Το «Google Effect», η επίδραση δηλαδή που έχει στη μνήμη μας η…
δυνατότητα να βρίσκουμε πληροφορίες στο Διαδίκτυο, έχει επεκταθεί στις σημαντικές πληροφορίες προσωπικού χαρακτήρα, αλλά και στις φορητές συσκευές.

Αυτό συμπεραίνει νέα έρευνα της Kaspersky Lab, σύμφωνα με την οποία οι περισσότεροι «διασυνδεδεμένοι καταναλωτές» στην Ευρώπη δε μπορούν να ανακαλέσουν στη μνήμη τους σημαντικούς τηλεφωνικών αριθμών, όπως εκείνοι των παιδιών τους (53%), των σχολείων των παιδιών τους (90%) και του χώρου εργασίας τους (51%). Επιπλέον, περίπου το ένα τρίτο δε μπορούσε να θυμηθεί τον αριθμό του/ της συντρόφου του, ενώ τέσσερις στους δέκα δήλωσαν ότι είχαν ξεχάσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σπιτιού τους κατά την ηλικία των 10-15 ετών.

Η Kaspersky Lab αποκαλεί αυτό το φαινόμενο ως «Ψηφιακή Αμνησία», ώστε να περιγράψει το γεγονός ότι κάποιος ξεχνά πληροφορίες γιατί εμπιστεύεται μια ψηφιακή συσκευή για να τις αποθηκεύει και να τις θυμάται για λογαριασμό του. Η μελέτη βρήκε δείγματα «Ψηφιακής Αμνησίας» σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, τόσο στους άνδρες, όσο και στις γυναίκες.

Δεν αποτελεί έκπληξη πώς η έρευνα ανέδειξε ότι η απώλεια ή η διαρροή δεδομένων που αποθηκεύονται σε ψηφιακές συσκευές – και ειδικότερα στα smartphone – θα δημιουργήσει προβλήματα σε πολλούς χρήστες.

Τέσσερις στις δέκα γυναίκες, αλλά και τέσσερις στους δέκα ερωτώμενους στο γενικό πληθυσμό ηλικίας 16-24 ετών, θα αισθάνονταν βαθιά θλίψη, δεδομένου ότι έχουν αναμνήσεις αποθηκευμένες στις συσκευές τους, που πιστεύουν ότι δε θα μπορούσαν να ανακτήσουν ποτέ ξανά. Μία στις τέσσερις γυναίκες και αλλά και ένας στους τέσσερις νεότερους ερωτηθέντες θα ήταν εντελώς έξαλλοι, καθώς οι συσκευές τους είναι το μόνο μέρος που αποθηκεύουν εικόνες και στοιχεία επικοινωνίας.

Επομένως, είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι αντιμετωπίζουμε τις ψηφιακές συσκευές ως θεματοφύλακα των αναμνήσεων μας.