Στην πρώτη θέση η Γαλλία- Από το 2004 έως το 2016, οι Έλληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας καθήλωσαν επί 46 ημέρες τα αεροπλάνα στο έδαφος

H Ελλάδα έρχεται δεύτερη στη λίστα των ευρωπαϊκών χωρών με τις περισσότερες απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

Όπως αναφέρει η γαλλική εφημερίδα «Le Figaro» επικαλούμενη έρευνα της ελβετικής «Neue Ζurcher Zeitung», η χώρα μας αποσπά τη δεύτερη θέση -μετά τη Γαλλία- αναφορικά με τον μεγαλύτερο αριθμό απεργιών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα,από το 2004 έως το 2016, οι Έλληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας καθήλωσαν επί 46 ημέρες τα αεροπλάνα στο έδαφος.

Η Γαλλία φιγουράρει στη πρώτη θέση με 254 ημέρες

Η εναέρια κυκλοφορία της Ευρώπης υπόκειται σε πολυάριθμους περιορισμούς: επαναλαμβανόμενες απεργίες και έντονη έλλειψη περιφερειακής συνεργασίας. Αυτές οι ελλείψεις εξηγούν τις καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν τακτικά οι ταξιδιώτες, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η γαλλική εφημερίδα Le Figaro.

Η Γαλλία είναι παγκόσμιος πρωταθλητής στις απεργίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Παρά το γεγονός ότι δαπανήθηκαν δύο δισεκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών ελέγχου από το 2011,καταγράφηκαν από το 2004 έως το 2016, 254 ημέρες απεργιών.
Με βάση τα στοιχεία αυτά, η Γαλλία ευθύνεται για το ένα τρίτο των καθυστερήσεων στις αερομεταφορές στην Ευρώπη.

Ένα ευρωπαϊκό πρόβλημα

Τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν στη Γαλλία είναι, σε μικρότερο βαθμό, παρόμοια με αυτά ολόκληρης της ηπείρου, αναφέρει η ελβετική εφημερίδα «Neue Zürcher Zeitung». Ενώ η εναέρια κυκλοφορία έχει αυξηθεί κατά 30% σε πέντε χρόνια, η ελβετική εφημερίδα επισημαίνει ότι και οι καθυστερήσεις των πτήσεων ακολουθούν…αυτή την ανάπτυξη”. Στην πραγματικότητα, το ένα πέμπτο όλων των ευρωπαϊκών πτήσεων καθυστερούν περισσότερο από 20 λεπτά.
Κάθε λεπτό καθυστέρησης κοστίζει, κατά μέσο όρο, στις αεροπορικές εταιρείες 100 ευρώ.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες για τις καθυστερήσεις των πτήσεων:

1. Το Eurocontrol,το οποίο είναι υπεύθυνο για το συντονισμό των διαφόρων ελεγκτών σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Δυσκολεύεται να διεκπεραιώσει αποτελεσματικά το έργο του

2.Σαράντα υπηρεσίες αναλαμβάνουν την εποπτεία των αεροπορικών διαδρομών, όπως και όταν το αεροσκάφος πετάει.

Επιπλέον, η πρακτική αυτή δημιουργεί σημεία συμφόρησης, με τα πιο αδύναμα σημεία ελέγχου να δημιουργούν και να μεταδίδουν τα λάθη τους σε ολόκληρη την αλυσίδα.

3.Η έλλειψη των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στους ευρωπαϊκούς πύργους ελέγχου. Ο Dettling-Ott, Ελβετός αξιωματούχος της πολιτικής αεροπορίας, επισημαίνει ότι “περισσότερο από το 60% των καθυστερήσεων στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο οφείλεται σε έλλειψη προσωπικού στις αερομεταφορές, το 25% οφείλεται στις καιρικές συνθήκες και το 10% σε απεργίες. Ως εκ τούτου, προκύπτει η ανάγκη των αερολιμένων να επενδύσουν σε ανθρώπινους πόρους και υποδομές ελέγχου.

Μεταξύ των επτά κέντρων ελέγχου που εμπλέκονται κυρίως στις καθυστερήσεις αυτές, τρία είναι γαλλικά.

Ο Ελβετός εμπειρογνώμονας εκφράζει επίσης τη λύπη του για την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των κέντρων, τα οποία δεν αναπτύσσουν εργαλεία ελέγχου για την καλύτερη συγκέντρωση των δεδομένων.

«Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες είναι τα πρώτα θύματα αυτών των ασυνεπειών, τα οποία τους κοστίζουν 1,6 δισεκατομμύρια ετησίως σε αυξημένα λειτουργικά έξοδα και αποζημιώσεις για τους επιβάτες», επισημαίνει.