Περισσότεροι από 12.000 αναπληρωτές θα χρειαστούν στις 12 Σεπτεμβρίου, ώστε να μην υπάρχουν ελλείψεις στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της χώρας.


Σύμφωνα με τα στοιχεία του αιρετού στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) Βασίλη Παληγιάννη, με βάση την καταγραφή των λειτουργικών κενών από τους περιφερειακούς διευθυντές, με τα οποία έγιναν οι αποσπάσεις, προκύπτει πως τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ξεπερνούν τις 10.000. Συγκεκριμένα 7.708 είναι τα κενά στη Γενική Αγωγή και 1.955 σε δομές Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ).

Οπως ανέφερε χθες στην «» ο κ. Παληγιάννης, στα κενά αυτά θα προστεθούν κι αυτά που προέκυψαν από τη διαδικασία των , καθώς επίσης και τα λειτουργικά κενά που θα προκύψουν μετά την έναρξη του σχολικού έτους (λόγω των αποχωρήσεων με άδειες ανατροφής, αναρρωτικές, άνευ αποδοχών κ.λπ.). Επομένως, για τη λειτουργία των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων θα χρειαστούν πάνω από 12.000 αναπληρωτές σε πρώτη φάση.

Στη διαδικασία των προσλήψεων αναπληρωτών θα υπάρξουν τέσσερις βασικές αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, από φέτος οι αναπληρωτές μπορούν να ασκήσουν ένσταση κατά των στο ΑΣΕΠ έως και την Τετάρτη 10 Αυγούστου (παρατάθηκε χθες λόγω διόρθωσης μηχανογραφικού προβλήματος στους προσωρινούς που αναρτήθηκαν στις 4 Αυγούστου).

Στους προσωρινούς εντάσσονται 13.423 δάσκαλοι (5.924 με μόρια από προϋπηρεσία ή ΑΣΕΠ και 7.499 χωρίς) και 11.113 νηπιαγωγοί (4.226 εκπαιδευτικοί διαθέτουν μόρια από , προϋπηρεσία και 6.887 δεν έχουν). Η δεύτερη αλλαγή είναι ότι από το σχολικό έτος 2016 – 2017 καταργείται η ποινή του διετούς αποκλεισμού για όσους αναπληρωτές δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία, κατά το σχολικό έτος αυτό ή παραιτούνται. Μία ακόμη αλλαγή είναι ότι φέτος προσμετρούνται και τα μόρια προϋπηρεσίας των ετών 2010 – 2012, ενώ η τέταρτη αλλαγή είναι ότι στις ειδικές κατηγορίες εντάσσονται από φέτος και οι γονείς ενός παιδιού με αναπηρία σε ποσοστό 67% και άνω, οι οποίοι εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους.

H στρέβλωση

Βεβαίως, όπως είπε ο κ. Παληγιάννης, το υπουργείο Παιδείας οφείλει να αντιμετωπίσει μια στρέβλωση του συστήματος. Συγκεκριμένα, καθώς οι γίνονται τμηματικά, οι υποψήφιοι που είναι πρώτοι στους καταλόγους τοποθετούνται σε περιοχές με τις μεγαλύτερες ελλείψεις, δηλαδή στην Κρήτη και τα νησιά του Αιγαίου. Ωστόσο, η μεγάλη μερίδα αναπληρωτών είναι από την Αθήνα.

Eτσι, οι πρώτοι της κατάταξης αναγκάζονται να μετακομίσουν εκτός έδρας, ενώ τις ελλείψεις της Αθήνας καλύπτουν εκπαιδευτικοί με λιγότερα μόρια. Βεβαίως, μετρά η κατάταξη, κατά προτεραιότητα, που έχει κάνει κάθε εκπαιδευτικός στις περιοχές που θέλει να διοριστεί. Ωστόσο, λόγω της ανεργίας λίγοι… τολμούν να αποκλείσουν περιοχές.

Τέλος, χθες το υπουργείο έθεσε σε διαβούλευση (στο www.opengov.gr) τροπολογία του σ/ν για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, η οποία αφορά σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.