• 10-11-13 Ομιλία Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας …

    ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔10/11/2013 - 16:18 | Author: Newsroom

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Ομιλία Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων στη συζήτηση επί της πρότασης δυσπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ

    Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

    Αυτή η πρόταση δυσπιστίας θα γίνει ψήφος εμπιστοσύνης για την Κυβέρνηση Σαμαρά!

    Διότι δεκαπέντε μήνες ο ΣΥΡΙΖΑ αναλώνεται σε στείρα αντιπολίτευση, σε προσκλητήρια λαϊκής εξέγερσης, σε μικροπολιτικά τερτίπια και ενίοτε σε συκοφαντίες, μιλώντας εξ ονόματος δήθεν των πολιτών, οι οποίοι όμως δεν τον ακολουθούν.

    Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να μετατρέψει σε πεδίο βολής τον τομέα της παιδείας, όχι μία, αλλά δύο και τρεις και τέσσερις φορές. Δεν τα κατάφερε παρ’ όλες τις φιλότιμες προσπάθειες των στελεχών του και πρωτίστως των συνδικαλιστών του, των μικρών μειοψηφιών που πιστεύουν ότι στην Ελλάδα χωρούν ακόμα ξεπερασμένες λογικές, ανορθόδοξες πρακτικές και τυφλές κοινωνικές συγκρούσεις.

    Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

    Απέναντι σε αυτή την πρακτική και τη στείρα αντιπολίτευση εμείς προτάξαμε συγκροτημένο σχέδιο αναβάθμισης του εκπαιδευτικού μας συστήματος, το οποίο παρουσιάσαμε στις Προγραμματικές Δηλώσεις και υλοποιήσαμε βήμα- βήμα. Τις πολιτικές μας αποφάσεις τις υπαγορεύει το καθήκον για παροχή δημόσιας δωρεάν εθνικής παιδείας και ίσων ευκαιριών στη νέα γενιά των Ελλήνων.

    Δεσμευτήκαμε για τη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του, την απλούστευση των λειτουργιών του, την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του, με στόχο την ποιότητα στην εκπαίδευση αλλά και το δημοσιονομικό νοικοκύρεμα. Πορευτήκαμε με την πίστη ότι χρειάζονται άμεσα θεσμικές αλλαγές, σήμερα, εδώ και τώρα, καθώς η μεταμνημονιακή Ελλάδα κτίζεται μέσα από την αναγέννηση της Παιδείας, και η Παιδεία οδηγεί, στηρίζει και προεξοφλεί την ανάπτυξη – την βιώσιμη και μακροχρόνια ανάπτυξη- αφού στοχεύει στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, που αποτελεί τον πραγματικό πλούτο της χώρας, δηλαδή τους ανθρώπους της.

    Από τον Ιούλιο του 2012, όπως είχαμε δεσμευτεί στις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης κάναμε «δέκα θεσμικά βήματα μπροστά» που διατρέχουν το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του.

    Τέσσερις Νόμοι κατατέθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και ψηφίστηκαν από τη Βουλή, είχαμε αυτοτελείς διατάξεις σε τέσσερις νόμους άλλων Υπουργείων, 38 Προεδρικά Διατάγματα και μια σειρά Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και Υπουργικές Αποφάσεις που θεσμοθέτησαν τις πολιτικές μας επιλογές:

    1.Τον Αύγουστο του 2012 με το ν.4076 ολοκληρώσαμε το θεσμικό εκσυγχρονισμό της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θεραπεύοντας τις δυσλειτουργίες, που καθιστούσαν ανεφάρμοστο το ν.4009. Θεσμοθετήσαμε τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ψήφου και έτσι επιτύχαμε την εκλογή Συμβουλίων Διοίκησης σε όλα τα Ιδρύματα της χώρας, με μεσοσταθμική συμμετοχή της Πανεπιστημιακής Κοινότητας της τάξεως του 80%.

    2.Τον Νοέμβριο του 2012 με τις διατάξεις που συμπεριλάβαμε στον ν. 4093 εξοικονομήσαμε 20 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από τη μείωση της γραφειοκρατίας με την απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης 15.000 ιδιωτικών φορέων εκπαίδευσης και κατάρτισης και κατοχυρώσαμε τα επαγγελματικά δικαιώματα στα Ελληνόπουλα, που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους σε παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων με έδρα την Ελλάδα.

    3.Τον Ιανουάριο του 2013 με το ν. 4115 δώσαμε τη δυνατότητα στους φοιτητές των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών να μεταγραφούν κοντά στα σπίτια τους, αποδώσαμε προνόμια στους αθλητές για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, ενώ αναβαθμίσαμε και ενεργοποιήσαμε τη λειτουργία της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

    4.Το Μάρτιο του 2013 με το ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΔΙΑΘΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ – το «ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ» και την έκδοση 36 Προεδρικών Διαταγμάτων αναμορφώσαμε την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με στόχο την ενδυνάμωση των Ιδρυμάτων και τη σύνδεση του ακαδημαϊκού με τον αναπτυξιακό χάρη της χώρας. Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε στην αναβάθμιση των ΤΕΙ, μέσα από την αξιολόγηση και τον εξορθολογισμό των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται στα Τεχνολογικά Ιδρύματα. Μαζί με τις αλλαγές στο Επαγγελματικό Λύκειο έχουμε πια μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση στην Τεχνολογική Εκπαίδευση, που δεν αποτελεί πια υποβαθμισμένη δεύτερη επιλογή για τους νέους και τις νέες μας, αλλά μιας πρώτης τάξεως επιλογή που προσφέρει δεξιότητες και προσόντα για την αγορά εργασίας, συμβάλλοντας στην αναδιάρθρωση του παραγωγικού ιστού της χώρας.

