Δελτίο Τύπου

Εκδήλωση διαλόγου «Μια Ανοιχτή Γενιά στην Ανοικτή Διακυβέρνηση»

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη εκδήλωση διαλόγου με μαθητές, «Mια Ανοιχτή Γενιά στην Ανοικτή Διακυβέρνηση» τη Δευτέρα 7 Απριλίου, στο κεντρικό αμφιθέατρο του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης – ΕΚΔΔΑ, με πρωτοβουλία των Υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν μαθητές Α’ τάξης Λυκείου από σχολεία της Αττικής, ενώ μέσω τηλεδιάσκεψης έκαναν παρέμβαση και έθεσαν ερωτήσεις, μαθητές Α’ τάξης από 12 Λύκεια όλων των περιφερειών της χώρας.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με τις παρουσιάσεις των ειδικών σε θέματα «εκπαίδευσης & διαδικτύου», Άσπας Τσαμαδή () και Μιχάλη Βαφόπουλου () και με παρέμβαση της Υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εύης Χριστοφιλοπούλου, ενώ σύντομο χαιρετισμό απέστειλε ο Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Συμεών Κεδίκογλου.

Στο χαιρετισμό του ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Συμεών Κεδίκογλου, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η απόλυτη διαφάνεια και η υπόλογη διακυβέρνηση πρέπει να αποτελούν προτεραιότητές μας. Πρέπει να χτίσουμε γέφυρες εμπιστοσύνης με τους πολίτες και με τη νεολαία και να εμπεδώσουμε στον κόσμο την αίσθηση δικαίου, την αίσθηση ευνομίας, κοινής προσπάθειας και συλλογικής αλληλεγγύης.»

Ειδικότερα στάθηκε στα θέματα ανοικτής διακυβέρνησης στην Εκπαίδευση υποστηρίζοντας ότι έχουν γίνει βήματα: «Με το πληροφοριακό σύστημα που λειτουργεί (myschool), ένα μηχανογραφικό εργαλείο καθημερινής διοικητικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων της επικράτειας και των διοικητικών εκπαιδευτικών δομών με οφέλη α) τη μείωση της γραφειοκρατίας, β) την παροχή (ψηφιακών) υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας προς τους πολίτες (στην προκείμενη περίπτωση, στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας), γ) τη βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της διοίκησης, δ) τον εξορθολογισμό και την ενίσχυση της διαφάνειας στη δημόσια διοίκηση».

Επίσης, επισήμανε ότι «τα σχολεία για να εκπαιδεύσουν μια ανοικτή γενιά στην ανοικτή διακυβέρνηση, πρέπει πρώτα τα ίδια και το εκπαιδευτικό σύστημα να υιοθετούν πρακτικές ανοικτής διακυβέρνησης και να είναι πλήρως απαλλαγμένα από τη διαφθορά. Είναι σημαντικό η εκπαιδευτική πολιτική να δίνει η ίδια πρώτη το παράδειγμα.

Και το παράδειγμα το δίνουμε,

– όταν αποφασίσαμε το σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών και ωρομισθίων μη πλήρη διαφάνεια μέσω ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής αιτήσεων,

– όταν αναρτούμε όλες τις αποφάσεις στη Διαύγεια,

– όταν θεσπίσαμε την ΑΔΙΠ, την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης Ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με εξωτερικές αξιολογήσεις από ανεξάρτητους αξιολογητές και φυσικά,

– με το θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων, που μπορεί να επιδέχεται σε πολλά σημεία κριτικής, υπήρξε όμως διαχρονικά ο αδιαμφισβήτητα αδιάβλητος διαγωνισμός αξιολόγησης στην Ελλάδα».

Τέλος απευθυνόμενος στους μαθητές και τις μαθήτριες τόνισε ότι «αυτό που πρέπει τώρα να κάνουμε είναι να εργαστούμε σκληρά για να πάρουμε από πάνω σας το βάρος των καταχρήσεων του παρελθόντος και να οικοδομήσουμε μια νέα Ελλάδα με ανοικτή διακυβέρνηση».

Η πρώτη διαδικτυακή και διαδραστική συζήτηση με σχολεία από όλη την Ελλάδα, ολοκληρώθηκε με τις προτάσεις των μαθητών για τις μελλοντικές αλλαγές που περιμένουν από τη διοίκηση, και με την υπόσχεση ότι η σημερινή πρωτοβουλία δεν αποτελεί επικοινωνιακό πυροτέχνημα αλλά την απαρχή μιας ανοικτής και συνεχιζόμενης συζήτησης πάνω σε θέματα που επηρεάζουν απτά την καθημερινότητά τους.

Οι μαθητές επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους μηχανισμούς ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, τον τρόπο ενίσχυσης της διαφάνειας, και καταπολέμησης της διαφθοράς στο κράτος και τους δημόσιους λειτουργούς, ενώ αρκετές διευκρινιστικές ερωτήσεις αφορούσαν τη δημόσια διαβούλευση και το κατά πόσο τελικά επηρεάζουν στην πράξη τα σχόλια των πολιτών το τελικό νομοσχέδιο.

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε .