• BANNERS LOGO

  • ad728x90 (ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ)

  • Υψηλή ομοκυστεΐνη και καρδιαγγειακός κίνδυνος: Η διατροφή που τη ρυθμίζει

    ΥΓΕΙΑ 🕔 Αύγουστος 16, 2016 10:07 πμ

    Η ομοκυστεΐνη είναι ένα αμινοξύ που παράγεται στον οργανισμό ως προϊόν του μεταβολισμού πρωτεϊνούχων τροφών (κρέας, πουλερικά, όσπρια) και προσλαμβάνεται μέσω της διατροφής.

    Οι υψηλές τιμές ομοκυστεΐνης στον οργανισμό αποτελούν σημαντικό δείκτη καρδιαγγειακού κινδύνου, όπως συμβαίνει με την υπέρταση και τη χοληστερόλη.

    Η μέτρηση της ομοκυστεΐνης γίνεται με εξέταση αίματος, μετά από νηστεία 6 ωρών σε εξειδικευμένα εργαστήρια.

    Γιατί αυξάνεται

    -Λόγω μειωμένης πρόσληψης φυλλικού οξέος, μέσω της διατροφής, καθώς και των βιταμινών Β6 και Β12.

    -Λόγω αυξημένης κατανάλωσης αλκοόλ και καφέ.

    -Λόγω καπνίσματος.

    -Λόγω κάποιων παθήσεων όπως ο διαβήτης και η νεφρική και η θυρεοειδική δυσλειτουργία.

    bigstock Heart health 16855832

    Σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία (ΑHA) για τη διατήρηση της ομοκυστεΐνης σε χαμηλά επίπεδα πρέπει να καταναλώνετε καθημερινά 2-3 φρούτα, καθώς και 2 μερίδες λαχανικών πλούσιων σε φυλλικό οξύ και βιταμίνη Β6.

    Από φρούτα προτιμήστε πορτοκάλι, φράουλες, αβοκάντο, ακτινίδια, γκρέιπφρουτ, ανανά, μανταρίνι, μπανάνα, μάνγκο, βερίκοκο, καρπούζι, πεπόνι, μούρα, δαμάσκηνα.

    Από λαχανικά σπανάκι, αντίδια, μαρούλι, σπαράγγια, μπρόκολο, κουνουπίδι, μπάμιες, μαϊντανό, κρεμμύδια (φρέσκα και ξηρά), λάχανο, αγκινάρες, καυτερή πράσινη πιπεριά, παντζάρια, σέλερι, σέλινο, λάχανο, αβοκάντο, κολοκυθάκια.

  • ad300x250 (ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ KEIMENOY ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ)

  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΩΣ ΑΡΘΡΑ

  • ADNOW

  • BANNER SLIDE BOTTOM

    Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !



  • greekteachers.gr
  • BANNER SIDEBAR 1

  • BANNER SIDEBAR 2

  • BANNER SIDEBAR 3