Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Γέιλ οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Δρ. Kristin Leimgruber, υποστηρίζουν ότι τα παιδιά κάνουν στρατηγικές επιλογές για το πότε θα συμπεριφερθούν με γενναιοδωρία. Είναι πιο δοτικά όταν ξέρουν ότι οι άλλοι θα αναγνωρίσουν τις πράξεις τους και αντικοινωνικά όταν δεν τα βλέπουν.

Στο πλαίσιο της έρευνας οι επιστήμονες έδωσαν στα παιδιά αυτοκόλλητα, λέγοντάς τους ότι μπορούν να μοιραστούν ένα ή τέσσερα από αυτά με κάποιο άλλο παιδάκι της ηλικίας τους. Όπως διαπίστωσαν, τα παιδιά ήταν πιο γενναιόδωρα όταν μπορούσαν να δουν τον παραλήπτη, παρά όταν δεν έβλεπαν το άλλο παιδάκι με το οποίο θα μοιράζονταν το αυτοκόλλητο.

Επιπλέον, τα παιδιά έδιναν με μεγαλύτερη γενναιοδωρία τα αυτοκόλλητα που είχαν διαφανές περιτύλιγμα παρά τα αυτοκόλλητα που ήταν σε αδιαφανή θήκη, γεγονός που σημαίνει ότι ήταν πιο δοτικά όταν ο παραλήπτης έβλεπε το περιεχόμενο του δώρου. Συμπέρασμα; τα παιδιά κάνουν στρατηγικές επιλογές για το πότε θα συμπεριφερθούν γενναιόδωρα, ανάλογα με το αν ο παραλήπτης αναγνωρίζει τις πράξεις τους ή όχι.