Μελετώνται και μειώσεις στα όρια εισοδήματος και αξίας περιουσίας προκειμένου να παίρνουν μεγαλύτερα ποσά λιγότεροι φορολογούμενοι-Άνοιξε η εφαρμογή του για την υποβολή αιτήσεων χορήγησης του επιδόματος για τη νέα περίοδο αλλά στην ουσία παραμένει ακόμη ανενεργή.

To ενδεχόμενο παρέμβασης και στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια χορήγησης του ώστε να το λαμβάνουν λιγότεροι φορολογούμενοι που το έχουν πραγματικά ανάγκη σε μεγαλύτερο ύψος εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.

H πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει αποφασίσει να διαθέσει και για την περίοδο 2016-2017 το ποσό των 105 εκατ. ευρώ για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης αλλά ταυτόχρονα σχεδιάζει να αλλάξει ριζικά τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος προκειμένου να γίνει δικαιότερη κατανομή του διαθέσιμου ποσού των 105 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται τρία εναλλακτικά σενάρια:

1) Η μετακίνηση κάποιων νομών στις γεωγραφικές ζώνες β’ και α’, τις λεγόμενες και πιο … “ψυχρές” ζώνες, επειδή σ’ αυτές θεωρείται ότι επικρατούν οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες κατά την περίοδο Οκτωβρίου-Απριλίου – όπου επιδοτούνται με επίδομα περισσότερα λίτρα ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας οπότε το συνολικό ποσό επιδόματος είναι μεγαλύτερο για κάθε δικαιούχο – αλλά με ταυτόχρονη μείωση των ορίων ετησίου εισοδήματος ή και συνολικής αντικειμενικής αξίας ακίνητης περιουσίας.

Εξετάζεται, συγκεκριμένα, κάποιοι νομοί που περιλαμβάνονται στη γεωγραφική ζώνη γ’, όπου η επιδότηση μέσω του επιδόματος καλύπτει ποσότητα 8 λίτρων ανά τετραγωνικό μέτρο κύριας κατοικίας, να μεταφερθούν στην γεωγραφική ζώνη β’ όπου η επιδότηση με επίδομα θέρμανσης καλύπτει ποσότητα 15 λίτρων ανά τ.μ. κύριας κατοικίας, ώστε το συνολικό ποσό επιδόματος για ίδιας έκτασης κατοικία να καλύπτει μεγαλύτερη συνολική ποσότητα λίτρων πετρελαίου θέρμανσης και εν τέλει να είναι υψηλότερο. Σε μια τέτοια περίπτωση το συνολικό ποσό επιδόματος θα αυξηθεί κατά 87,5% για τους κατοίκους των νομών που θα μεταφερθούν από την γ’ στη β’ ζώνη!

Επιπλέον, κάποιοι νομοί που σήμερα είναι ενταγμένοι στη γεωγραφική ζώνη β’΄, όπου η επιδότηση καλύπτει 15 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης ανά τ.μ. κύριας κατοικίας εξετάζεται να μεταφερθούν στη γεωγραφική ζώνη α’ όπου η επιδότηση καλύπτει 25 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης ανά τ.μ. κύριας κατοικίας. Για τους κατοίκου που διαμένουν στους νομούς αυτούς, το συνολικό ποσό επιδόματος θα αυξηθεί κατά 66%!

Για να αντισταθμιστεί η πρόσθετη δαπάνη που θα προκύψει λόγω αύξησης των ποσών των επιδομάτων σε αρκετούς νομούς μελετάται να μειωθεί ο αριθμός των δικαιούχων σε όλη τη χώρα μέσω παρεμβάσεων στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Εξετάζεται δηλαδή η μείωση των ανωτάτων ορίων ετησίου εισοδήματος ή και αντικειμενικής αξίας ακίνητης περιουσίας τα οποία δεν πρέπει να υπερβαίνουν οι δικαιούχοι.

2) Η θεσμοθέτηση δικαιότερων γεωγραφικών κριτηρίων, χωρίς μετακινήσεις νομών σε πιο “ψυχρές” γεωγραφικές ζώνες, ώστε οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών πολλών νομών της χώρας, να λαμβάνουν μεγαλύτερα ποσά επιδόματος από τους κατοίκους των πεδινών και λοιπών περιοχών των ίδιων νομών. Η επιλογή αυτή θα σημάνει το “σπάσιμο” αρκετών νομών σε 2 διαφορετικές γεωγραφικές ζώνες: μία που θα περιλαμβάνει τις ορεινές περιοχές του νομού, όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και το επίδομα θέρμανσης θα είναι μεγαλύτερο, και μία που θα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες, παραλιακές, πεδινές και ημιορεινές περιοχές, όπου οι θερμοκρασίες τη χειμερινή περίοδο είναι υψηλότερες από ότι στις ορεινές περιοχές και το επίδομα θέρμανσης θα είναι ένα χαμηλότερο ποσό.

