• Λάθη και νέο αλαλούμ με τον υπολογισμό των συντάξεων. Παράθυρο για αναδρομικές μειώσεις

    ΕΙΔΗΣΕΙΣ 🕔04/03/2017 - 07:21 | Author: Newsroom

    Σε αιφνίδια αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων ,οχτώ μήνες μετά την έναρξη του νόμου Κατρούγκαλου ,εξαναγκάστηκε η κυβέρνηση μετά τη διαπίστωση του «αλαλούμ» και της «ομηρίας» των χιλιάδων νέων συνταξιούχων που υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης μετά τις 13 Μαΐου 2016.

    Μπαλάκι οι ευθύνες ανάμεσα σε Υπ. Εργασίας και ΕΛΣΤΑΤ

    To υπουργείο Εργασίας προχωρεί σε διόρθωση του τρόπου υπολογισμού των συντάξιμων αποδοχών αφού η ΕΛΣΤΑΤ – η οποία λέει πως είχε εγκαίρως ενημερώσει την πολιτική ηγεσία – ενημέρωσε ότι «οι διαθέσιμες στατιστικές δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση του εν λόγω συντελεστή, επειδή αυτός αποκλίνει από το Δείκτη Κόστους Εργασίας που καταρτίζει και δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ»!

    Η τροπολογία που φέρνει η κυβέρνηση άρον άρον εκτιμάται ότι θα προκαλέσει και νέο αλαλούμ.

    Σύμφωνα με την τροπολογία, εξειδικεύεται ο τρόπος αναπροσαρμογής των συντάξιμων αποδοχών για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα έως και το 2020, διενεργείται κατά τη μεταβολή του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

    Η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα από το 2021 και εφεξής, διενεργείται με βάση το δείκτη μεταβολής μισθών, που υπολογίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ. Επίσης, με την προτεινόμενη διάταξη προστίθεται εξουσιοδοτική διάταξη δυνάμει της οποίας καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες και η διαδικασία της εφαρμογής του δείκτη μεταβολής μισθών της ΕΛΣΤΑΤ για την αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών.

    Παράθυρο για αναδρομικές μειώσεις

    Αυτός ο διαχωρισμός στον υπολογισμό των συντάξεων μέχρι το 2020 με βάση τον πληθωρισμό και από το 2021, με βάση το δείκτη μισθών δημιουργεί τον κίνδυνο συνταξιούχων δυο ταχυτήτων.

    Επίσης εργατολόγοι προειδοποιούν ότι ενδεχομένως να υπάρξει επανϋπολογισμός των συντάξεων με βάση το δείκτη μισθών κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναδρομικές μειώσεις στις συντάξεις.

    ΝΔ: Τους πήρε 10 μήνες να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να δώσουν συντάξεις

    « Το πολύμηνο “κρυφτούλι” του υπουργείου Εργασίας, τελείωσε. Είναι υπόλογοι και εκτεθειμένοι απέναντι στους χιλιάδες συνταξιούχους και εργαζόμενους» αναφέρει η ΝΔ.

    Η σημερινή τροπολογία της “τελευταίας στιγμής”, που προωθεί η κυβέρνηση, αποτέλεσμα πανικού και προχειρότητας, αλλάζει ουσιαστικά τη βάση υπολογισμού των συντάξεων, με άμεσες επιπτώσεις σε αυτές

    Ο τομεάρχης Γιάννης Βρούτσης και ο αναπληρωτής τομεάρχης Εργασίας της ΝΔ Νότης Μηταράκης, σημειώνουν “Σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ, με επίσημη ανακοίνωσή της, “αδειάζει” την κυβέρνηση, καθιστώντας την απολύτως υπεύθυνη και κάνοντας δημοσίως γνωστό, ότι είναι αδύνατη η εφαρμογή του νόμου για τον υπολογισμό των νέων συντάξεων. Το πολύμηνο “κρυφτούλι” του υπουργείου Εργασίας, τελείωσε. Είναι υπόλογοι και εκτεθειμένοι απέναντι στους χιλιάδες συνταξιούχους και εργαζόμενους. Η σημερινή τροπολογία της “τελευταίας στιγμής”, που προωθεί η κυβέρνηση, αποτέλεσμα πανικού και προχειρότητας, αλλάζει ουσιαστικά τη βάση υπολογισμού των συντάξεων, με άμεσες επιπτώσεις σε αυτές… Ό,τι γνωρίζαμε μέχρι χθες, δεν ισχύει πλέον! Ένας νέος κύκλος γραφειοκρατίας, ταλαιπωρίας, καθυστερήσεων και εγκυκλίων ανοίγει ξανά με μεγάλους χαμένους τους χιλιάδες πολίτες, που περιμένουν να εκδοθεί η σύνταξή τους”, τονίζουν οι δυο βουλευτές της ΝΔ.

