Το μέχρι σήμερα οδοιπορικό του σχολικού έτους 2015 2016.

🕔20/09/2015 17:55

ΟΛΤΕΕ του σχολικού έτους 2015 – 2016. Το μέχρι σήμερα οδοιπορικό.

Την 1η Σεπτέμβρη οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στα σχολεία μετά τις διακοπές του θέρους.

Το σχολικό έτος 2015 – 2016 άρχισε. Την 11η Σεπτεμβρίου προσήλθαν και οι μαθητές για τον καθιερωμένο αγιασμό. Κάποια σχολεία (Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) παρέμεναν κλειστά παρά τις προηγούμενες (8-9-2015) επείγουσες κατευθύνσεις Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης(π.χ. Πελοποννήσου) και αναζητήσεις εθελοντών από Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (π.χ. 9-9-2015 Λακωνίας), στο πνεύμα των εν συνεχεία (10-9-2015 Υπουργείο προς Δ/ντες Εκπ/σης) εγγράφων οδηγιών για την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη διαχείριση, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, του υπηρετούντος διδακτικού προσωπικού μέχρι την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών !!!

Ως τώρα η ¨απαραίτητη προετοιμασία¨ για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολείων έχει επιφέρει τα παρακάτω αποτελέσματα που συνθέτουν και τη συνολική κατάσταση:

Α. Εκπαιδευτικό προσωπικό. Ιστορικό.

Μετά την καθυστερημένη ανακοίνωση των μεταθέσεων αναμένονται ακόμη οι υπόλοιπες μετατάξεις (;) και η β’ φάση των αποσπάσεων από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ ώστε να αποτυπωθούν οριστικά τα οργανικά κενά, να καταγραφούν οι λειτουργικές ανάγκες και να δημιουργηθεί η εν γένει εικόνα ώστε να είναι δυνατή η πρόσληψη αναπληρωτών. Ο αρχικά εκτιμώμενος αριθμός των κενών, συνολικά για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια, από 24.000 – 26.000 (25.000 σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα Μεταρρυθμίσεων του 2015 και 23 – 25.000 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας (ΚΥΣΠΕ – ΚΥΣΔΕ) έβαινε, κατά ένα μυστήριο και μαγικό τρόπο, συνεχώς μειούμενος σύμφωνα με την απελθούσα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Κατήλθε αρχικά στις 20.000 και όδευσε προς τις 10.000 – 12.000 ενώ την προηγούμενη σχολ. χρονιά είχαν προσληφθεί 17.500 (12.061 Α/θμια και 5.444 Δ/θμια) περίπου αναπληρωτές, είχαν μείνει 3.000 θέσεις κενές ενώσυνταξιοδοτήθηκαν μέχρι τον Ιούνιο γύρω στις 2.700 (1.159 Α/θμια και 1.527 Δ/θμια) και περίπου 3.350 μέχρι τα τέλη του Αυγούστου ! Τα κενά χάνονται, εξαφανίζονται ! Η επίκαιρη σύγχρονη δημιουργική ασάφεια ή επαναφορά της γνωστής θεώρησης περί επάρκειας αλλά όχι πληρότητας ; Φυσικά θα προκύψουν και οι φετινές λειτουργικές ανάγκες που πρέπει να προστεθούν ! Από καταγραφή του Υπουργείου δημοσιοποιείται η ύπαρξη 20.000 κενών (Υπηρεσιακή Υπουργός Πο.Παι.Θ.) και 17.000 κενών (Γεν. Γραμματέας Υ.Πο.Παι.Θ.), ενώ το τελευταίο (10-9-2015) δελτίο από το γραφείο τύπου του Υ.Πο.Παι.Θ. ενημερώνει για την έγκριση χρηματοδότησης πρόσληψης 19.000 και πλέον αναπληρωτών εκπαιδευτικών ενώ τα υπολειπόμενα προς πλήρωση κενά υπολογίζονται κατ’ εκτίμηση σε 6.000 !!!

