Επιστροφή στον πληθωρισμό ύστερα από 46 μήνες

ΕΙΔΗΣΕΙΣ 🕔16/02/2017 - 10:53 | Author: Newsroom

Οι ανατιμήσεις σε καύσιμα, πετρέλαιο θέρμανσης, καφέ, τσιγάρα μετά και τις αυξήσεις φόρων αλλά και οι χειμερινές εκπτώσεις έδωσαν ώθηση στον πληθωρισμό, ο οποίος τον Ιανουάριο κατέγραψε αύξηση 1,2% σε ετήσια βάση έναντι της μηδενικής μεταβολής τον Δεκέμβριο.

Σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2016, όμως, παρουσίασε μείωση 0,8%, ενώ ο μέσος δείκτης δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2016 – Ιανουαρίου 2017, σε σύγκριση με τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2015 – Ιανουαρίου 2016, παρουσίασε μείωση 0,7%.

Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 1,5% τον Ιανουάριο, από 0,3% τον προηγούμενο μήνα, ποσοστό που είναι υψηλό πέντε ετών.

Η Ελλάδα βρισκόταν σε αποπληθωρισμό τους τελευταίους 46 μήνες, λόγω των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις και της επιβολής φορολογικών επιβαρύνσεων.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, η αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή σε ετήσια βάση προκύπτει από τις αυξήσεις:

• Κατά 1,1% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες και στον καφέ. Μέρος της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ψωμί, δημητριακά, κρέατα, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αβγά και στα αποξηραμένα φρούτα και στους ξηρούς καρπούς.

• Κατά 2,5% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.

• Κατά 3,6% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.

• Κατά 4,6% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), οδικές μεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών.

• Κατά 2,1% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• Κατά 1,4% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ -Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία.

Loading...
  • Δίκτυο ανεξάρτητων διαφημίσεων
    loading...


  • europalso

    ideascentral