με την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών με την ελευθερία της διδασκαλίας και της έρευνας και την προστασία του Ασύλου από κάθε προσπάθεια καταπάτησής του. Επαναφέρουμε τον ορισμό του Ασύλου και διατηρούμε κατά τα άλλα το νομικό πλαίσιο, όπως είχε προσδιοριστεί από τον νόμο Διαμαντοπούλου.

    Για την κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρύματος.

    Τα συμβούλια Ιδρύματος όπως έχετε διαπιστώσει δημιούργησαν και προβλήματα λειτουργίας και προβλήματα Δημοκρατίας. Αντί να βοηθήσουν τη λειτουργία των Πανεπιστήμιων και την αυτονόμηση τους από το υπουργείο, έκαναν το αντίθετο. Με τις προεπιλογές πρυτάνεων δημιούργησαν μεγάλο πρόβλημα δημοκρατίας, πράγμα που φάνηκε πολλές φορές. Καταργούνται λοιπόν τα συμβούλια ιδρύματος και οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στα συλλογικά όργανα του πανεπιστημίου: Σύγκλητο, Πρυτανικό Συμβούλιο.

    Για τη Δωρεάν Παιδεία και τη σίτιση των μαθητών

    Η ουσιαστική αναμόρφωση του Λυκείου, η αποδέσμευσή του από τις εισαγωγικές εξετάσεις και αυτονόμησή του ως εκπαιδευτική μονάδα, θα μειώσει το φροντιστηριακό κόστος και θα βοηθήσει έμμεσα να γίνει πράξη η δωρεάν παιδεία. Μεριμνούμε για τη σίτιση των μαθητών, εν μέσω της πολύ δύσκολης οικονομικής κατάστασης που περνάει η χώρα.

    Αλλαγές με κοινωνική και πολιτική συναίνεση

    Αναλάβαμε στα μέσα της σχολικής χρονιάς και προσπαθούμε πολύ να άρουμε κάθε λογής εμπόδια. Ευρύτερης εμβέλειας θεσμικές αλλαγές σχεδιάζονται σε βάθος χρόνου- σε χρονική κλίμακα έτους- και ύστερα από εμπεριστατωμένο διάλογοι. Αρχίζουμε από σήμερα να μελετούμε όλα τα ζητήματα, από το σχολείο ως και τα μεταπτυχιακά και θα δούμε τις αλλαγές επιδιώκοντας την κοινωνική και πολιτική.

    Για τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους εταίρους

    Η κυβέρνηση έχει διατυπώσει τις κόκκινες γραμμές της: όχι υφεσιακά μέτρα, όχι απολύσεις . Επιδιώκει συμφωνία που θα επιτρέψει την επανεκκίνηση της οικονομίας. Σε αυτό αντιδρούν πολλοί για ιδεολογικούς λόγους και βλέπετε πώς διεξάγεται ο θόρυβος κάθε φορά γύρω από τη διαπραγμάτευση, όταν φθάνει η κρίσιμη ημερομηνία για την αποπληρωμή του χρέους. Ευελπιστούμε ότι θα πείσουμε τους εταίρους μας ότι αυτή είναι η μόνη λύση και για αυτούς και για εμάς.

    Για το δελτίο τύπου πατήστε εδώ.

    Loading...
  • loading...