• Τι θέλω να ακούω για εμένα; Συναισθηματική νοημοσύνη & Δυσλεξία.

    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 🕔24/01/2015 - 16:30 | Author: Newsroom

    Με τα συναισθήματα της ανεπάρκειας και της απογοήτευσης δυστυχώς βρίσκονται πολύ συχνά αντιμέτωποι τα παιδιά με Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

    Ένα παιδί που εμφανίζεται έξυπνο και ικανό σε πολλούς τομείς της ζωής του είναι αρκετά δύσκολο να «δικαιολογήσει» στον εαυτό του αλλά και στο περιβάλλον του τη μεγάλη του δυσκολία για βασικές σχολικές δεξιότητες. Έτσι οι χαρακτηρισμοί του αδιάφορου, τεμπέλη, ανεύθυνου το ακολουθούν και πολλές φορές είναι χαρακτηριστικά που και το ίδιο αδυνατεί να αρνηθεί.


    Η συναισθηματική νοημοσύνη αναφέρεται σε ένα εύρος ικανοτήτων που το παιδί κάθε ηλικίας μπορεί να αναπτύξει και να βελτιώσει. Πρόκειται για ικανότητες που είναι πολύ κρίσιμες για την συναισθηματική πληρότητα και ψυχική ισορροπία του παιδιού.

    Το παιδί με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες έχει απόλυτη ανάγκη, παράλληλα με την γνωσιακή ενίσχυση, να αναπτύξει ικανότητες που θα του εξασφαλίσουν αυτοπεποίθηση, αυτογνωσία, ανεξαρτησία, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα.

    Μια άσκηση που κάνουμε στις συνεδρίες Ειδική αντιμετώπιση Δυσλεξίας at homeμε τα παιδιά είναι η: Τι θέλω να ακούω για εμένα;

    Υλικά: χαρτί Α4 ή χαρτόνι, μαρκαδόρους, στυλό

    Τι θέλω να ακούω για εμένα;

    alt

    Άσκηση: Σχηματίζετε έναν κεντρικό κύκλο και περιμετρικά άλλους μικρότερους κύκλους οι οποίοι θα χρησιμεύουν για να καταγραφούν όλες οι θετικές φράσεις που θα ήθελε το παιδί να ακούει πιο συχνά για τον εαυτό του. Έπειτα γίνεται συζήτηση με αφορμή αυτά που έγραψε.

    Tip: Πολλές φορές τα παιδιά με Δυσλεξία εξαιτίας της χαμηλής τους αυτοπεποίθησης δεν «τους έρχεται» να γράψουν τίποτα. Ενθαρρύνετε το παιδί, δώστε παραδείγματα για να καταφέρει να εκφραστεί.

    Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες.

    ΆσπαΜητρακάκη Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος email: amitrakaki@gmail.com

    Loading...