Σφοδρή επίθεση εξαπέλυσε κατά του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννη Στουρνάρα, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη που έδωσε στην «Κυριακάτικη KONTRA NEWS». Ο κ. Σπίρτζης εξομολογήθηκε ότι δεν εμπιστεύεται τον κ. Στούρναρα ενώ τόνισε πως γνωρίζει τις απόψεις του και διαφωνεί πολιτικά με αυτές.

Με αφορμή την πρωτοβουλία του κ. Στουρνάρα να στείλει το πόρισμα των ελεγκτών στον εισαγγελέα για την Τράπεζα Αττικής. ο κ. Σπίρτζης σχολίασε: "Θεωρώ ότι ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας έκανε το αυτονόητο ως όφειλε. Αυτό που μένει είναι να μας εξηγήσει γιατί τόσα χρόνια και μετά από τόσους ελέγχους δεν είχαν εντοπιστεί από την τράπεζα της Ελλάδος αυτά που εντοπίστηκαν σήμερα; Πρέπει επίσης να μας εξηγήσει αν οι διαπιστώσεις της ΤτΕ αφορούν μόνο την Τράπεζα Αττικής και τι θα πράξει με τις υπόλοιπες τράπεζες. Αν θα συνεχίσουν τα δάνεια με εγγύηση τον αέρα όπως πρόσφατα δηλώθηκε από εκδότη επιχειρηματία στη Βουλή.

Και τέλος αν εμμένει στις απόψεις του για πώληση της Τράπεζας Αττικής σε ιδιώτες μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου; Με δύο λόγια αν πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχει ελληνική τράπεζα ή αν είναι υπέρ της άποψης το τραπεζικό σύστημα της χώρας να είναι ελεγχόμενο πλήρως από ξένα συμφέροντα; Τέλος να μας ενημερώσει αν θα θεσπίσει ενιαίους κανόνες διαφάνειας και λειτουργίας όλων των τραπεζικών ιδρυμάτων και δραστηριοτήτων, έστω και σήμερα. Αν για παράδειγμα θα υπάρχει έλεγχος ποιό είναι το διαφημιστικό πακέτο των τραπεζών, με ποιά κριτήρια διανέμεται και που.

Επειδή τυχαίνει να γνωρίζω τις απόψεις του κ. Στουρνάρα και να διαφωνώ πολιτικά με αυτές, η απάντηση θα είναι ξεκάθαρη: δεν εμπιστεύομαι τον κ. Στουρνάρα, αν δεν ξεκαθαρίσει ως Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, και όχι ως πρώην Υπουργός Οικονομικών συγκεκριμένων πολιτικών αντιλήψεων και δυνάμεων, αν πρέπει να υπάρχει ΕΛΛΗΝΙΚΟ τραπεζικό σύστημα ή όχι και αν θα υπάρχουν ενιαίοι διαφανείς κανόνες στη λειτουργία των τραπεζών στη χώρα μας".

Ο ίδιος αποκάλυψε και το πότε θα ξεκινήσε η φύλαξη των σταθμών του μετρό και του ΗΣΑΠ από τους αστυνομικούς. "Μόλις ολοκληρωθούν οι προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ της Ελληνικής Αστυνομίας και του αρμόδιου συγκοινωνιακού Φορέα. Είναι όμως αξιοπερίεργο σήμερα να μην γίνεται από τα MME καμία αναφορά για τα αποτελέσματα της φύλαξης των σταθμών από ιδιωτικές εταιρείες. Δεχόμαστε την κριτική της ΝΔ για τις καταστροφές και τις φθορές από διάφορες ομάδες, διαφορετικών σκοπιμοτήτων.

Όμως, ποιος δόμησε ένα τέτοιο σύστημα φύλαξης από ιδιωτικές εταιρείες; Ποιό το κόστος; Ποιό το αποτέλεσμα; Η ίδια απορία υπάρχει για τις εταιρείες καθαρισμού. Σε κάθε περίπτωση η έναρξη εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα δώσει απαντήσεις για πολλά, πάρα πολύ σύντομα".