Ανικανοποίητοι από την κίνηση στην αγορά, κατά την περίοδο των , εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες εμπορικών καταστημάτων (ποσοστό 79%), σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ).

Όπως ανακοίνωσε ο ΕΣΘ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, μόνο το 21% δήλωσε ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς, σε αντίθεση με το 79% που δήλωσε ότι δεν έμεινε καθόλου ικανοποιημένο. Ειδικότερα, επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 67% είχε μείωση τζίρου, σε ποσοστό 10 – 20%, και το 7% είδε αύξηση στον τζίρο του σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Στην ίδια ερώτηση, το 26% των επιχειρηματιών απάντησαν ότι ο τζίρος τους παρέμεινε στα ίδια επίπεδα.

Επίσης, καλύτερη περίοδος ήταν το πρώτο χρονικό διάστημα της περιόδου (από 8 έως 31 Ιανουαρίου) για το 65% των ερωτηθέντων, ενώ το 21% απάντησαν ότι καμία χρονική περίοδος δεν έκανε τη διαφορά στην αγοραστική κίνηση.

Το ποσοστό έκπτωσης που προσέφεραν τα εμπορικά καταστήματα ήταν ποικίλο. Ξεκινούσε από 10%, ενώ για το 26% των ερωτηθέντων έφτανε και πάνω από 50% η έκπτωση που έκαναν στα εμπορεύματά τους. Το 30% των εμπορικών επιχειρήσεων έκαναν εκπτώσεις από 41 έως 50%, ενώ το 28% δήλωσαν ότι οι εκπτώσεις τους κυμάνθηκαν σε ποσοστό έως 21 έως 40%.

Εξάλλου, σε ερώτηση αν το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων ήταν επαρκές, το 60% δήλωσε ότι ήταν επαρκές, ενώ το 40% δήλωσε ότι το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων είναι μεγάλο.

“Παρόλο που οι εμπορικές επιχειρήσεις προσέφεραν χαμηλές τιμές την περίοδο των , η εικόνα που παρουσίαση η κίνηση στην αγορά δεν ήταν ενθαρρυντική. Στόχος είναι να ανατραπεί το υποτονικό κλίμα στη συνέχεια της χρονιάς, ώστε να αλλάξει και η ψυχολογία των εμπόρων και των καταναλωτών”, υπογραμμίζει ο ΕΣΘ.