Από εδώ και πέρα ακόμη και οι… χειρονομίες μεταξύ επαγγελματιών οδηγών,  θα θεωρούνται παράβαση σύμφωνα με τον νέο , όπως ενημέρωσε ο Χρ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός Μεταφορών και υποδομών που συναντήθηκε με τους εκπροσώπους των θεσμών εξήγησε ότι ο νέος ΚΟΚ δεν είναι μνημονιακή υποχρέωση και δεν συζητήθηκε με την τρόικα.

Σημείωσε ωστόσο ότι θα δημιουργηθεί Ενιαία Βάση Δεδομένων για οχήματα (με στοιχεία από Δημόσιας Τάξης, ΑΑΔΕ, Μεταφορών) και Βάση Δεδομένων για Οδηγούς, οι οποίες θα διασταυρώνονται και θα «επικοινωνούν» μεταξύ τους.

Επίσης επανέλαβε ότι θα ισχύει κλιμάκωση ανάλογα με εισόδημα του παραβάτη – μέτρο που έχει προκαλέσει την οργή της αντιπολίτευσης.

Ο Χρ. Σπίρτζης ενημέρωσε επίσης ότι καταργείται η έκπτωση 50% που ίσχυε ως σήμερα για πληρωμή κλήσης εντός 10ημέρου

Θα υπάρξει ακόμη κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα και την αντικοινωνική συμπεριφορά. Κάπου εκεί, ενημέρωσε ότι θα συνιστούν ειδική παράβαση οι χειρονομίες (π.χ. μούντζες) από επαγγελματίες οδηγούς.

Κατά τα λοιπά ο Χρ. Σπίρτζης είπε πως στις αρχές του 2019 θα τεθούν σε εφαρμογή τα αναλογικά, ηλεκτρονικά διόδια σε όλους τους οδικούς άξονες και ο σχετικός διαγωνισμός θα προκηρυχθεί εντός του μήνα.