    5.Τον Απρίλιο του 2013 με το ν.4142 θεσμοθετήσαμε την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μας μετά από 30 χρόνια, με το Προεδρικό Διάταγμα που εξεδόθη.

    6.Τον Μάιο του 2013 μέσω της πολιτικής κινητοποίησης 86.000 Εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης «αμυνθήκαμε» απέναντι στις επιλογές της ηγεσίας της ΟΛΜΕ και διασφαλίσαμε την ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αποδεικνύοντας ότι πρέπει και μπορούμε να προστατεύουμε αποφασιστικά και αποτελεσματικά τον κόπο των νέων μας και να διασφαλίζουμε έτσι το εθνικό συμφέρον. Παράλληλα, με διατάξεις στο ν.4152 αυξήσαμε το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά 2 ώρες εβδομαδιαίως.

    7.Τον Ιούλιο του 2013 με την έγκριση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης και τις διατάξεις του ν.4172 ολοκληρώσαμε την αξιολόγηση των δομών και τη στελέχωση υπηρεσιών 165.000 δημοσίων υπαλλήλων του Υπουργείου Παιδείας. Μετατάξαμε και επανατοποθετήσαμε 4.500 εκπαιδευτικούς από θέσεις που περίσσευσαν σε θέσεις που χρειάζονταν.

    8.Τον Σεπτέμβριο του 2013 με το ν.4186 αλλάξαμε το χάρτη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οικοδομώντας ένα Γενικό Λύκειο που έχει παιδευτική αυτονομία και μετατρέπεται από «εξεταστικό φροντιστήριο» σε Σχολείο Γενικής Δευτεροβάθμιας Παιδείας και Εκπαίδευσης.

    Πρωτίστως, όμως, αλλάξαμε θεμελιωδώς την Επαγγελματική Εκπαίδευση αναβαθμίζοντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και εφαρμόζοντας το 4ο έτος Μαθητείας καθολικά για όλους τους αποφοίτους του Επαγγελματικού Λυκείου. Κάναμε κι άλλο ένα σημαντικό βήμα όμως, ιδρύσαμε για πρώτη φορά Δομές Δημόσιας Δωρεάν Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης.

    9. Κάναμε και επιμέρους σημαντικές παρεμβάσεις που βελτιώνουν τις πολιτικές Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης:

    •Αναβαθμίσαμε τα Πειραματικά-Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια και δημιουργούμε πρότυπα σχολειά και στην επαγγελματική εκπαίδευση

    •Αναμορφώσαμε το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γυμνασίου

    •Ενισχύσαμε και αυξήσαμε τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Πρόγραμμα Σπουδών

    •Διπλασιάσαμε τους δικαιούχους φοιτητικής μέριμνας από 57.000 σε 110.000 και εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σίτισης στα σχολεία μας από ευρωπαϊκά κονδύλια

    •Δώσαμε τη Δυνατότητα σίτισης στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που ζουν μακριά από το σπίτι τους με στόχο την έμμεση αναπλήρωση της μείωσης των αποδοχών τους

    •Αυξήσαμε την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ από 27% τον Ιούνιο του 2012 σε 48% σήμερα.

    •Ολοκληρώνουμε τις διαδικασίες για το Ψηφιακό Σχολείο

    •Ιδρύσαμε το Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

    •Καταρτίσαμε το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και αποδώσαμε επαγγελματικά δικαιώματα σε αποφοίτους της τεχνικής εκπαίδευσης.

    10. Με την ανασυγκρότηση των Δομών, τον περιορισμό της σπατάλης και τις θεσμικές αλλαγές που προαναφέρθηκαν μειώσαμε τις λειτουργικές δαπάνες κατά 550 εκατομμύρια ευρώ στο Υπουργείο Παιδείας ετησίως προς όφελος του Έλληνα φορολογούμενου.

    Αυτό κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι το έργο της Κυβέρνησης στον τομέα της Παιδείας. Σε δεκαπέντε μήνες έγιναν πολλά για την συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος!

    Απέναντι σε αυτή την εθνική προσπάθεια η αξιωματική αντιπολίτευση επέλεξε το δρόμο της τυφλής σύγκρουσης.

