Black Friday: Από κινητό μέχρι… πίτσα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ 🕔23/11/2018 - 15:45 | Author: Newsroom

Σε ρυθμούς «χορεύει» το ελληνικό λιανεμπόριο καθώς οι καταναλωτές σχηματίζουν από νωρίς το πρωί ουρές στα καταστήματα, προκειμένου να επωφεληθούν των μεγάλων , με τους αρμόδιους φορείς να δίνουν συμβουλές προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα εξαπάτησης.

Ήδη από τα ξημερώματα, οι τελικές τιμές προσφορών αναρτήθηκαν στα ηλεκτρονικά καταστήματα αλυσίδων, ενώ τα φυσικά καταστήματα θα να λειτουργήσουν με διευρυμένο ωράριο, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την αναμενόμενη αυξημένη ροή καταναλωτών.

Οι έμποροι εκτιμούν ότι η φετινή ότι σήμερα και το Σάββατο θα ενταθούν οι επισκέψεις καταναλωτών, παρά το γεγονός ότι από τις αρχές της εβδομάδας υπήρχαν προσφορές.

Οι προσφορές

Σε ότι αφορά τις προσφορές αναμένεται να παρουσιαστούν νέα προϊόντα, αλλά και νέα ποσοστά εκπτώσεων, καθώς και να εισέλθουν στο στίβο διεκδίκησης της κατανάλωσης πολλές περισσότερες αλυσίδες και μεμονωμένα καταστήματα.

Έτσι, πέρα από τις αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, μεγάλες εκπτώσεις προσφέρουν αλυσίδες επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, εταιρίες και καταστήματα καλλυντικών, αλυσίδες ρούχων, φαρμακεία, πιτσαρίες και κάθε λογής λιανική επιχείρηση.

Στο παιχνίδι εισέρχονται ακόμη και τα σούπερ μάρκετ, προετοιμάζοντας έξτρα προσφορές για την ημέρα, τόσο σε βασικά είδη, όσο και σε προϊόντα οικιακού εξοπλισμού.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου, ένα 10% των συμμετεχόντων (ποσοστό που εμφανίστηκε πέρυσι για πρώτη φορά), δηλώνει πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεμβρίου, και ειδικότερα, στην .

Σύμφωνα με πρόσφατη διεθνή έρευνα για την ανταπόκριση των καταναλωτών στο θεσμό, 1 στους 3 Έλληνες καταναλωτές σκοπεύει να ψωνίσει στοχευμένα στη φετινή , δαπανώντας μάλιστα ποσό που ξεπερνά τα 200 ευρώ.

Οι συστάσεις προς τους καταναλωτές

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, ενόψει της φετινής «Black Friday» συστήνει στο καταναλωτικό κοινό, μεταξύ άλλων, να διενεργήσουν έρευνες αγοράς προκειμένου να υπάρχει πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών.

Συγκεκριμένα, οι συστάσεις για τους καταναλωτές είναι οι εξής:

  • Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 26/11/2018.
  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
  • Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
  • Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.
  • Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής στη σχετική αγορά. Οι πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνει η σύμβαση είναι κυρίως οι εξής: τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, η τελική τιμή, περιλαμβανομένων όλων των φόρων και επιβαρύνσεων, τα (ενδεχόμενα) έξοδα αποστολής – και τυχόν άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις, ο τρόπος πληρωμής, αποστολής ή εκτέλεσης της παραγγελίας, η ταυτότητα του εμπόρου, η ταχυδρομική διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου του και η διάρκεια της σύμβασης (ενδεχομένως).
  • Σε αγορές μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, καταλόγου πωλήσεων δι’ αλληλογραφίας, ή από κατ’ οίκον πωλητές (πόρτα-πόρτα), πρέπει να σας παρέχονται και οι εξής, πιο λεπτομερείς, πληροφορίες πριν από την αγορά: η ηλεκτρονική διεύθυνση του προμηθευτή, οι τυχόν περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες, το δικαίωμα ακύρωσης της παραγγελίας σας εντός 14 ημερών, οι διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση, οι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών και ο αριθμός εμπορικού μητρώου του εμπόρου.

Οι προμηθευτές θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις του ν. 2251/94 και της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78).

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδώνπου διαθέτει κάθε κατάστημα.

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

Loading...
  • europalso

    ideascentral