Η εξαγγελία του Υπουργείου για 2.500 – 3.000 διορισμούς μονίμων, όπως όλα δείχνουν, δεν ισχύει πλέον. Άγνωστο αν θα πραγματοποιηθούν τελικά, πόσοι, πότε και με ποιες διαδικασίες. Η αυτονόητη και λογική κάλυψη των οργανικών κενών με διορισμούς μονίμων και η κάλυψη των λειτουργικών αναγκών με πρόσληψη αναπληρωτών αποτελεί χρόνια τώρα όνειρο θερινής νυκτός. Την τελευταία 5ετία το εκπαιδευτικό προσωπικό μειώθηκε κατά 30.000. Περίπου το25 % των απασχολούμενων εκπαιδευτικών είναι πλέον προσωρινοί, οι εργασιακές σχέσεις και το καθεστώς έμμεσα και άτυπα αλλά ουσιαστικά έχει μεταβληθεί δημιουργώντας ¨λαστιχένιους λειτουργούς¨, οι ¨στυλοβάτες¨ της εκπαίδευσης αναπληρωτές και ωρομίσθιοι (που επρόκειτο να καταργηθούν) εξαθλιωμένοι με διαλυμένες οικογένειες και κοινωνικά απαξιωμένοι περιφέρονται ανά την επικράτεια προσδοκώντας την πολιτικά υποσχόμενη μονιμοποίηση που δεν επέρχεται !

Ενόσω αναμενόταν η ανάρτηση των προσωρινών πινάκων των αναπληρωτών γνωστοποιήθηκε, πάντα με δηλώσεις, η δέσμευση κονδυλίων μέσω ΕΣΠΑ για την πρόσληψη 12.000 με τη διατήρηση ελπίδων για ακόμη 5.000 μέσω του κρατικού προϋπολογισμού μετά το σχετικό αίτημα που υπέβαλλε το Παιδείας προς το Υπουργείο Οικονομικών. Οι τελευταίες ανακοινώσεις ανέφεραν την κάλυψη επιπλέον 2.000 κενών με πιστώσεις από τον κρατικό προϋπολογισμό και ότι καταβάλλεται προσπάθεια για την έγκριση πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την πρόσληψη άλλων 6.000 αναπληρωτών. Μετά την Απόφαση αναστολών από το ΣτΕ των προσκλήσεων – εγκυκλίων για την ένταξη των εκπαιδευτικών στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων του σχολ. έτους 2015-16, που είχε εκδώσει το Παιδείας, και την επανέκδοση τους για την υποχρεωτική δημοσίευση σε ΦΕΚ, η όλη διαδικασία παρέμενε σε εκκρεμότητα λόγω απαγόρευσης προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου και εν αναμονή της απαιτούμενης σχετικής γνωμάτευσης – έγκρισης – εξαίρεσης από την τριμελή Επιτροπή της παρ.4 του άρθρου 28 του Ν.2190/1994, όπως ισχύει, του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ενεργοποίηση των εν λόγω διαδικασιών. Μετά την έγκριση της επιτροπής (2/9/2015) δελτίο τύπου του Υπουργείου ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς για την προθεσμία υποβολής νέων αιτήσεων, ή τροποποιήσεων, ή απλά επικαιροποιήσεων (με εκ νέου μετάβαση στις Δ.Δ.Ε. που επιφορτίσθηκαν ιδιαίτερα τη συγκεκριμένη δύσκολη χρονική περίοδο) από 3 μέχρι και 11/9/2015, προκειμένου εν συνεχεία και μετά την επεξεργασία των στοιχείων να ανακοινωθούν οι προσωρινοί πίνακες για τους οποίους αναμένεται προθεσμία υποβολής ενστάσεων 2-3 ημερών. Σήμερα μόλις, Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου, αναρτήθηκαν – δημοσιοποιήθηκαν οι προσωρινοί Ενιαίοι Πίνακες Αναπληρωτών εκπαιδευτικών, των κλάδων και ειδικοτήτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2015-2016 με προθεσμία υποβολής ενστάσεων μέχρι την Παρασκευή 18 τρέχοντος μηνός. Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι είναι αδύνατο να γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών πριν τις εκλογές. Χωρίς απρόβλεπτες πολιτικές εξελίξεις και γεγονότααναμένονται περί τα τέλη Σεπτέμβρη με αρχές Οκτώβρη.