    Πίσω απ’ το Σχέδιο Αθηνά είδε τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, στην απειλή της ΟΛΜΕ που ήθελε να τινάξει στον αέρα τις πανελλαδικές εξετάσεις έβαλε πλάτη σε μια χούφτα συνδικαλιστές, που με τον αγιασμό θέλησε να κλείσει τα σχολεία, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών την αρνήθηκε ανακαλύπτοντας κομματικές λογικές, στην ανάδειξη των Προτύπων σχολείων είδε ανισότητες, την αναβάθμιση του Λυκείου την είδε τάχα μου ως μετατροπή του σε εξεταστικό κέντρο, στην αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης είδε τάχα την κατάρρευση της και ένα νέο παιδομάζωμα για τις γερμανικές φάμπρικες, στην κατ’ ουσίαν εθελοντική κινητικότητα των εκπαιδευτικών είδε ρουσφετολογικές μετατάξεις.

    Ακόμη και απέναντι στην ορθολογική διαχείριση των διοικητικών των Πανεπιστημίων στήριξε και επιχείρησε την απώλεια του εξαμήνου, στα δύο Πανεπιστήμια που έμειναν 9 εβδομάδες κλειστά.

    Κοινός παρανομαστής και στρατηγική επιλογή για το ΣΥΡΙΖΑ σε κάθε βήμα ανόρθωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος ήταν η επιδίωξη της τυφλής σύγκρουσης, η επιδίωξη της ρήξης για τη ρήξη.

    Φίλες και φίλοι,

    Κάθε αντικειμενικός παρατηρητής θα συμφωνήσει ότι όλες αυτές οι αλλαγές, δεν ήταν μνημονιακές επιταγές, αλλά εθνικές στρατηγικές επιλογές για την οικοδόμηση της Μετα- μνημονιακής Ελλάδας. Για να μην φτάσουμε ποτέ ξανά στο χείλος του γκρεμού.

    Συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, φαντάζομαι ότι από τη στιγμή που η πρόταση δυσπιστίας που καταθέσατε θα καταψηφιστεί σήμερα το βράδυ και η Κυβέρνηση Σαμαρά θα πάρει ψήφο εμπιστοσύνης, θα αλλάξετε και εσείς στρατηγική, θα πάψετε να είσαστε δύσπιστοι, κυρίως απέναντι στη δική σας ικανότητα να καταθέτετε προτάσεις.

    Έχετε την ευκαιρία να επανορθώσετε στις επόμενες προτεραιότητές μας, στα τέσσερα επόμενα βήματα του Υπουργείου Παιδείας.

    Ποια είναι αυτά;

    Πρώτον η αντιστοίχηση όλων των τίτλων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και η απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όλες τις ειδικότητες, ώστε να εναρμονίσουμε σπουδές και αγορά εργασίας, ξεκαθαρίζοντας το θολό τοπίο τριάντα ετών.

    Δεύτερον η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των σχολικών εγχειριδίων από μηδενικής βάσης και ο επανακαθορισμός της διδακτέας ύλης από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

    Τρίτον το Νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή. Σε αυτό τον τομέα κάναμε πολλά, διπλασιάζοντας τη σχολική χρονιά 2013-14 τους απασχολούμενους εκπαιδευτικούς και το ειδικό προσωπικό, αλλά, κακά τα ψέμματα, δεν φτάνουν.

    Τέταρτον το Νομοσχέδιο για την Έρευνα και την Τεχνολογία. Είναι στρατηγική απόφαση της Κυβέρνησης να συνδέσει τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με τα Ερευνητικά Ινστιτούτα και την παραγωγή.

    Η Ελλάδα έχει το Ανθρώπινο Δυναμικό και στα Πανεπιστήμιά της και στα Ερευνητικά της Ιδρύματα, για να αποκτήσει το συγκριτικό πλεονέκτημα σε αυτούς τους τομείς στην ευρύτερη γεωπολιτική περιοχή.

    Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

    Η στρατηγική επιλογή της πολιτικής μας, είναι η Δημόσια Δωρεάν παροχή Παιδείας στους νέους μας, στα παιδιά μας. Από το Νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο, από την τυπική έως την άτυπη μάθηση.

    Και Δημόσια Δωρεάν Παιδεία σημαίνει, «ελεύθερη ανεμπόδιστη και καθολική προσφορά γνώσης, δεξιότητας και ευκαιριών σε όλους τους Έλληνες». Μια Εθνική Παιδεία που οδηγεί στην αγωγή και την αρετή και μια εκπαίδευση που παρέχει Γνώση και Μάθηση, δίνοντας στα Ελληνόπουλα ευκαιρίες προκοπής και ευημερίας.

    Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

    Είναι αλήθεια ότι έχουμε χάσει έδαφος, στο διεθνή ανταγωνισμό και πρέπει να τρέξουμε ταχύτερα! Αυτή η Κυβέρνηση, η Κυβέρνηση Σαμαρά δεν κοίταξε πίσω της τους τελευταίους 15 μήνες. Εργάστηκε για να φέρει αλλαγές και μεταρρυθμίσεις και να διορθώσει στρεβλώσεις και παθογένειες, πολιτικές και νοοτροπίες που έφεραν την Ελλάδα στην άκρη του γκρεμού. Τα’ χουμε αφήσει πίσω μας αυτά.

    Και κοιτάμε μπροστά! Και προχωράμε μπροστά!

    Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

    Loading...
  • loading...