• Τι επηρεάζει η ώρα που πηγαίνουμε για ύπνο

    ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ 🕔12/01/2015 - 23:16 | Author: Newsroom

    Κι όμως, ο ύπνος επηρεάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε. Ερευνητές από το πανεπιστήμιο Binghamton της Νέας Υόρκης υποστηρίζουν ότι οι άνθρωποι που πηγαίνουν για ύπνο πολύ αργά το βράδυ ή/και κάνουν διαταραγμένο ύπνο με συχνές διακοπές, είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν αρνητικές σκέψεις

    σε σύγκριση με εκείνους που κοιμούνται νωρίς και έχουν καλή ποιότητα ύπνου.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους ερευνητές Jacob Nota και Meredith Coles, οι επαναλαμβανόμενες αρνητικές σκέψεις είναι δύσκολο να ελεγχθούν και βαραίνουν την καθημερινότητα ατόμων, τα οποία τείνουν να ανησυχούν πάρα πολύ για το μέλλον ή το παρελθόν. Τα άτομα που έχουν τέτοιες σκέψεις συνήθως πάσχουν από γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, μείζονα καταθλιπτική διαταραχή, διαταραχή μετα-τραυματικού στρες, ψυχαναγκαστική διαταραχή ή διαταραχή κοινωνικού άγχους. Επίσης, τα άτομα αυτά συνήθως αντιμετωπίζουν προβλήματα ύπνου.

    Για τις ανάγκες της έρευνάς τους, οι επιστήμονες εξέτασαν τις περιπτώσεις 100 φοιτητών, από τους οποίους ζήτησαν να συμπληρώσουν διάφορα ερωτηματολόγια και δύο μηχανογραφημένες εργασίες, οι οποίες ήταν έτσι δομημένες, ώστε να μετρούν το επίπεδο ανησυχίας και εμμονών του κάθε ατόμου, βασικά στοιχεία των επαναλαμβανόμενων αρνητικών σκέψεων.

    Στη συνέχεια, οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να δηλώσουν τι ώρα συνήθως πηγαίνουν για ύπνο, αν έχουν τακτικές ώρες ύπνου και αν τείνουν να κάνουν “ανήσυχο” ύπνο.

    Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι φοιτητές που κοιμόντουσαν λιγότερες ώρες και πήγαιναν πιο αργά το βράδυ για ύπνο, εμφάνισαν περισσότερες επαναλαμβανόμενες αρνητικές σκέψεις, σε σύγκριση με εκείνους που κοιμόντουσαν για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και πήγαιναν στο κρεβάτι νωρίτερα κάθε βράδυ.

    Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα ευρήματά τους υποδηλώνουν ότι η διακοπή του ύπνου μπορεί να σχετίζεται με την ανάπτυξη περισσοτέρων αρνητικών σκέψεων και πως τα άτομα που διατρέχουν κίνδυνο ανάπτυξης μιας αγχώδους διαταραχής θα πρέπει να επικεντρωθούν στην επίτευξη επαρκούς και καλύτερης ποιότητας ύπνου.

    Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Cognitive Therapy and Research.
    onmed.gr

    Loading...
  • loading...