Μετά την Black Friday έρχεται η Cyber Monday – Όσα πρέπει να ξέρετε

ΕΙΔΗΣΕΙΣ 🕔21/11/2018 - 09:38 | Author: Ρούσσου Ασημίνα

Αντίστροφη μέτρηση για την . Την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου είναι η μεγάλη ημέρα του καταναλωτή, αλλά αρκετές αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και μεγάλα καταστήματα ξεκίνησαν από νωρίς τις προσφορές σε χιλιάδες προϊόντα για όλα τα γούστα και κάθε βαλάντιο.

Mεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, με σκοπό να προλάβουν και τον ανταγωνισμό, ξεκίνησαν τις προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα, ενώ οι εκπτώσεις θα κορυφωθούν τη μέρα της Black Friday, την ερχόμενη Παρασκευή 23 Νοεμβρίου.

H Black Friday 2018 είναι μία σημαντική ευκαιρία για τους καταστηματάρχες που δεν πρέπει να αφήσουν να πάει χαμένη, αλλά να προετοιμαστούν ώστε αυτή η προωθητική ενέργεια να δώσει μια ακόμη ανάσα στην ταλαιπωρημένη αγορά, και μια ευκαιρία στους καταναλωτές να προβούν σε συμφέρουσες αγορές. Η 2018, σηματοδοτεί στην πραγματικότητα και την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.

Η Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη, με αφορμή και τη φετινή “Black Friday”, κάλεσε τους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς πριν καταλήξουν προκειμένου να συγκρίνουν τις τιμές και να είναι βέβαιοι ότι το κέρδος από την προσφορά είναι πραγματικό.

Black Friday 2018: Ποιά καταστήματα συμμετέχουν –  Συμβουλές για αγορές με μεγάλες εκπτώσεις

«Τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό. Οι καταναλωτές, πριν ψωνίσουν, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς, ήδη πριν ξεκινήσει η «Black Friday», ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό.

Η Cyber Monday, που επικεντρώνεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, θα ακολουθήσει στις 26 Νοεμβρίου, μετά τη Black Friday 2018. Η Cyber Monday θεωρείται το online αντίστοιχο της , ενθαρρύνοντας, μέσω προσφορών, τους καταναλωτές να κάνουν online αγορές.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης, αναφερόμενος στην απήχηση της Black Friday, έκανε λόγο για πιθανή «Greek Black Week» από του χρόνου. «Από του χρόνου το πιο πιθανό είναι να την αποκαλούμε “Greek Black Week”, αφού καταφέραμε μόλις την τρίτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής της στην Ελλάδα να την ξεχειλώσουμε από ημέρα σε εβδομάδα. Μία μαύρη Παρασκευή σίγουρα δεν θα φέρει άσπρη ημέρα στο λιανικό εμπόριο που έχει απωλέσει το 40% του τζίρου του μετά το 2008.

Προσωρινά, ίσως τονώσει τον τζίρο των μεγάλων αλυσίδων, αλλά σίγουρα θα δημιουργήσει αναιμική κατανάλωση στην υπόλοιπη αγορά. Επίσης, η διαφημιστική μάχη των πολυεθνικών να κερδίσουν επιπλέον μερίδια της ελληνικής αγοράς ενέχει τον κίνδυνο να οδηγήσει στην παγίδα εθισμού του καταναλωτή στις διαρκείς προσφορές και εκπτώσεις, απαξιώνοντας εντελώς τις εορταστικές και άλλες περιόδους του χρόνου. Οι μικρομεσαίοι έμποροι δηλώνουμε “παρών” για να μην αφήσουμε τους μεγαλύτερους να παίζουν μόνοι τους επικοινωνιακά παιχνίδια, που πάντως προβληματίζουν με τον περιορισμό του περιθωρίου κέρδους και την αύξηση του κόστους πωλήσεων. Τέλος, εύχομαι στους φίλους καταναλωτές να ευχαριστηθούν τις αγορές τους, τόσο την “Black Friday” όσο και την Δευτέρα που ακολουθεί την λεγόμενη “Cyber Monday”, μία ακόμα ημέρα με μεγάλες προσφορές αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο» δήλωσε ο κ. Κορκίδης.

Την ημέρα της

Ποσοστό περίπου 70% των καταναλωτών είναι ποιθανό ότι θα πραγματοποιήσει τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα, και ενδέχεται να επιλέξει προϊόντα, τα οποία δεν περιλαμβάνονταν στη αρχική λίστα με τις προγραμματισμένες αγορές. Ποσοστό που αγγίζει το 65% προτιμούν να αγοράζουν ακριβά προϊόντα σε φυσικά καταστήματα, ενώ ένας στους δύο προτιμάει να αναζητά πληροφορίες για τα αντίστοιχα είδη μέσω ίντερνετ.

Την ημέρα της

Στο πλαίσιο της ημέρας Cyber Monday, οι καταναλωτές γνωρίζουν τι θέλουν να αγοράσουν, ενώ έχει προηγηθεί η Black Friday και έχουν πολύ καλή εικόνα για τις αγορές τους, ενώ ένα ποσοτό περίπου 50%, είναι πιθανό να κάνει εκούσιες αγορές κινητών ηλεκτρονικών συσκευών. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν, το 60% δεν αγόρασε ποτέ προϊόντα τα οποία προώθησε μία διασημότητα μέσα από τα μέαα κοινωνικής δικτύωσης.

Black Friday – Συνήγορος του Καταναλωτή: Τι να προσέξετε

Loading...
  • europalso

    ideascentral