Σύμφωνα με το δελτίο του Γραφείου Τύπου του Υ.Πο.Παι.Θ. της 10/9/2015: «(…)Για την κάλυψη των κενών εγκρίθηκε η πρόσληψη (ΣτΕ) και χρηματοδότηση 12.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ωρομισθίων από το ΕΣΠΑ ανά εκπαιδευτική περιφέρεια (ολοήμερα νηπιαγωγεία, ολοήμερα δημοτικά, μέρος της ειδικής αγωγής, πρόσθετα μαθήματα γλώσσας κ.λ.π. στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση), 2.000 εκπαιδευτικών από τον τακτικό προϋπολογισμό, πλέον των 4.000 εκπαιδευτικών από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (72.000.000 ευρώ) και 1.000 εκπαιδευτικών από τον τακτικό προϋπολογισμό, λόγω των αδειών χωρίς αποδοχές. Υπεγράφησαν δύο εκ των απαιτουμένων Π.Υ.Σ. για την κατ εξαίρεση πρόσληψή τους και αναμένεται η ολοκλήρωση της υπογραφής των υπολοίπων. Η εν λόγω συνολική χρηματοδότηση και ο αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν είναι αυξημένος σε σχέση με τη σχολική χρονιά 2014-2015. Συγκεκριμένα πέρσι είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση προσλήψεων 11.000 εκπαιδευτικών από το ΕΣΠΑ και 6.000 για το κυρίως πρόγραμμα από εθνικούς πόρους (σύνολο 17.000), ενώ αυτή τη χρονιά εγκρίθηκαν 12.000 εκπαιδευτικοί από το ΕΣΠΑ και 7.000 και πλέον από εθνικούς πόρους(19.000 και πλέον) (…)».

Είναι γνωστό, ότι υπό δικαστική κρίση έχει τεθεί μετά από προσφυγή 222 εκπαιδευτικών και πρόκειται να αποφανθεί το ΣτΕ (8-10-2015) για τη συνταγματικότητα και των νέων προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος – εγκυκλίων για την ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων του σχολ. έτους 2015-16 που έχει εκδώσει το Παιδείας, σε εφαρμογή του Ν. 4283/2014 (Α. Λοβέρδου). Η Υπουργός Παιδείας απαντά ότι, στην περίπτωση που γίνει δεκτή από το ΣτΕ η αίτηση ακυρώσεως της προκήρυξης, τότε «θα πρέπει (οι εκπαιδευτικοί) να στραφούν στους 250 συναδέλφους τους οι οποίοι φέρθηκαν κατά τον τρόπο τον οποίο φέρθηκαν» ! Πρόσφατα και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με προϋπηρεσία κατέθεσαν προσφυγή στο ΣτΕ ενάντια στην προσφυγή ¨των 222¨. Η απελθούσα κυβέρνηση επέδειξε αδράνεια, ολιγωρία και αδυναμία στην κατάθεση και ψήφιση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο του Πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία και την εκπλήρωση των προεκλογικών υποσχέσεων – προγραμματικών της δεσμεύσεων προς τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (άνοιγμα πινάκων 2010 – 2012, κατάργηση της ποινής του διετούς αποκλεισμού …, κλπ), εξ’ αιτίας δεσμεύσεων προς το ¨κουαρτέτο¨, εκβιασμών από πλευράς αντιπολίτευσης αλλά και εγκλωβισμού στη δίνη εσωκομματικών ή παραταξιακών μικροσυνδικαλιστικών επιδιώξεων και σκοπιμοτήτων.

