Στο στόχαστρο της εφορίας μπαίνουν όσοι χρησιμοποιούν τα social media για προώθηση προϊόντων, αλλά επίσης κάνουν επίδειξη πλούτου στις φωτογραφίες που ανεβάζουν σε Facebook, Instagram και Twitter, ενώ συγχρόνως οι φορολογικές τους δηλώσεις δεν μπορούν να το υποστηρίξουν.


Σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στο πλαίσιο της προσπάθειας για καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, έχει αρχίσει να καταγράφει πρακτικές που χρησιμοποιούνται μέσω της σύγχρονης τεχνολογίας, οι οποίες σύντομα θα τεθούν στο μικροσκόπιο του φορολογικού ελέγχου. Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι αυξάνεται ραγδαία η διακίνηση περιεχομένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο κατά κανόνα αποτελεί κεκαλυμμένη επιχειρηματική δραστηριότητα.
Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, προανήγγειλε ότι οι έλεγχοι μέσω του διαδικτύου πρόκειται να επεκταθούν και να ενταθούν. Οι έλεγχοι σύμφωνα με τις πληροφορίες του Έθνους αφορούν προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, πραγματοποίηση έμμεσης διαφήμισης προϊόντων και υπηρεσιών από “επωνύμους” χωρίς να δηλώνονται οι σχετικές αμοιβές στην εφορία και τέλος χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τον εντοπισμό χρηστών που διάγουν πολυτελή βίο, ενώ οι φορολογικές τους δηλώσεις είναι “φτωχές”.
Πρόκειται για μία πρακτική ελέγχου που χρησιμοποιείται στο εξωτερικό και συνίσταται στο να εντοπίζονται φορολογούμενοι που ανεβάζουν φωτογραφίες από κοσμοπολίτικα διεθνή θέρετεα, αλλά δηλώνουν ελάχιστα στην εφορία. Στο στόχαστρο βρίσκονται επιχειρηματίες, αλλά και ελεύθεροι επαγγελματίες σε κλάδους με υψηλή φοροδιαφυγή, όπως γιατροί και δικηγόροι.
Σε όσους εντοπιστούν να έχουν “πολυτελή” διαδικτυακή παρουσία και πενιχρή φορολογική δήλωση, θα εκδίδεται εντολή φορολογικού ελέγχου για τον προσδιορισμό του εισοδήματός τους με βάση τις έμμεσες τεχνικές. Αυτές οι τεχνικές λαμβάνουν υπόψη δαπάνες με κάρτες για κάλυψη ταξιδιωτικών εξόδων, αγορών ρούχων, πληρωμές ΔΕΚΟ κτλ.