Σε νέα αύξηση των προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να διασφαλίσει πως θα εισπράξει 1,1 δις ευρώ από τη συγκεκριμένη πηγή.

Οι αλλαγές αναμένεται να αποκρυσταλλωθούν στο τέλος Σεπτεμβρίου και οι τελικές αποφάσεις θα τεθούν ενδιάμεσα υπόψη των θεσμών.

Η στρατηγική της κυβέρνησης επικεντρώνεται στη μεταβίβαση βάρους από τα παλαιότερα οχήματα υψηλού κυβισμού στα νεότερα οχήματα μικρού κυβισμού.

Ειδικότερα εξετάζονται :

-Ο υπολογισμός των με βάση τους ρύπους και για οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά. Σήμερα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με τους ρύπους γίνεται για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ενώ για τα παλαιότερα οχήματα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας. Αυτή η αλλαγή αναμένεται να φέρει επιβαρύνσεις για οχήματα ηλικίας έως 9 ετών.

-Νέες κλίμακες υπολογισμού των για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση του εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα, με αύξηση του ποσού ανά γραμμάριο για τα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από ένα όριο (π.χ. πάνω από 150 γραμμάρια)

-Μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών προκειμένου να δοθεί ουσιαστικό κίνητρο στους ιδιοκτήτες τους που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου.

Στόχος στελεχών του υπουργείου Οικονομικών είναι εφέτος να κατατεθουν στις εφορίες οι πινακίδες λιγότερων από 70.000 οχημάτων, όταν πέρυσι ο αριθμός αυτός προσέγγισε τις 100.000 και τα προηγούμενα χρόνια είχε αγγίξει ακόμη και τις 250.000.

Τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να πληρωθούν και εφέτος από τον Νοέμβριο έως και το τέλος Δεκεμβρίου.