Ακόμη, θέμα αντισυνταγματικότητας έχει τεθεί στο ΣτΕ και για τις διατάξεις του Ν. 4327/2015 και της επ’ αυτού εκδοθείσας Υ.Α. αναφορικά με την επιλογή των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων που αναμένεται να εκδικασθεί (Νοέμβριο) και να εκδοθεί Απόφαση. Την ίδια ώρα οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης έχουν ανασταλεί επ’ αόριστον – μέχρι νεωτέρας.

Στελέχη, υπηρεσιακές μεταβολές, στελέχωση, και όλες οι περί το εκπαιδευτικό προσωπικό προβλεπόμενες ενέργειες και διαδικασίες προετοιμασίας για τη σχολική χρονιά 2015 – 2016 είτε είναι υπό αμφισβήτηση, είτε είναι υπό εξέλιξη, είτε έχουν παγώσει, εξαιρουμένων των μεταθέσεων και φυσικά των μέχρι την προηγουμένη της προκήρυξης των εκλογών μεγάλου αριθμού(περίπου 2.500 και αυξημένου κατά περίπου 20%) αποσπάσεων, πολιτικής επιλογής και χωρίς κριτήρια, σε φορείς και υπηρεσίες, παρά τις τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών. Έτσι για να τακτοποιούνται οι κομματικές και όχι μόνον υποχρεώσεις και να έχουμε λαμβάνει εκλογικά !!!

Αγανάκτηση στον κλάδο προκαλούν οι πρόσφατες δηλώσεις, παρά την ανασκευή, της πολιτικής ηγεσίας του Παιδείας περί εθελοντικής προσφοράς στρατευμένων – μη υπηρετούντων και αύξησης ωραρίου διδασκαλίας των εκπαιδευτικών (παρά τις δεσμεύσεις για επαναφορά του στα προ του 2013 επίπεδα) εν είδη προσφοράς αλληλεγγύης. Γεγονός αποτελεί η περικοπή των εκπαιδευτικών αδειών, ενώ μηνύματα λαμβάνονται για επερχόμενα τερτίπια, μερεμέτια και γνωστά από το παρελθόν τεχνάσματα για: ευφάνταστες τροποποιήσεις και μεταβολές των ωρολογίων προγραμμάτων, ξεχείλωμα των αναθέσεων μαθημάτων στις ειδικότητες των καθηγητών, διάλυση των υποστηρικτικών της εκπαίδευσης δομών, …. Σενάρια επανέρχονται για συγχώνευση – κατάργηση ειδικοτήτων και πλήρη ελαστικοποίηση του εκπαιδευτικού με την αξιοποίηση των Β’ αναθέσεων και των Β’ πτυχίων, εξάντληση υποχρεωτικής ανάθεσης υπερωριών, υποχρεωτικές μετακινήσεις στα πλαίσια της κινητικότητας – ορθολογικής κατανομής του ανθρώπινου εκπαιδευτικού δυναμικού, …, και ότι άλλο μπορεί να ανασυρθεί από το αμαρτωλό παρελθόν μη εξαιρούμενων ακόμη και των διαθεσιμοτήτων – απολύσεων !

Εντύπωση, απορία και πολλά ερωτηματικά προκαλεί η περίεργη, αναίτια και χωρίς αρμοδιότηταεμπλοκή – παρέμβαση Δημάρχου (Νεάπολης – Συκεών) με την από 18-8-2015 επιστολή του προς τον τότε Πρωθυπουργό με θέμα «Κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία». Ο κ. Δήμαρχος, εδώ και χρόνια «μάρτυρας ενός θεάτρου παραλόγου», προτείνει «απλές και εύκολες λύσεις» στο όνομα της διασφάλισης των συμφερόντων του συνόλου των μαθητών και των οικογενειών τους (πέραν των Δημοτών του), δηλ. «συγχώνευση χιλιάδων τμημάτων», τερματισμό του «οργίου των χιλιάδων αποσπασμένων εκπαιδευτικών» και «της προκλητικής και παράνομης κατάστασης με τους εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση να εξαντλούν το ωράριό τους με 6 έως το πολύ 15 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα», «τη μετακίνηση προς το εκπαιδευτικό έργο χιλιάδων αργόσχολων και αργόμισθων εκπαιδευτικών», «σε σύγκρουση με συντεχνιακά συμφέροντα και το πελατειακό σύστημα, τις κακώς εννοούμενες συντεχνίες και τις μικροσυνδικαλιστικές διεκδικήσεις», «τολμώντας τη ρήξη με αντιλήψεις και πρακτικές του παρελθόντος», σπάζοντας έτσι «το απόστημα» !!!Άντε και Υπουργός Παιδείας, Δήμαρχε !

Β. Σχολεία – Μαθητές.

Εύλογοι, λοιπόν, φόβοι δημιουργούνται για καταργήσεις ή συγχωνεύσεις σχολείων καθώς και συμπτύξεις τμημάτων μετά τη διατήρηση του υψηλού αριθμού μαθητών σε 27-30 (παρά την εξαγγελθείσα αρχικά μείωση).

Συζητιούνται και έντεχνα διαδίδονται για την καταγραφή αντιδράσεων η κατάργηση των μαθημάτων Ευέλικτης Ζώνης και Θεματικής Δραστηριότητας – Ερευνητικών Εργασιών (Project) ενώ έρχονται μηνύματα (που διαψεύδονται) για αναστολή λειτουργίας ακόμη και του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

Συντήρηση των σχολικών κτηρίων δεν πραγματοποιείται λόγω ανυπαρξίας σχετικής χρηματοδότησης, ενώ η προμήθεια διαδραστικών πινάκων αποτελεί με ανακοινωθείσα ειλημμένη απόφαση παρελθόν. Η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών υπόκειται σε περιορισμούς εξ αιτίας του ελέγχου στην κίνηση κεφαλαίων και καθυστερεί. Και η πρόσληψη καθαριστριών καθυστερεί. Σύμφωνα με το δελτίο του Γραφείου Τύπου του Υ.Πο.Παι.Θ. της 10/9/2015: «(…) Με την από 9.9.2015 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου εξασφαλίστηκε ο καθαρισμός των σχολικών μονάδων (συναρμοδιότητα Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Παιδείας – το Υπουργείο Παιδείας έλαβε από το ΣτΕ έγκριση για την πρόσληψή τους από τις Σχολικές Επιτροπές) και η μεταφορά των μαθητών (αρμοδιότητα της Περιφέρειας). Για τους μαθητές των Ειδικών Σχολείων η μεταφορά θα γίνει πάλι από οδηγούς που διαθέτει το Γεν. Επιτελείο Στρατού. (…)». Τελικά με την μεταφορά πιστώσεων ύψους 15.800.000 ευρώ από το Υπουργείο Οικονομικών στο Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) και σχετική Απόφαση της Υπουργού Παιδείας, για την ανάθεση του έργου στο Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., θα καταστεί εφικτή η πρόσληψη 9.000 καθαριστριών.

Βροχή οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου (Π.Ν.Π.) και Υπουργικού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ.) της τελευταίας στιγμής σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της κατάστασης και επίλυσης των προβλημάτων !

Οι υποσχέσεις και εγγυήσεις ότι τα βιβλία είναι στα σχολεία αναμένεται να επαληθευτούν. Φυσικά το «κεφάλαιο βιβλία» κάποια στιγμή θα πρέπει να εξεταστεί για να δούμε σε ποια βιβλία αναφερόμαστε, ειδικά της Τ.Ε.Ε. και πως – πόσο σχετίζονται με το σύγχρονο τεχνολογικό γίγνεσθαι.

Παρά ταύτα η αποτίμηση και αξιολόγηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου παραμένει ζητούμενο.

Το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας διακατέχεται από έντονη ανησυχία για όλους τους παραπάνω λόγους, συνέπεια όχι μόνο των αντιεκπαιδευτικών μνημονιακών μέτρων αλλά και της καταστροφικής εκπαιδευτικής και κομματικής πολιτικής όπως οι ακέφαλες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας, Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης στο Υπουργείο.

