Πώς άλλαξε το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα την επικοινωνία και στον τουρισμό

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ 🕔30/04/2018 - 14:50 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

«Το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα άλλαξαν τους κανόνες επικοινωνίας, άλλαξαν και την επικοινωνία στον τουρισμό», τόνισε η αντιπεριφερειάρχης της μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, σε εκδήλωση, στο MoneyShow, με θέμα: « και Επικοινωνία».

«Χρειάζονται αλλαγές νοοτροπίας και τρόπου επικοινωνίας. Παλιά αρκούσε ένα καλό διαφημιστικό μήνυμα στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, ή σε ένα δημοσίευμα» είπε η κ. Πατουλίδου και πρόσθεσε: «Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Ο τουρίστας, ο επισκέπτης, δεν είναι μόνο ένας τουριστικός δέκτης, δε του αρκεί μόνο η αφίσα του ΕΟΤ, δε του αρκεί η διαφημιστική καταχώρηση, θα την προσέξει, θα τη μετρήσει, αλλά το διαδίκτυο και κυρίως τα κοινωνικά δίκτυα άλλαξαν τους κανόνες επικοινωνίας, άλλαξαν την επικοινωνία στον τουρισμό».

Η κ. Πατουλίδου υπογράμμισε ότι δε νοείται τουρισμός, πουθενά, χωρίς επικοινωνία και προβολή και πρόσθεσε ότι «ευτυχώς, όσοι ασχολήθηκαν με τον τουρισμό τις προηγούμενες δεκαετίες και ασχολούνται έβαλαν ένα λιθαράκι», εφαρμόζοντας επικοινωνιακή πολιτική, με όποια μέσα διέθεταν. Πρόσθεσε, ότι τα απλά και κατανοητά μηνύματα που έγιναν σλόγκαν τα προηγούμενα χρόνια είχαν διαφορετικούς βαθμούς αποτελεσματικότητας, καθώς υπήρξαν και λάθη ανά περιοχή, ή δεν έγινε δυνατόν να αξιοποιηθεί κατά περιοχή το μήνυμα, αλλά πλέον το τοπίο στην επικοινωνία έχει αλλάξει σημαντικά, με τα social media. Ανέφερε, ότι εκατομμύρια χρήστες τα χρησιμοποιούν, αλληλεπιδρούν και μέσω αυτών προβάλουν και διαφορετικές πτυχές των ίδιων, ή και άλλων προορισμών.

«Η Ελλάδα ευτυχώς δεν παράγει αυτή τη στιγμή ένα ή δύο τουριστικά προϊόντα που παρήγαγε στο παρελθόν, ως τουριστική χώρα, κατ’ απαίτηση των καιρών και των τάσεων του τουρισμού, ανέδειξε πλέον όλη την ποικιλομορφία που διαθέτει» είπε η κ. Πατουλίδου.

Η πρόεδρος του ΟΤΘ ανέφερε ότι στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΤΘ συζητείται μια πρόταση, για τη δημιουργία «info kiosk» στο κέντρο της πόλης, στην πλατεία Αριστοτέλους, στο «γυάλινο» περίπτερο, μέσω του οποίου θα παρέχονται σε τουρίστες ψηφιακές υπηρεσίες επικοινωνίας και γνωριμίας με την πόλη. Μέσα από διαδραστικές οθόνες ενημέρωσης και αναζήτησης, θα προβάλλονται τα μνημεία της, η διασκέδαση, οι διαδρομές, οι αγορές, η διασκέδαση, η γαστρονομία, κ.α. Θα παρέχονται και χάρτες μεταφρασμένοι σε διάφορες γλώσσες και αναμνηστικά δώρα της πόλης. Τόνισε, επίσης, ότι για τα κυριότερα μνημεία (δεκαπέντε) θα πρέπει να υπάρχει και προβολή τους μέσω οθόνης, με τρισδιάστατη απεικόνιση, μετά τις τέσσερις το απόγευμα, τις ώρες που δεν είναι επισκέψιμα.

