Τί αλλάζει και στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

🕔05/09/2016 10:46

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο υπουργός Παιδείας Νίκος προανήγγειλε αλλαγές και στις τρεις βαθμίδες προωθεί κατά τη νέα σχολική χρονιά 2016 2017

Αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των Αρχαίων Ελληνικών, των Νέων και της Ιστορίας, ενώ δηλώνει ότι το βάρος κατ’ αρχάς θα δοθεί στην αναβάθμιση του λυκείου και όχι στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων. Για τα ΑΕΙ, θεωρείται δεδομένη η επαναφορά του πρυτανικού συμβουλίου και της φοιτητικής συμμετοχής στα όργανα διοίκησής τους.

« Για να μάθει ένα παιδί της Γ΄ Λυκείου ότι υπήρξε εμφύλιος πόλεμος στην Ελλάδα πριν από δύο γενιές, πρέπει να φθάσει στη σελίδα 145 του βιβλίου όπου υπάρχει μία παράγραφος, όχι πάνω από 200 λέξεις. Και δεν είναι σίγουρο ότι η διδαχθείσα ύλη θα φθάσει έως εκεί. Μιλάμε για μια τραγωδία που έχει στιγματίσει την πορεία του έθνους, της κοινωνίας, του κράτους. Προφανώς είναι ευαίσθητο θέμα και χρειάζεται ψυχραιμία και σεβασμό στα γεγονότα, στον πόνο και στις μνήμες όλων των Ελλήνων. Αλλά εάν η πολιτεία συνεχίσει να στέκει αμήχανη στα ιστορικά γεγονότα, πώς θα ενισχύσουμε την εθνική αυτογνωσία και συμφιλίωση; Είναι ώρα να προχωρήσουμε σε αλλαγές στα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας.»

«Η μεταρρύθμιση, και δη στην παιδεία και την υγεία, είναι ακριβή υπόθεση. Υπάρχουν πολλές διεθνείς πρακτικές, τις οποίες θα μελετήσουμε και θα προσαρμόσουμε στην ελληνική πραγματικότητα. Στην Ελλάδα, το σύστημα 4+2 δεν είναι εφικτό να εφαρμοσθεί αυτή τη στιγμή. Θα αποτελέσει όμως βάση διαλόγου. Θα πάμε βήμα βήμα, ξεκινώντας από την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών και των μεθόδων διδασκαλίας, κατά προτεραιότητα στις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου, με στόχο να περιορισθεί δραστικά η παραπαιδεία και να ενταχθεί μέσα στο σχολείο το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα απαιτηθούν όμως και άλλες αλλαγές, όπως η αναβάθμιση της τεχνικής - επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθώς και οι αναδιαρθρώσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ώστε π.χ. να γίνεται εισαγωγή των υποψηφίων σε σχολές και όχι σε τμήματα και να ενισχύεται η κινητικότητα των φοιτητών.» συμπλήρωσε ο κ. Φίλης.

«Στην πραγματικότητα η ελεύθερη πρόσβαση ισχύει σήμερα, αφού εισάγεται το 69% των υποψηφίων. Το θέμα είναι οι όροι εισαγωγής. Οι πανελλαδικές εξετάσεις πρέπει να διατηρήσουν τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Ωστόσο, ένα νέο σύστημα πρέπει να περιλαμβάνει την αναδιάρθρωση στα ΑΕΙ. Εάν, δηλαδή, οι υποψήφιοι εισάγονται σε σχολές –κάτι που θα διευκολύνει την κινητικότητά τους– ή σε τμήματα με συγκεκριμένο αντικείμενο, όπως τώρα.»

Οι φοιτητές θα μπορούν να συμμετάσχουν στη λειτουργία των πανεπιστημιακών οργάνων, όπως άλλωστε ισχύει σε πολλές άλλες χώρες

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !