• Μπορούν οι εκπαιδευτικοί να θυμώνουν…;

    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ 🕔27/11/2013 - 05:08 | Author: Newsroom

    Είναι πολύ σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να συμπεριφέρονται σωστά στους μαθητές τους. Τα παιδιά αντιγράφουν συμπεριφορές και εννοείται πως παρατηρούν καλά τους δασκάλους αφού μαζί τους είναι την μισή μέρα!

    Ρωτώντας ένα πρωτάκι γιατί θυμώνει και κάνει φασαρία κάποιες φορές στην τάξη, πήρα την εξής απάντηση: Η δασκάλα γιατί θυμώνει και φωνάζει; Γιατί αυτή μπορεί να νευριάζει και εγώ όχι; Αφού θυμώνει αυτή…μπορώ κι εγώ!

    Και τι να πεις στο παιδί…; Ότι οι μεγάλοι έχουν δικαίωμα να θυμώνουν και να φωνάζουν και οι μικροί όχι; Δεν νομίζω να ισχύει κάτι τέτοιο. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να νευριάζει και να μιλά άσχημα σε κάποιον, πόσο μάλλον σε ένα παιδί. Δεν αρέσουν οι φωνές στα παιδιά, ΚΑΘΟΛΟΥ! Δεν μαθαίνουν με φωνές, αντίθετα οι φωνές προκαλούν περισσότερη αναστάτωση, θυμό και άρνηση συνεργασίας.

    Μήπως μαθαίνουν κάτι αν γράφουν σε μια σελίδα “δεν θα ξανακάνω φασαρία μέσα στην τάξη”; Μήπως μαθαίνουν κάτι αν κάθονται όρθιοι στη γωνία την ώρα του μαθήματος;

    Τώρα βέβαια θα μου πείτε ότι είναι δύσκολο να επικρατήσει ησυχία σε μια τάξη με 30 παιδιά, όμως προσπαθήστε να βρείτε άλλους τρόπους για να τραβήξετε το ενδιαφέρον τους.

    Στα παιδιά αρέσουν οι εκπλήξεις, κάντε τους συχνά μια έκπληξη, κάτι ασυνήθιστο, βρείτε διαφορετικούς τρόπους μάθησης, παίξτε παιχνίδια, δημιουργείστε ομαδικά ώστε να δεθείτε με τα παιδιά, να είναι δημιουργικοί, πρωτότυποι και γεμάτοι φαντασία!
    Για παράδειγμα φανταστείτε την αντίδραση των μαθητών σας βλέποντας την πόρτα της τάξης σας ένα πρωί….κάπως έτσι:

    Βάλτε στόχο να θυμώνετε λιγότερο, να επιβραβεύετε την καλή συμπεριφορά περισσότερο και να περνάτε όμορφα κάθε μέρα με τους μαθητές σας!
    Τέλος, βρήκα μια ιδέα που μου φάνηκε πολύ καλή και μπορεί εύκολα να φτιαχτεί και να χρησιμοποιηθεί σε κάθε σχολική τάξη:
    Σε κάποιο ράφι της βιβλιοθήκης μπορείτε να βάλετε κουτιά με φωτογραφία των μαθητών της τάξης όπως δείχνει η εικόνα. Αυτό μπορεί να λειτουργεί με πολλούς τρόπους.
    π.χ. Να βάζετε συχνά κάποιο βιβλιαράκι – από την βιβλιοθήκη του σχολείου σας- για να διαβάσει το παιδί στο σπίτι ή τα υλικά μιας χειροτεχνίας ή μια ωραία άσκηση όπως λαβύρινθος, διαφορές κ.λ.π. Να λειτουργεί δηλαδή ως χώρος έκπληξη!
    Κάτι άλλο που μπορείτε να κάνετε είναι να πείτε στα παιδιά ότι κάθε μέρα ο μαθητής με την καλύτερη συμπεριφορά θα έχει ένα βραβείο στο κουτί του.

    Αν έχετε χρησιμοποιήσει κάτι άλλο που λειτουργεί καλά στην τάξη σας, κάποια δραστηριότητα ή οτιδήποτε άλλο, μοιραστείτε το στη σελίδα στο facebook ώστε κι άλλοι εκπαιδευτικοί να βοηθηθούν!
    Σοφία Τσιντσικλόγλου
    Ειδική Παιδαγωγός
    sofiatsin@gmail.com
    paidagwgos.blogspot.gr

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...