Κατά τα άλλα η απελθούσα κυβέρνηση θα διασφάλιζε το Δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης !

«Με βάση τα παραπάνω, η Υπουργός δήλωσε (στις 10-9-2015) ότι τα σχολεία θα ανοίξουν και θα λειτουργήσουν ομαλά. Οι όποιες δυσκολίες παρουσιαστούν στα κενά θα αντιμετωπιστούν, όπως γινόταν πάντα τα τελευταία χρόνια. Το πρόβλημα των κενών είναι διαχρονικό και είναι γνωστό.» !!!

Γ. Το μέλλον της εκπαίδευσης – Τ.Ε.Ε.

Στο Σχέδιο Κυβερνητικού Προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ (Αύγουστος 2015), πέραν των όσων άλλων, στη σελ 48, στην παρ. για την «Τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση», αναφέρει: «Κεντρικός άξονας του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση είναι η διαμόρφωση ενός ενιαίου σχετικού πλαισίου με άμεσες δράσεις την κατάργηση των ΣΕΚ και την ένταξη των προγραμμάτων τους στις δομές των ΙΕΚ, την ενίσχυση των ΕΠΑΛ στην κατεύθυνση δημιουργίας του Ενιαίου Λυκείου Θεωρίας και Πράξης, την προώθηση του θεσμού της μαθητείας/διττής εκπαίδευσης σε όλο το εύρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΙΕΚ, νυν ΕΠΑΣ, μεταλυκειακό έτος μαθητείας των ΕΠΑΛ) και τέλος την πιστοποίηση και το διαρκή έλεγχο των επιχειρήσεων και την εκπαίδευση των εκπαιδευτών, ώστε να διασφαλίζεται ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας της μαθητείας.» !

Στην τελική μορφή του Σχεδίου Νόμου «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα, την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και άλλες διατάξεις», που είχε εισαχθεί στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής και ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται για την άμεση ψήφισή του από τη νέα Βουλή, αναφέρεται σχετικά στη σελ. 68, στο άρθρο Άρθρο 56 «Διάρθρωση Σπουδών Επαγγελματικού Λυκείου και 4ο έτος ειδίκευσης»: «(…) 4. Όπου στα άρθρα 12 και 14 του ν. 4186/13, στο άρθρο 12 του ν.4283/2014 και το άρθρο 72 του ν.4310/2014 αναφέρονται οι λέξεις «τάξη μαθητείας» των ΕΠΑΛ, αντικαθίσταται από «έτος ειδίκευσης» των ΕΠΑΛ.» !!!

Ο τέως Πρωθυπουργός μιλώντας (7-9-2015) στην 80η Δ.Ε.Θ. ανακοίνωσε την υλοποίηση μιας μεγάλης δημοκρατικής ριζοσπαστικής μεταρρύθμισης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αν ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι κυβέρνηση μετά τις εκλογές, που θα κινηθεί σε άξονες ένας εκ των οποίων θα είναι η «Διαμόρφωση ενός ενιαίου πλαισίου για την τεχνολογική – επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση». !!!

Στη διάρκεια προεκλογικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015 στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, με θέμα την παρουσίαση των θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία, ο τέως αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, είπε ότι σε περίπτωση που ο ΣΥΡΙΖΑ εκλεγεί κυβέρνηση από τις βασικές του προτεραιότητες θα είναι η κατάργηση των κενών στα σχολεία, στο περιθώριο της εκδήλωσης συγκεκριμένα δήλωσε: “Θέλουμε να πιστεύουμε ότι σταδιακά θα καταργήσουμε αυτό το αίσχος, διότι περί αίσχους πρόκειται να κλείνουν τα σχολεία με κενά κάθε χρόνο”, ενώ επέρριψε ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις λέγοντας: “εμείς δεν ευθυνόμαστε για όλη αυτή την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, καθώς τα σχολεία έπρεπε να λειτουργούν με μόνιμο προσωπικό και όχι με αναπληρωτές διαρκώς” !!!

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !