Δύο πολύ απλές ασκήσεις για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού και για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι ή μέσα στη σχολική τάξη.
Για δημιουργία λέξεων:
 
– Γράφουμε μπερδεμένες συλλαβές και ζητάμε από το παιδί να φτιάξει τη λέξη
– Δίνουμε κάρτες με συλλαβές

– Δίνουμε αυτοκόλλητα με συλλαβές

Για δημιουργία προτάσεων:
Δίνουμε στο παιδί μια πρόταση με τις λέξεις ανακατεμένες και του ζητάμε να βρει τη σωστή σειρά των λέξεων για να δημιουργήσει μια λογική πρόταση.
Η άσκηση μπορεί να γίνει:
 
– Στο τετράδιο γράφοντας ανακατεμένες λέξεις
– Γράφοντας σε μικρά λευκά αυτοκόλλητα λέξεις τις οποίες ο μαθητής πρέπει να κολλήσει με σωστή σειρά.
– Χρησιμοποιώντας αυτοκόλλητα για σημειώσεις (τύπου post-it). Χρησιμοποιήστε διάφορα χρώματα και σχέδια για να είναι πιο διασκεδαστική η άσκηση.
 
Σε παιδιά α’ δημοτικού ή σε αυτά που δυσκολεύονται, μπορούμε αρχικά να βάζουμε το γράμμα της πρώτης λέξης τη πρότασης με κεφαλαίο, ώστε να ξέρουν από που θα αρχίσουν. Ξεκινάμε δίνοντας προτάσεις με λίγες λέξεις και όσο προχωράμε ανεβάζουμε το βαθμό δυσκολίας.
 
Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
[email protected]