Οι ασκήσεις αυτές – που μάλλον μοιάζουν περισσότερο με παιχνίδι- βοηθούν τα παιδιά στην ανάγνωση. Μπορούν να γίνουν με παιδιά όλων των τάξεων του Δημοτικού- αρκεί το υλικό που θα φτιάξετε να είναι κατάλληλο για την ηλικία του παιδιού σας.


Προετοιμασία
Κόψτε μικρά ορθογώνια από χαρτόνια – σε δύο διαφορετικά χρώματα της επιλογής σας. Στα καρτελάκια του ενός χρώματος θα γράψετε τα υποκείμενα (κάποιο ουσιαστικό) ενώ στου άλλου χρώματος θα γράψετε το δεύτερο μέρος της πρότασης (ρήμα και αντικείμενο).
π.χ. Η γάτα (α’ μέρος) είναι στην αυλή (β’ μέρος)
Έπειτα βάζετε τις κάρτες σας ανά χρώμα σε δύο στοίβες, ανακατεμένες.
Ασκήσεις
  • Ζητάτε από το παιδί να επιλέξει μια κάρτα από κάθε στήλη και να διαβάσει δυνατά την πρόταση που δημιουργείται! Οι περισσότερες προτάσεις θα είναι περίεργες και αστείες!
  • Αν το παιδί θέλει μπορεί να γράφει τις αστείες προτάσεις σε ένα τετράδιο και έτσι να φτιάξετε το τετράδιο των πιο τρελών προτάσεων! Έτσι κάνει πρακτική και στην αντιγραφή / γραφή.
  • Το παιδί παίρνει μια κάρτα με υποκείμενο και ολοκληρώνει την πρόταση προφορικά ή γραπτά. π.χ. Το σύννεφο…..
  • Το παιδί παίρνει μια κάρτα με το β’ μέρος της πρότασης και βρίσκει το υποκείμενο π.χ. ………φοράει καπέλο
  • Δίνουμε μια κάρτα υποκειμένου και 3-4 κάρτες με το β’ μέρος της πρότασης και ζητάμε από το παιδί να βρει ποια είναι η πιο ορθή πρόταση ή το αντίθετο.
Σοφία Τσιντσικλόγλου Ειδική Παιδαγωγός