    Δημοκρατική Συμπαράταξη: Με τροπολογίες μπαλώματα δεν λύνεται το πρόβλημα

    Η υπεύθυνη Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Υγείας της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Εύη Χριστοφιλοπούλου, σχετικά με την σύνδεση των συντάξεων (βάσει του νόμου Κατρούγκαλου) με δείκτη της Ελληνικής Στατικής Αρχής που δεν υπάρχει, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

    Η Δημοκρατική Συμπαράταξη, ήδη πριν την ψήφιση του ασφαλιστικού νόμου, είχε προειδοποιήσει ότι εκτός από εκτρωματικός είναι και ανεφάρμοστος.

    Η ΕΛΣΤΑΤ σήμερα, δυστυχώς, μας δικαιώνει.

    Εννέα μήνες μετά την ψήφιση του νόμου, χιλιάδες συνταξιούχοι βρίσκονται στον αέρα και δεν ιδρώνει το αυτί κανενός στην κυβέρνηση.

    Με τροπολογίες-μπαλώματα δεν λύνεται το πρόβλημα.

    Να πάρουν τον νόμο πίσω τώρα.

    Χρειάζεται κοινωνικός διάλογος, με ευρεία εθνική συνεννόηση, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι ανίκανη να πραγματοποιήσει.

    Θεοδωράκης: Αν ήταν κωμωδία (και όχι δράμα) θα έσκιζε

    Με ανάρτησή του στο twitter o Στ. Θεοδωράκης σχολιάζει το αλαλούμ με τις συντάξεις:

    «Ψήφισαν νόμο για τις συντάξεις. Και 10 μήνες μετά βλέπουν ότι ο νόμος δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Αν ήταν κωμωδία (και όχι δράμα) θα έσκιζε» έγραψε.

    Λεβέντης: Η λύση είναι συγχώνευση και κόψιμο των συντάξεων των εύπορων

    Ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων είχε προειδοποιήσει και τον ίδιο τον κ. Κατρούγκαλο, ότι ο νόμος του, όχι μόνον δεν θα έλυνε το πρόβλημα των συντάξεων, αλλά θα αύξανε τα ελλείματα, θα δημιουργούσε μια δεύτερη εφορία σε βάρος των ελεύθερων επαγγελματιών και θα υποδαύλιζε την αναχώρηση των νέων μας στο εξωτερικό και τη φοροδιαφυγή. Η λύση στο ζήτημα των συντάξεων, επιμένει η Ένωση Κεντρώων ότι βρίσκεται στη συγχώνευση των πολλών συντάξεων σε μια για κάθε Έλληνα και στο κόψιμο των συντάξεων των εύπορων συμπολιτών μας.

    Αυτή είναι τροπολογία για το νέο υπολογισμό των συντάξεων

    Η τροπολογία, με τις υπογραφές των Υπουργών Έφης Αχτσιόγλου, Ευκλ. Τσακαλώτου, Γ. Χουλιαράκη, Π. Πολάκη και Αν. Πετρόπουλου κατατέθηκε σε νομοσχέδιο που αναμένεται να ψηφιστεί την ερχόμενη εβδομάδα.

    Το πλήρες κείμενο

    Τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης των υπηρεσιών ψυχικής υγείας, κέντρα εμπειρογνωμοσύνης σπάνιων και πολύπλοκων νοσημάτων και άλλες διατάξεις»

    Άρθρο …

    1. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 2α του άρθρου 8 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής: «Για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος, αναπροσαρμοζόμενες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 4.».

    2. Οι παρ. 4, 5 και 6 του άρθρου 8 του ν. 4387/2016 αναριθμούνται, από τότε που ίσχυσε, σε 5, 6 και 7 αντίστοιχα, και από την ίδια ημερομηνία προστίθεται στο ίδιο άρθρο παρ. 4 ως εξής: «4.α. Η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα έως και το 2020, διενεργείται κατά τη μεταβολή του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα από το 2021 και εφεξής, διενεργείται με βάση το δείκτη μεταβολής μισθών, που υπολογίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ.

    β. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες και η διαδικασία της εφαρμογής του δείκτη μεταβολής μισθών της ΕΛΣΤΑΤ για την αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών».

