15-04-14 Σχεδιάζουμε την Ελλάδα 2020 Εκπαίδευση και Απασχόληση

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔15/04/2014 - 15:38 | Author: Newsroom

Δελτίο Τύπου

Σχεδιάζουμε την Ελλάδα 2020 Εκπαίδευση και Απασχόληση

Ημερίδα Διαβούλευσης για το σχεδιασμό του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», πραγματοποιήθηκε σήμερα, 15 Απριλίου, στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας λειτούργησαν δύο παράλληλα Θεματικά Εργαστήρια, που αφορούν

στις ακόλουθες κύριες προτεραιότητες του Επιχειρησιακού Προγράμματος:

· Βελτίωση προοπτικών απασχόλησης και ανάπτυξη δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού

· Επένδυση στην εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση

Στην ημερίδα παρέστη ο Mr Peter Stub Jorgensen, Διευθυντής Γενικής Διεύθυνσης Απασχόλησης Κοινωνικών Υποθέσεων και Ένταξης ΕΕ.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε ότι «το ΕΣΠΑ δεν είναι μόνο αριθμοί. Το ΕΣΠΑ είναι κυρίως οι άνθρωποι, είναι η καθημερινότητά μας, είναι η ποιότητα της ζωής μας, είναι οι βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον. Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα για 16.500 χιλιάδες επενδυτικά σχέδια μικρομεσαίων επιχειρήσεων, είναι σε εξέλιξη τεχνικά έργα που χρηματοδοτούνται από τα διαρθρωτικά ταμεία ύψους 18,500 χιλιάδων ευρώ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ του 2007-2013».

Ο κ. Χατζηδάκης συμπλήρωσε ότι « ΕΣΠΑ σημαίνει και κοινωνική κάλυψη. Στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013, ολοκληρώθηκαν ή αναβαθμίζονται 450 βρεφονηπιακοί σταθμοί. Επίσης 67.500 χιλιάδες μητέρες μπορούν και στέλνουν τα παιδιά τους, σε ετήσια βάση, στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, χάρη στην κάλυψη του ΕΣΠΑ. Στο ίδιο πλαίσιο 2.500 χιλιάδες ανασφάλιστοι συμπολίτες μας μπορούν να καλύπτουν τις δαπάνες υγείας χάρη στο κουπόνι υγείας, το οποίο καλύπτεται από το ΕΣΠΑ».

«Είμαστε σήμερα ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, που η χώρα μας είναι 3η στην απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση και 1η στις απορροφήσεις του μεγαλύτερου ταμείου , του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης. Από την άλλη πλευρά, μας ενδιαφέρει να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της κοινωνικής συνοχής, όσο πληρεστέρα γίνεται μέσω του νέου ΕΣΠΑ. Κυρίως θα επικεντρωθούμε σε θέματα εκπαίδευσης , κατάρτισης, φτώχειας, αποκλεισμού, απασχόλησης. Οι πιστώσεις και τα κονδύλια που θα διατεθούν, στη μία προγραμματική περίοδο, από το καινούργιο πρόγραμμα, για την Εκπαίδευση και την απασχόληση, αλλά και από τα περιφερειακά προγράμματα καταπολέμησης της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, θα είναι 3,4 δις ευρώ», διευκρίνισε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

Στον χαιρετισμό του, ο Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Ιωάννης Βρούτσης σημείωσε ότι η έξοδος από την κρίση «αποτελεί, ουσιαστικά, το ώριμο στάδιο μίας διαδρομής, ενός «οδικού χάρτη», που χάραξε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, και στον οποίο κινηθήκαμε όλοι μας με προσεκτικά, υπεύθυνα και μελετημένα βήματα».

Ο κ. Βρούτσης υπογράμμισε επίσης ότι «η ανεργία, μετά από περίπου πέντε χρόνια και μετά τη σταθεροποίηση που επέδειξε εντός του 2013, δείχνει πλέον να εισέρχεται σε φάση αποκλιμάκωσης. Όπως ακριβώς είχαμε προβλέψει και εμείς στο Υπουργείο Εργασίας, «διαβάζοντας» τα «πρόδρομα σήματα» του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη», που αποτυπώνει με ακρίβεια τις ροές της μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας. Αλλά και πολλοί έγκυροι ερευνητικοί φορείς και οικονομικοί οργανισμοί, μεταξύ αυτών και η Τράπεζα της Ελλάδος.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό ανεργίας μειώνεται για τέσσερις συνεχόμενους μήνες – στην καρδιά, μάλιστα, του χειμώνα. Από το 27,7% το Σεπτέμβριο του 2013, στο 26,7% τον Ιανουάριο εφέτος. Μία ολόκληρη ποσοστιαία μονάδα. Ενώ και τα στοιχεία του συστήματος «Εργάνη» δείχνουν ήδη σημαντικό θετικό πλεόνασμα προσλήψεων για το μήνα Απρίλιο».