Το σενάριο αυτό προβλέπει ότι τα λοιπά κριτήρια χορήγησης του τα οποία αφορούν στο ύψος του ετησίου οικογενειακού εισοδήματος και στο συνολικό ποσό της αντικειμενικής αξίας της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος θα παραμείνουν αμετάβλητα. Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά δικαιούχος του επιδόματος θέρμανσης είναι κάθε φορολογούμενος ο οποίος:

α) είναι άγαμος, είχε κατά το προηγούμενος έτος ετήσιο εισόδημα (τεκμαρτό ή πραγματικό) έως 12.000 ευρώ και κατείχε ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 100.000 ευρώ.
β) είναι έγγαμος χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα έως 20.000 ευρώ και με ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
γ) είναι έγγαμος με 1 παιδί και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 22.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ.
δ) είναι έγγαμος με 2 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 24.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ
ε) είναι έγγαμος με 3 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 26.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ
στ) είναι έγγαμος με 4 παιδιά και είχε πέρυσι ετήσιο εισόδημα έως 28.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ
ζ) είναι έγγαμος με 5 παιδιά και πέρυσι είχε ετήσιο εισόδημα έως 30.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 150.000 ευρώ κ.ο.κ. (για κάθε επιπλέον παιδί ισχύει πρόσθετο όριο εισοδήματος 2.000 ευρώ)
3) Συνδυασμός των δύο πρώτων σεναρίων. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δεν αποκλείεται να καταλήξει και σε συνδυασμό των δύο προηγούμενων σεναρίων, δηλαδή να επιλέξει και “σπάσιμο” νομών σε ορεινές και μη ορεινές ζώνες και μεταφορές νομών σε ζώνες με υψηλότερα ποσά επιδομάτων μαζί με μειώσεις στα όρια εισοδήματος και αξίας ακίνητης περιουσίας.

Διευκρινίσεις Αλεξιάδη στη Βουλή

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης απάντησε το απόγευμα της Δευτέρας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή σχετικά με το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης για το 2016. Στην απάντησή του ο αναπληρωτής υπουργός επεσήμανε ότι:

α) Φέτος θα δοθούν για επίδομα θέρμανσης 105 εκατ. ευρώ, όσα δηλαδή και τον περασμένο χρόνο.
β) Πέρυσι δόθηκε 1 εκατ. ευρώ παραπάνω (106 εκατ. ευρώ συνολικά) από πολιτική επιλογή, ώστε να καλυφθούν όλοι όσοι είχαν κάνει αίτηση.
γ) Στόχος είναι να μεταφερθούν ολόκληρες περιοχές στις πιο “ψυχρές” γεωγραφικές ζώνες, ώστε να γίνει δικαιότερη η κατανομή του επιδόματος.
δ) Οι υπηρεσίες του υπουργείου ελέγχουν αν μπορούν να σπάσουν στα δύο κάποιες περιοχές που έχουν ψυχρότερο κλίμα στα ορεινά.
ε) Η αξιωματική αντιπολίτευση κατηγορεί το υπουργείο Οικονομικών για άδικη κατανομή των περιοχών σε γεωγραφικές ζώνες, ενώ η κατανομή έχει γίνει με νομοθετική ρύθμιση του 2012, δηλαδή επί συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ!

Άνοιξε, αλλά παραμένει ανενεργή η εφαρμογή του ΤΑΧISNET για την υποβολή των αιτήσεων

Εντωμεταξύ, αν και δεν έχει ακόμη νομοθετηθεί κάποια αλλαγή στα εισοδηματικά, τα περιουσιακά και τα γεωγραφικά κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης, απο το απόγευμα της Δευτέρας 31 Οκτωβρίου τέθηκε στη διάθεση των φορολογουμένων στο σύστημα ΤΑΧΙSnet η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή αιτήσεων είσπραξης του επιδόματος θέρμανσης. H εφαρμογή βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση oilbft/login/login.htm.

Ωστόσο, ενώ η εφαρμογή άνοιξε είναι αδύνατη η υποβολή αιτήσεων. Μόλις ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στην εφαρμογή και επιλέγει την ένδειξη “Υποβολή/διαχείριση αίτησης” τού εμφανίζεται το μήνυμα:

Error 500–Internal Server Error
From RFC 2068 Hypertext Transfer Protocol — HTTP/1.1:
10.5.1 500 Internal Server Error
The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.

Ουσιαστικά, η εφαρμογή μπορεί να άνοιξε αλλά παραμένει ανενεργή. Σε κάθε περίπτωση, οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για την πρόσβαση στην φόρμα υποβολής αιτήσεων της ηλεκτρονικής εφαρμογής απαιτείται η αναγραφή των κωδικών πρόσβασης στο σύστημα TAXISnet.

Όσοι δεν διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet, μπορούν να συνδεθούν χρησιμοποιώντας ως Username τον ΑΦΜ τους και ως Password τον αριθμό ειδοποίησης ενός εκ των εκκαθαριστικών σημειωμάτων Φόρου Εισοδήματος – Πράξεων Προσδιορισμού Φόρου των τελευταίων πέντε (5) ετών.