    3. Το τρίτο εδάφιο της περίπτ. β της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής: «Η ως άνω εισφορά υπολογίζεται επί των συντάξιμων αποδοχών του ασφαλισμένου κατά το μήνα υποβολής της αίτησης εξαγοράς και, εφόσον έχει διακοπεί η απασχόληση, επί των αποδοχών του τελευταίου μήνα απασχόλησης αναπροσαρμοζόμενων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    4. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 18 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής: « Το ως άνω ποσοστό υπολογίζεται επί του μέσου όρου των μηνιαίων αποδοχών επί των οποίων καταβλήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από την αποχώρηση από την υπηρεσία, αναπροσαρμοζόμενων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    5. Το τελευταίο εδάφιο της περίπτ. α της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής: «Για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος, αναπροσαρμοζόμενες κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    6. Το τέταρτο εδάφιο της περίπτ. β της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής: «Για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος, αναπροσαρμοζόμενες κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    7. Το τρίτο εδάφιο της περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής:

    «Η ως άνω εισφορά υπολογίζεται με βάση τις αποδοχές του ασφαλισμένου κατά τον τελευταίο μήνα πλήρους απασχόλησης πριν από την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις του άρθρου 38 και εφόσον έχει διακοπεί η απασχόληση, επί των αποδοχών του τελευταίου μήνα απασχόλησης αναπροσαρμοζόμενων κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    8. Το τρίτο, τέταρτο και πέμπτο εδάφιο της υποπερίπτ. αα’ της περίπτ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 35 του ν.4387/2016 αντικαθίστανται ως εξής:

    «Ο ως άνω μέσος όρος αναπροσαρμόζεται ετησίως κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος. Ειδικότερα, ο μέσος ετήσιος γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής εφαρμόζεται από το επόμενος έτος μετά το καταληκτικό της ανωτέρω πενταετίας, έως και το προηγούμενος έτος της αποχώρησης από την υπηρεσία ή την εργασία. Ο σωρευμένος συντελεστής που προκύπτει από τους δείκτες της παρ. 4 του άρθρου 8 δεν μπορεί να είναι μικρότερος από ένα (1)».

    9. Το πέμπτο, έκτο και έβδομο εδάφιο της υποπερίπτ. ββ’ της περίπτ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 35 του ν.4387/2016 αντικαθίστανται ως εξής:

    «Ο ως άνω μέσος όρος αναπροσαρμόζεται ετησίως κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος. Ειδικότερα, ο μέσος ετήσιος γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής εφαρμόζεται από το επόμενος έτος μετά το καταληκτικό της ανωτέρω πενταετίας, έως και το προηγούμενος έτος της αποχώρησης από το επάγγελμα ή την εργασία. Ο σωρευμένος συντελεστής που προκύπτει από τους δείκτες της παρ. 4 του άρθρου 8 δεν μπορεί να είναι μικρότερος από ένα (1)».

    10. Το δεύτερο εδάφιο της περίπτ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν.4387/2016 αντικαθίσταται ως εξής:

    «Το ως άνω ποσοστό υπολογίζεται επί του μέσου όρου των μηνιαίων αποδοχών επί των οποίων καταβλήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από τη διακοπή της υποχρεωτικής ασφάλισης, αναπροσαρμοζόμενων κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    11. Το δεύτερο εδάφιο της περίπτ. γ’ της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν.4387/2016 αντικαθίσταται ως εξής:

    «Η εισφορά προαιρετικής ασφάλισης υπολογίζεται βάσει του μέσου όρου του μηνιαίου εισοδήματος επί του οποίου καταβλήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές, το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από τη διακοπή της υποχρεωτικής ασφάλισης αναπροσαρμοζόμενου κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    12. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 39 του ν.4387/2016 αντικαθίσταται ως εξής:

    «Στην περίπτωση των ασφαλισμένων της περίπτ. β` της παρ. 1 του παρόντος, το συνολικό ποσό που υπολείπεται του ποσοστού 20% μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς κατά τα πέντε πρώτα έτη ασφάλισης αποτελεί ασφαλιστική οφειλή υπολογιζόμενη επί του μηνιαίου εισοδήματος, σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο, αναπροσαρμοζόμενου κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    Το πλήρες κείμενο της τροπολογίας έχει ως εξής:

    Τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης των υπηρεσιών ψυχικής υγείας, κέντρα εμπειρογνωμοσύνης σπάνιων και πολύπλοκων νοσημάτων και άλλες διατάξεις»

    Άρθρο …

    1. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 2α του άρθρου 8 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής: «Για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος, αναπροσαρμοζόμενες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 4.».

    2. Οι παρ. 4, 5 και 6 του άρθρου 8 του ν. 4387/2016 αναριθμούνται, από τότε που ίσχυσε, σε 5, 6 και 7 αντίστοιχα, και από την ίδια ημερομηνία προστίθεται στο ίδιο άρθρο παρ. 4 ως εξής: «4.α. Η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα έως και το 2020, διενεργείται κατά τη μεταβολή του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα από το 2021 και εφεξής, διενεργείται με βάση το δείκτη μεταβολής μισθών, που υπολογίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ.

