• Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη διάγνωση της δυσλεξίας

    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 🕔06/07/2017 - 16:35 | Author: Newsroom

     Κάθε σχολική τάξη έχει ένα ή περισσότερα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Πολύ συχνά η παρατήρηση, ο εντοπισμός και τελικά η διάγνωση της μαθησιακής δυσκολίας (, ), αργεί, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει και η απαραίτητη παρέμβασης ειδικής αγωγής.

    Το πρώτο άτομο που συνήθως βλέπει ότι το παιδί έχει δυσκολίες, είναι ο εκπαιδευτικός της τάξης.

    Τι πρέπει να παρατηρήσετε στο παιδί (επιγραμματικά)

    – Γνωρίζει τα γράμματα; Μπορεί να γράψει λέξεις και προτάσεις;

    – Μπορεί να διαβάσει με άνεση (σύφωνα πάντα με την ηλικία του);

    – Κατανοεί όταν διαβάζει ένα κείμενο; (Αυτό θα το καταλάβετε κάνοντας ερωτήσεις μετά από ανάγνωση κειμένου)

    – Μπορεί να αντιγράψει από τον πίνακα ή αργεί πολύ;

    – Χρησιμοποιεί σημεία στίξης; Τα γράμματα του είναι δυσανάγνωστα;

    – Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη ακόμα και σε απλές λέξεις;

    – Γνωρίζει και κατανοεί τις βασικές έννοιες στα μαθηματικά;

    – Κινείται και σηκώνεται από την καρέκλα; Παρουσιάζει σημάδια υπερκινητικότητας και διάσπασης προσοχής;

    – Κρατά σημειώσεις; Ολοκληρώνει τις ασκήσεις του;

    Τι κάνει ο δάσκαλος όταν βλέπει μαθησιακές δυσκολίες σε ένα μαθητή του;
    – Ενημερώνει τους γονείς για όσα παρατηρεί και τους προτρέπει να κάνουν αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών στο παιδί
    – Επιμένει για αξιολόγηση και παρέμβαση ειδικής αγωγής- κάποιες φορές οι γονείς το καθυστερούν ή αδιαφορούν
    – Βοηθά το παιδί μέσα στην τάξη-
    – Φροντίζει ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να συμμετέχουν στις δραστηριότητες της τάξης
    – Έχει συχνή επικοινωνία με τους γονείς για να ενημερώνει για τις δυσκολίες αλλά και για την πρόοδο
    – Μην βάζετε πολλές ασκήσεις για το σπίτι.

    paidagwgos.blogspot.gr Σοφία Τσιντσικλόγλου  Ειδική Παιδαγωγός

     

    Loading...