ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

🕔01/12/2016 14:59

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Για άλλη μια χρονιά, εμείς οι άνθρωποι της Ειδικής Εκπαίδευσης, μαθητές, γονείς και εργαζόμενοι, βιώνουμε, την απαράδεκτη, για πολιτισμένο ευρωπαϊκό κράτος, κατάσταση που επικρατεί δημόσια εκπαίδευση.

Παρά τις μεγαλόστομες υποσχέσεις των εκάστοτε πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου , η υποστελέχωση στην Ειδική Εκπαίδευση παραμένει και επιτείνεται χρόνο με το χρόνο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ως προς το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, το 80% αποτελείται από αναπληρωτές, ενώ ως προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, το 85% καλύπτεται από αναπληρωτές (υπάρχουν μάλιστα σχολεία που λειτουργούν σχεδόν αποκλειστικά με αναπληρωτές). Μόνιμοι διορισμοί Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού στην ΕΑΕ δεν έχουν προκηρυχθεί από το 2005 και σε συνδυασμό με τη φυσική γήρανση του προσωπικού και τις συνακόλουθες συνταξιοδοτήσεις, το υπάρχον δυναμικό δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες των δομών Γενικής Εκπαίδευσης, Ειδικής Εκπαίδευσης και ΚΕΔΔΥ, ενώ μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών ΕΑΕ δεν έχουν γίνει ποτέ, παρά μόνον ελάχιστες μεταθέσεις ήδη μονίμων. Οι κυβερνήσεις που εφάρμοσαν τα μνημόνια δεν τήρησαν ούτε τον κανόνα του 1-10 στην Ειδική Εκπαίδευση και διαιωνίζουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών. Αρκεί να δει κανείς τις χιλιάδες των αναπληρωτών που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο και οι οποίοι δεν επαρκούν.
Παρά τις αντίξοες συνθήκες, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με αυταπάρνηση. Οι μαθητές των Ειδικών Σχολείων δεν ξεκινούν τα μαθήματά τους μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, λόγω των ελλείψεων σε προσωπικό και των προβλημάτων στις μεταφορές, με αποτέλεσμα να στερούνται του βασικού ανθρώπινου δικαιώματος στην εκπαίδευση. Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης φυλλοροεί. Επιπλέον, λόγω των ανεπαρκειών αυτών, χιλιάδες παιδιά με αναπηρίες μένουν κλεισμένα στα σπίτια τους, αποκλειόμενα από κάθε εκπαιδευτική διαδικασία. Οι γονείς των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες υποχρεώνονται, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης, να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη μέσα σε συνθήκες παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.
Πίσω, όμως, από τους αριθμούς και τα οικονομικά δεδομένα, υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος, που αγωνιά και ελπίζει σε μια καλύτερη ειδική εκπαίδευση, τέτοια που να προσιδιάζει σε μια σύγχρονη ευνομούμενη δημοκρατική και προοδευτική κοινωνία. Μια κοινωνία που να παρέχει στα άτομα με αναπηρία το αναφαίρετο «δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας»(Άρθρο 21 του Συντάγματος της Ελλάδας).
Επιπλέον, στο Πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη με θέμα: «Προβλήματα στην υλοποίηση του δικαιώματος στην εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» (Νοέμβριος 2015), αναφέρεται για την κατάσταση στην Ειδική Εκπαίδευση: «Το κύριο ζήτημα που αναδεικνύεται στο παρόν Πόρισμα είναι η χρόνια υποχρηματοδότηση της ΕΑΕ και, συνακόλουθα, η ανεπάρκεια των διατιθέμενων πόρων για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία/ε.ε.α στη βάση των ειδικών θεσμοθετημένων μέτρων για την πραγμάτωση του δικαιώματός τους στην εκπαίδευση, ισότιμα προς τον υπόλοιπο μαθητικό πληθυσμό». (http://www.synigoros.gr/resources/porisma-eidikh-agwgh.pdf).
Όμως, ακόμη και στο Πρώτο Μνημόνιο Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Πολιτικής, που υπογράφηκε το Μάιο του 2010, αναφέρεται ρητά: «Η δέσμευση για την προστασία των πιο ευάλωτων από τις συνέπειες της οικονομικής ύφεσης λαμβάνεται υπόψη στο σχεδιασμό των πολιτικών προσαρμογής» (Μνημόνιο Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Πολιτικής, Άρθρο 8, 3 Μαΐου 2010).
Τέλος, στη "Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία", την οποία η Ελλάδα έχει συνυπογράψει, τονίζεται μεταξύ άλλων ότι τα συμβαλλόμενα κράτη οφείλουν να εξασφαλίζουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα ένταξης που αποσκοπεί «στην πλήρη ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και του αισθήματος αξιοπρέπειας και αυτοεκτίμησης και την ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών και της ανθρώπινης ποικιλομορφίας» (Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Άρθρο 24-Εκπαίδευση, όπως κυρώθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής στις 10 Απριλίου 2012, με το Ν. 4074/2012).
Συνεπώς, βασιζόμενοι στο Άρθρο 21 του Συντάγματος της Ελλάδας, στη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, καθώς και στις βασικές ανθρώπινες αξίες και παραδοχές περί δικαιωμάτων του ανθρώπου και πολίτη, απαιτούμε:

ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΟΝΙΜΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ, ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΚΑΤ΄ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ.
Φορείς συντονιστικού Ειδικής Εκπαίδευσης
Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.
Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΑΤΤΙΚΗΣ
Π.Ο.Σ.Γ.Κ.Α.μεΑ.
ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.
Σ.Α.Τ.Ε.Α.

Υπογραφές:
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !