• Η γυμναστική μειώνει προστατεύει από τον καρκίνο των πνευμόνων και του εντέρου

    ΥΓΕΙΑ 🕔27/03/2015 - 12:21 | Author: Newsroom

    Η γυμναστική μπορεί να προστατεύσει τους μεσήλικες άνδρες από τον καρκίνο των πνευμόνων, όχι όμως και από τον ορθοκολικό καρκίνο, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο JAMA Oncology.

    Επίσης, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η καλή φυσική κατάσταση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο στην τρίτη ηλικία.

    Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Βερμοντ, με επικεφαλής τη Δρ Σούζαν Λακόσκι, μελέτησαν στοιχεία για σχεδόν 14.000 άνδρες, κατά μέσο όρο 49 ετών, για μια χρονική περίοδο 6,5 ετών. Η φυσική κατάσταση των συμμετεχόντων αξιολογήθηκε με βάση ειδική δοκιμασία σε κυλιόμενο διάδρομο, καθώς και με ιατρικές εξετάσεις.

    Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι, οι μεσήλικες άνδρες που έχουν καλή καρδιακή και πνευμονική λειτουργία, χάρη στη σωματική άσκηση, εμφανίζουν κατά μέσο όρο 55% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου των πνευμόνων και 44% μικρότερο κίνδυνο ορθοκολικού καρκίνου.

    Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τον καρκίνο του προστάτη, για λόγους που δεν είναι σαφείς. Οι ειδικοί εικάζουν ότι, ίσως οφείλεται στο ότι ο καρκίνος του προστάτη συνήθως εξελίσσεται πολύ αργά και έτσι δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από παράγοντες όπως η φυσική κατάσταση.

    Έως το τέλος της μελέτης, είχαν αποβιώσει το 20% των ανδρών με κακή φυσική κατάσταση, το 4% αυτών με μέτρια κατάσταση και το 3% όσων είχαν καλή φυσική κατάσταση. Όσοι ανήκαν στην τελευταία ομάδα, είχαν 32% μικρότερη πιθανότητα να αποβιώσουν από καρκίνο και 68% μικρότερη πιθανότητα να πεθάνουν από καρδιακά αίτια, σε σχέση με όσους δεν είχαν καλή φυσική κατάσταση.

    «Ακόμη και μια μικρή βελτίωση στη φυσική κατάσταση επιφέρει σημαντική διαφορά στην επιβίωση, μειώνοντας τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο και καρδιαγγειακή νόσο», εξηγεί η Δρ Λακόσκι, η οποία επισημαίνει πως, όπως δείχνει και η έρευνα, η φυσική κατάσταση συνιστά σημαντικό κλινικό δείκτη πρόγνωσης του κινδύνου για εμφάνιση καρκίνου.

    Σύφωνα με τις διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες, οι μεσήλικες πρέπει να γυμνάζονται τουλάχιστον επί 30 λεπτά, πέντε μέρες την εβδομάδα.

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...