Στο «στόχαστρο» του Μαξίμου οι δημοσκοπήσεις: Τι προέβλεπαν, πόσο έξω έπεσαν

🕔03/10/2016 19:59

Το χρονικό των αστοχιών των εταιρειών δημοσκοπήσεων κατά τις περιόδους των εκλογών του Σεπτεμβρίου του 2015 και του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου 2015 -όπου καταγράφηκαν μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στις εκτιμήσεις και το τελικό αποτέλεσμα που αποτυπώθηκε υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης- παραθέτουν κυβερνητικές πηγές.

Επισημαίνουν ότι αυτά τα «αδιαμφισβήτητα δεδομένα δεν είναι δυνατόν να παρακάμπτονται σε μια συζήτηση για το πώς πρέπει να γίνεται η ανάγνωση των δημοσκοπήσεων», πολύ περισσότερο, όπως σημειώνουν, όταν οι δημοσκοπήσεις χρησιμοποιούνται ως επιχείρημα στη διαμόρφωση πολιτικού κλίματος.

Συγκεκριμένα, αναφορικά με τις τελευταίες εκλογές, στις 20 Σεπτεμβρίου 2015, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ νίκησε με άνετη διαφορά 7,5 ποσοστιαίων μονάδων, οι ίδιες πηγές υπενθυμίζουν τι έλεγαν οι σχετικές δημοσκοπήσεις «και, μάλιστα, αυτές της τελευταίας στιγμής, οι οποίες κρίνονται ως προς την εγκυρότητά τους με βάση το τελικό αποτέλεσμα»:

-11 Σεπτεμβρίου 2015:Δημοσκόπηση GPO (Θεοδωρικάκος/ MEGA)

Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,2%.

Σφάλμα: 7,3%

"Ο σημερινός σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη, το βράδυ των εκλογών, εξηγούσε στο MEGA ότι «ο κόσμος, για άλλη μια φορά, αποφάσισε τι θα ψηφίσει μπροστά στην κάλπη»", αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

-15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση METRON ANALYSIS

Εκτίμηση: Ισοψηφία

Σφάλμα: 7,5%

-15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS

Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%

Σφάλμα: 8%

-16 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας (Μαρατζίδης/ ΣΚΑΙ)

Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%

Σφάλμα: 8%.

-18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS

Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%

Σφάλμα 6,7%

-18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση MARC

Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%

Σφάλμα 6,7%

Επιπλέον, οι πηγές της κυβέρνησης παραθέτουν και τις προβλέψεις των εταιρειών σε ό,τι αφορά στις εκτιμήσεις δημοσκοπήσεων στο δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015, όπου το "OXI" νίκησε με διαφορά 22.6 ποσοστιαίες μονάδες:

-1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση MRB:

Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%

Σφάλμα 23%

-1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση GPO:

Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%

Σφάλμα 23%

-1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (protothema.gr):

Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,6%

Σφάλμα 23,2%

-1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση Public Issue:

Εκτίμηση: Προβάδισμα του «OXI» κατά 0,5%

Σφάλμα 22,1%

-1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (Έθνος):

Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 1,3%

Σφάλμα 23,9%

Κατόπιν αυτών, οι πηγές της κυβέρνησης τονίζουν: «τα παραπάνω αδιαμφισβήτητα δεδομένα δεν είναι δυνατόν να παρακάμπτονται σε μια συζήτηση για το πώς πρέπει να γίνεται η ανάγνωση των δημοσκοπήσεων. Πολύ περισσότερο, όταν οι δημοσκοπήσεις, έγκυρες ή μη, με επιστημονικό ή λιγότερο επιστημονικό τρόπο διαμόρφωσης ερωτημάτων και επεξεργασίας δεδομένων, χρησιμοποιούνται ως επιχείρημα, στην διαμόρφωση του πολιτικού κλίματος».

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !