Μεγάλες επιβαρύνσεις στο πορτοφόλι των οδηγών θα φέρει η σταδιακή ολοκλήρωση των νέων αυτοκινητοδρόμων και μάλιστα σε περίοδο διακοπών, όπου αυξάνεται ο αριθμός των μετακινήσεων από τις πόλεις προς την περιφέρεια και τις τουριστικές περιοχές.

Αιτία είναι τα , που θα αρχίσουν να λειτουργούν και θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος των διαδρομών στους υπερσύγχρονους αυτοκινητόδρομους, που τους είχε τόσο μεγάλη ανάγκη η χώρα. Ετσι μετριάζεται η χαρά από το όφελος σε χρόνο και ασφάλεια, καθώς το κόστος μετακίνησης ενδέχεται να αναγκάσει αρκετούς οδηγούς να χρησιμοποιήσουν το παλαιό οδικό δίκτυο.

Συγκεκριμένα, τα για τη διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα θα κοστίζουν 11,50 ευρώ για το τμήμα Ελευσίνα – Πάτρα και 12 ευρώ για το τμήμα Αντιρρίου – Ιωαννίνων, δηλαδή σύνολο 23,50 ευρώ. Αν επιλέξετε να διασχίσετε τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου θα πληρώσετε άλλα 13,30 ευρώ και εφόσον χρησιμοποιήσετε και την Αττική Οδό, φτάνει ο συνολικός λογαριασμός τα 39,60 ευρώ!

Ο νέος δρόμος Ξυνιάδα – Τρίκαλα θα κοστίζει 5,05 ευρώ σε , όμως σε επόμενη φάση θα προστεθούν δύο νέοι σταθμοί στο Λιανοκλάδι και στην Οξύνεια με κόστος 7,95 ευρώ.

Στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τα διόδια έχουν διαμορφωθεί στα 30,65 ευρώ, χωρίς να υπολογίσουμε βεβαίως ούτε εδώ τη χρήση της Αττικής Οδού.

Σχετικά…φρέσκια είναι και η ολοκλήρωση του τμήματος του αυτοκινητόδρομου από την Τρίπολη προς τη νότια Πελοπόννησο. Εδώ έχουμε συνολικό κόστος διοδίων για τη διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα 13,65 ευρώ και για Αθήνα – Σπάρτη 13,45 ευρώ.

Για την Εγνατία Οδό  το ύψος των για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Ιωάννινα, που ανέρχεται σε 6,00 ευρώ και Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, που φτάνει τα 7,20 ευρώ.