Χαιρετισμό στην Ημερίδα απηύθυνε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο οποίος επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι «όταν σχεδιάζεις την εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση μιας κοινωνίας, ενός λαού, σχεδιάζεις την εθνική οικονομία της επόμενης γενιάς», ενώ τόνισε ότι «η εκπαίδευση αποτελεί τη βάση για κάθε προσπάθεια μελλοντικής και βιώσιμης ανάπτυξης. Σχεδιάζοντας το μέλλον της μάθησης σχεδιάζουμε το μέλλον της χώρας, του έθνους».

Αναπτύσσοντας το νέο επιχειρησιακό σχέδιο 2014-2020, ο κ. Αρβανιτόπουλος υπογράμμισε ότι «το επιχειρησιακό σχέδιο 2014-2020 πιστεύουμε ότι θα συμβάλλει στην επίτευξη των στρατηγικών μας επιλογών. Είναι ένα σχέδιο που υπηρετεί την ανάγκη προσαρμοστικότητας των νέων στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και της κινητικότητάς τους στον εργασιακό τους βίο. Ένα σχέδιο που υπηρετεί την εύκολη πρόσβαση από το σχολείο στην εργασία. Ένα σχέδιο που υπηρετεί μια σταθερή και ανατροφοδοτούμενη σχέση εκπαίδευσης και εργασίας ώστε να προσδίδει η εκπαίδευση βασικές δεξιότητες και γνώσεις οι οποίες θα προσαρμόζονται και θα αναβαθμίζονται κατά τη διάρκεια του εργασιακού βίου».

Ο κ. Αρβανιτόπουλος δήλωσε ακόμη ότι «το 2014 μας βρίσκει στην έξοδο της μεγαλύτερης δημοσιονομικής κρίσης. Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες θυσίασαν πολλά για την έξοδο από την κρίση. Η ελληνική κυβέρνηση είχε και έχει την υποχρέωση όχι μόνο του σχεδιασμού και της εφαρμογής των πολιτικών εξόδου, που έλαβε και πέτυχε, αλλά πρωτίστως την άρση των δομικών χαρακτηριστικών, των διαχρονικών αιτιών υπανάπτυξης της χώρας», ενώ ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του υποστήριξε ότι «για να σχεδιάσουμε την Ελλάδα του 2020δεν αρκεί το θεσμικό πλαίσιο, οι γενναίες αποφάσεις και μεγάλες θυσίες. Χρειάζεται η αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας. Από τις κρατικοδίαιτες πολιτικές και από την κουλτούρα του προστατευτισμού των ημετέρων και των συντεχνιών οφείλουμε σήμερα περισσότερο από ποτέ να οικοδομήσουμε μια κοινωνία φιλελεύθερη, ένα κράτος κοινωνικά φιλελεύθερο, μια χώρα ανταγωνιστική».

Επίσης, ο κ. Αρβανιτόπουλος έθεσε τους κεντρικούς άξονες του επιχειρησιακού προγράμματος, για το οποίο θα διατεθούν περίπου 850 εκ ευρώ μόνο στο σκέλος της Εκπαίδευσης, και συγκεκριμένα:

  • Μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, αναβάθμιση της ποιότητας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης.
  • Ενίσχυση του θεσμού της ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ και διευκόλυνση των ευκαιριών στους νέους για ένταξη στην αγορά εργασίας.
  • Αύξηση της ανταγωνιστικότητας των Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καλύτερη σύνδεση μεταξύ Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, υποστήριξη των φοιτητών για την έγκαιρη ολοκλήρωση των κύκλων σπουδών.
  • Ενίσχυση της ερευνητικού δυναμικού της χώρας στο πλαίσιο της βασικής έρευνας αλλά και της ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.
  • Αύξηση της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – βελτίωση της σύνδεσης των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας και ενδυνάμωση των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων του ενήλικου.
  • Και φυσικά ιδιαίτερη μέριμνα για ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, εκεί όπου η εκπαίδευση και η δια βίου μάθηση δεν είναι έχουν μόνο μαθησιακά αποτελέσματα αλλά συμβάλλουν στην ίδια την ποιότητα της ζωής τους.

140415 arvanitopoulos 2

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Loading...
  • europalso

    ideascentral