Σε λίγες μέρες θα ανοίξουν πάλι τα σχολεία και πολλοί γονείς, κυρίως μαμάδες, γεμίζουν με αγχώδεις σκέψεις για την ερχόμενη σχολική χρονιά. Ανησυχούν για το ποιον/ ποια δάσκαλο/α θα έχουν τα παιδιά, αν θα μπαίνουν τιμωρίες, αν τα μαθήματα θα είναι δύσκολα, αν θα έχουν πολλές φωτοτυπίες, αν θα τα καταφέρουν, αν θα μπορούν επιτέλους να διαβάζουν μόνα τους, αν και αν και αν….
Ως ένα σημείο είναι λογικό να υπάρχει η σκέψη ίσως και λίγο άγχος αλλά πολλές φορές αυτό γιγαντώνεται και περνά ακόμα και στα παιδιά.

Μάλιστα οι γονείς μπορεί να μην το καταλαβαίνουν αλλά τα παιδιά αφουγκράζονται καταστάσεις και συναισθήματα.

Ήδη πολλοί γονείς σκέφτονται πως να προσεγγίσουν το δάσκαλο, πως θα αντιδράσουν αν κάτι δεν τους αρέσει από αυτά που γίνονται στην τάξη, φτιάχνοντας σενάρια. Και ναι, πολλά είναι προβληματικά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα (όπως οι φωτοτυπίες για το σπίτι και η παπαγαλία) και πολλοί εκπαιδευτικοί δεν είναι καλοί στη δουλειά τους….όμως μην τα σκέφτεστε από τώρα, αλλά αν και όταν έρθει η στιγμή που πρέπει να αντιδράσετε!

Συμβουλευτικά θα πω ότι δεν έχει νόημα να αγχώνεστε και να σκέφτεστε όλα αυτά τα “αν” από τώρα. Καλύτερα να κάνετε θετικές σκέψεις και ακόμα καλύτερα να προετοιμάζετε σιγά σιγά τα παιδιά σας για τη νέα σχολική χρονιά. Συζητήστε με τα παιδιά σας για τα μαθήματα που θα έχουν στην καινούρια τους τάξη, με ενθουσιασμό για τα καινούρια πράγματα που θα μάθουν.
Κάντε σύντομες επαναλήψεις – ανάλογα με την τάξη του παιδιού- π.χ. για τα πρώην πρωτάκια μια επανάληψη στην αλφαβήτα, λίγη ανάγνωση και γραφή, κάποιες μαθηματικέ πράξεις, θα είναι καλό να γίνουν. Για μεγαλύτερα παιδιά, ας φτιάξουν μια ιστορία, μια έκθεση για το καλοκαίρι, ας λύσουν προβλήματα μαθηματικών κ.λ.π. Ακόμα και μισή ώρα κάποιες φορές την εβδομάδα είναι αρκετή για μια μικρή επανάληψη και σύνδεση με το ξεκίνημα του σχολείου.
Κάντε θετικές σκέψεις για να κάνουν το ίδιο και τα παιδιά σας. Πείτε τους πόσο ωραία θα είναι που θα βρουν πάλι τους συμμαθητές, που θα έχουν ενδεχομένως κάποια καινούρια παιδιά ή καινούριο εκπαιδευτικό, πόσα όμορφα πράγματα θα μάθουν – ναι μεν με προσπάθεια γιατί όλα έτσι γίνονται!

Κάποιοι γονείς αγχώνονται περισσότερο και ίσως έχουν ένα λόγο παραπάνω όταν το παιδί τους έχει μαθησιακές δυσκολίες. Εκεί χρειάζεται καλή επικοινωνία με το δάσκαλο, αλλά αφού περάσει ένα 20 ήμερο τουλάχιστον. Δηλαδή πρέπει να δώσετε κάποιο περιθώριο στο παιδί να προσαρμοστεί αλλά και στον εκπαιδευτικό για να σχηματίσει κάποια εικόνα για το παιδί. Από εκεί και πέρα, πρέπει να είστε από κοντά και να γίνετε σύμμαχοι όλοι όσοι ασχολείστε με τις δυσκολίες του παιδιού (γονείς – ειδική παιδαγωγός- δάσκαλος).

Σκεφτόμαστε λοιπόν όλοι θετικά, απολαμβάνουμε τις τελευταίες μέρες χωρίς σχολείο, προετοιμάζοντας σιγά σιγά τα παιδιά για τη νέα σχολική χρονιά!

Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
[email protected]
paidagwgos.blogspot.gr