    β. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών καθορίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες και η διαδικασία της εφαρμογής του δείκτη μεταβολής μισθών της ΕΛΣΤΑΤ για την αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών».

    3. Το τρίτο εδάφιο της περίπτ. β της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής: «Η ως άνω εισφορά υπολογίζεται επί των συντάξιμων αποδοχών του ασφαλισμένου κατά το μήνα υποβολής της αίτησης εξαγοράς και, εφόσον έχει διακοπεί η απασχόληση, επί των αποδοχών του τελευταίου μήνα απασχόλησης αναπροσαρμοζόμενων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    4. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 18 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής: « Το ως άνω ποσοστό υπολογίζεται επί του μέσου όρου των μηνιαίων αποδοχών επί των οποίων καταβλήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από την αποχώρηση από την υπηρεσία, αναπροσαρμοζόμενων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    5. Το τελευταίο εδάφιο της περίπτ. α της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής: «Για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος, αναπροσαρμοζόμενες κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    6. Το τέταρτο εδάφιο της περίπτ. β της παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής: «Για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος, αναπροσαρμοζόμενες κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    7. Το τρίτο εδάφιο της περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 4387/2016 αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής:

    «Η ως άνω εισφορά υπολογίζεται με βάση τις αποδοχές του ασφαλισμένου κατά τον τελευταίο μήνα πλήρους απασχόλησης πριν από την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις του άρθρου 38 και εφόσον έχει διακοπεί η απασχόληση, επί των αποδοχών του τελευταίου μήνα απασχόλησης αναπροσαρμοζόμενων κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    8. Το τρίτο, τέταρτο και πέμπτο εδάφιο της υποπερίπτ. αα’ της περίπτ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 35 του ν.4387/2016 αντικαθίστανται ως εξής:

    «Ο ως άνω μέσος όρος αναπροσαρμόζεται ετησίως κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος. Ειδικότερα, ο μέσος ετήσιος γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής εφαρμόζεται από το επόμενος έτος μετά το καταληκτικό της ανωτέρω πενταετίας, έως και το προηγούμενος έτος της αποχώρησης από την υπηρεσία ή την εργασία. Ο σωρευμένος συντελεστής που προκύπτει από τους δείκτες της παρ. 4 του άρθρου 8 δεν μπορεί να είναι μικρότερος από ένα (1)».

    9. Το πέμπτο, έκτο και έβδομο εδάφιο της υποπερίπτ. ββ’ της περίπτ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 35 του ν.4387/2016 αντικαθίστανται ως εξής:

    «Ο ως άνω μέσος όρος αναπροσαρμόζεται ετησίως κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος. Ειδικότερα, ο μέσος ετήσιος γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής εφαρμόζεται από το επόμενος έτος μετά το καταληκτικό της ανωτέρω πενταετίας, έως και το προηγούμενος έτος της αποχώρησης από το επάγγελμα ή την εργασία. Ο σωρευμένος συντελεστής που προκύπτει από τους δείκτες της παρ. 4 του άρθρου 8 δεν μπορεί να είναι μικρότερος από ένα (1)».

    10. Το δεύτερο εδάφιο της περίπτ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν.4387/2016 αντικαθίσταται ως εξής:

    «Το ως άνω ποσοστό υπολογίζεται επί του μέσου όρου των μηνιαίων αποδοχών επί των οποίων καταβλήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από τη διακοπή της υποχρεωτικής ασφάλισης, αναπροσαρμοζόμενων κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    11. Το δεύτερο εδάφιο της περίπτ. γ’ της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν.4387/2016 αντικαθίσταται ως εξής:

    «Η εισφορά προαιρετικής ασφάλισης υπολογίζεται βάσει του μέσου όρου του μηνιαίου εισοδήματος επί του οποίου καταβλήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές, το τελευταίο δωδεκάμηνο πριν από τη διακοπή της υποχρεωτικής ασφάλισης αναπροσαρμοζόμενου κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».

    12. Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 39 του ν.4387/2016 αντικαθίσταται ως εξής:

    «Στην περίπτωση των ασφαλισμένων της περίπτ. β` της παρ. 1 του παρόντος, το συνολικό ποσό που υπολείπεται του ποσοστού 20% μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς κατά τα πέντε πρώτα έτη ασφάλισης αποτελεί ασφαλιστική οφειλή υπολογιζόμενη επί του μηνιαίου εισοδήματος, σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο, αναπροσαρμοζόμενου κατά τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 4 του άρθρου 8 του παρόντος».


    thetoc

    Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...