Η κ. Πατουλίδου υπογράμμισε, επίσης, ότι τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας του ΟΤΘ, όπως το https://thessaloniki.travel, – όπου προστίθενται σύντομα, ως έκτη γλώσσα, τα Ιταλικά, ενώ αποδίδεται, ήδη, σε Ελληνικά, Αγγλικά, Ρωσικά, Κινέζικα, Γερμανικά – συγκεντρώνουν πλέον το ενδιαφέρον χιλιάδων ανθρώπων, όπως επίσης και το www.youththessaloniki.com , ενώ και αξιοποιείται και η προβολή της Θεσσαλονίκης στα ευρέως διαδεδομένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, instagram, κ.α.).

«Μέσα σε ενάμιση χρόνο δημιουργήθηκαν εργαλεία προβολής, απαραίτητα σε όλους τους φορείς» τόνισε για τον ΟΤΘ, η κ. Πατουλίδου.

Στο ρόλο που παίζει η μετάφραση στο τουριστικό προϊόν και πιο συγκεκριμένα στις προσπάθειες που γίνονται ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη προβολή, εστίασε ο καθηγητής ελληνικής γλώσσας και μετάφρασης στο Πανεπιστήμιο της Τεργέστης, Giacomo Klein, αναπτύσσοντας το θέμα: «Τουρισμός και Μετάφραση, η Τεργέστη καλεί τον ΟΤΘ».

Στις τουριστικές συνήθειες των Ιταλών, αναφέρθηκε η προϊσταμένη του γραφείου ΕΟΤ στην Ιταλία, Κυριακή Μπουλασίδου. «Το 2017 ήρθαν στην Ελλάδα κοντά στο ενάμιση εκατομμύριο Ιταλοί» είπε η κ. Μπουλασίδου, προσθέτοντας ότι «από το 2012 υπάρχει μια σταδιακή αύξηση», καθώς και περιθώρια βελτίωσης της επισκεψιμότητας. Πρόσθεσε, ότι μέσα στις τουριστικές συνήθειες των Ιταλών είναι και η περιήγηση εντός των πόλεων και η γνωριμία με τις πόλεις που επισκέπτονται, γεγονός που μπορεί να αξιοποιηθεί για την προσέλκυση τουριστών.

Ο διευθυντής ανάπτυξης εργασιών Μακεδονίας – Θράκης της Eurobank Φίλιππος Τσούρμας αναφέρθηκε σε στοιχεία που δείχνουν τη δυναμική του τουρισμού στη χώρα και εξήγησε τους τρόπους διασύνδεσης τραπεζικών υπηρεσιών με το τουριστικό προϊόν. Υπογράμμισε, ότι το 2017, σε σχέση με το 2016 υπήρξε αύξηση στις αφίξεις, της τάξης του 7% και των εισπράξεων κατά 14,6 % , ενώ ο τουρισμός συνεισέφερε κατά 19,7% στο ΑΕΠ της χώρας και κατά 24,8% στην απασχόληση. Υπήρξε ταυτόχρονα κατά 3,1 % αύξηση της μέσης δαπάνης, ανά τουρίστα, μειώθηκε, ωστόσο, ο μέσος χρόνος παραμονής των τουριστών στην Ελλάδα. «Ο τουρισμός είναι η πιο βαριά βιομηχανία και πρέπει να την προσέξουμε ως κόρη οφθαλμού» είπε ο κ. Τσούρμας.

«Ο τουρισμός, αν δεν εξελιχθεί, θα χαθεί. Τα πράγματα αλλάζουν πολύ γρήγορα» τόνισε ο καθηγητής τουριστικών επιχειρήσεων στο ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Σπύρος Αβδημιώτης. Σημείωσε, ότι μια ιδέα για τη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να ήταν η διασύνδεση του ονόματος του «πιο γνωστού αρχαίου έλληνα φιλοσόφου στον κόσμο», του Αριστοτέλη, με τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες. «Μπορεί η Θεσσαλονίκη να καθιερωθεί ως τουριστικός ευρωπαϊκός κόμβος μάθησης και εκπαίδευσης» είπε ο κ. Αβδημιώτης και πρόσθεσε: «Τουρισμός γνώσης, μάθησης, εκπαίδευσης είναι αυτός που προτείνω για τη Θεσσαλονίκη».

Στην εκδήλωση χαιρέτισε, επίσης, εκ μέρους των διοργανωτών ο επίτιμος πρόξενος της Ιταλίας στη Θεσσαλονίκη και πρόεδρος του Ελληνο- Ιταλικού Επιμελητηρίου, Χρήστος Σαραντόπουλος.

Loading...
  • europalso

    ideascentral