Αλλαγές στα και ειδικότερα στα κλιμάκια των κυβικών εκατοστών επεξεργάζεται η κυβέρνηση σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής της Κυριακής».

Στόχος των αλλαγών είναι αφενός να μην παρατηρηθεί στα τέλη του έτους το φαινόμενο μαζικών καταθέσεων πινακίδων και αφετέρου, να δοθεί η δυνατότητα σε όσους ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν παραδώσει πινακίδες, να τις πάρουν πίσω.

Τα σενάρια που έχουν τεθεί στο τραπέζι είναι πολλά, ωστόσο προκρίνεται ως επικρατέστερη η επιλογή της διεύρυνσης των κλιμακίων από 11 σε 20, προκειμένου να κλείσει η ψαλίδα στις μεγάλες διαφορές που παρατηρούνται στα διάφορα κλιμάκια κυβικών εκατοστών.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κλίμακας 1739 κ.ε. – 1928 κ.ε. που αφορά την περίοδο ταξινόμησης από 2006 έως 2010 όπου τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται στα 320€ ενώ στην αμέσως επόμενη κλίμακα των οχημάτων κυβισμού 1929 κ.ε. – 2357 κ.ε. τα τέλη ανέρχονται σε 690€.

Μεταξύ αυτών των κατηγοριών η κυβέρνηση σκέφτεται να προσθέσει τρία επιπλέον κλιμάκια.

Σκέψεις για μικρή επιβάρυνση υπάρχουν και για τα οχήματα των οποίων τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους καθώς επίσης και για την επιβολή μικρού τέλους σε οχήματα που εκπέμπουν κάτω από 90 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, τα οποία μέχρι πρότινος απαλλάσσονταν των τελών κυκλοφορίας.