Πώς τα 280 κενά γίνονται 80!

🕔15/02/2016 15:14

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ των: αιρετού Χρήστου Κανδηλώρου και αναπληρώτριας αιρετού Βιολέττας Πατέλη

Πώς τα 280 κενά γίνονται 80! 7 τάξεις χωρίς δάσκαλο και 3 τμήματα ολοήμερου νηπιαγωγείου χωρίς νηπιαγωγό.

Η μετατροπή της παιδαγωγικής σχέσης σε αλυσίδα διδασκαλιών και η λογιστική διάθεση ωρών βλάπτει σοβαρά τα σχολεία!!

Αν και έχουμε περάσει τη μέση του σχ. έτους, τα κενά παραμένουν εκατοντάδες στην Αν Αττική. Η επίσημη καταγραφή της Δ/νσης Αν.Αττικής τα παρουσιάζει 80 κενά πλήρους και μειωμένου ωραρίου.

Συγκεκριμένα ζητάει από το Υπουργείο ΤΩΡΑ :

20 δασκάλους - 7 δάσκαλους τάξης (ΔΕΝ έχουν δάσκαλο τάξεις στο ΔΣ Κιτσίου, 4ο ΔΣ Κορωπίου, 1ο ΔΣ Λαυρίου, 2ο ΔΣ Αρτέμιδος, 2ο ΔΣ Κερατέας, 16ο και 23ο ΔΣ Αχαρνών) και 13 δασκάλους για τα ολοήμερα που ακόμα δε λειτουργούν

3 Νηπιαγωγούς (τα ολοήμερα τμήματα στο Λαύριο στο 1ο, 3ο και 4ο Νηπιαγωγεία ΔΕ λειτούργησαν από την αρχή της σχ. χρονιάς!!!)

8 ΠΕ 06 Αγγλικών - 2 πλήρους και 6 μειωμένου ωραρίου

8 ΠΕ 08 Καλλιτεχνικών - 5 πλήρους και 3 μειωμένου ωραρίου

20 ΠΕ 11 Γυμναστών - 12 πλήρους και 8 μειωμένου ωραρίου

9 ΠΕ 16 Μουσικής - 2 πλήρους και 7 μειωμένου ωραρίου

7 ΠΕ 19-20 Πληροφορικής - 3 πλήρους και 4 μειωμένου ωραρίου

4 ΠΕ 18.4 - 32 Θεατρολόγους - 3 πλήρους και 1 μειωμένου ωραρίου

1 ΠΕ 05 Γαλλικών - πρόκειται για άμεση απόσπαση, χωρίς προηγούμενα να σταλεί αντικαταστάτης στο σχολείο(!), σε γραφείο κυβερνητικού βουλευτή η οποία έγινε πριν το τέλος του 2015 και

4 ΠΕ 07 Γερμανικών μειωμένου ωραρίου

Τα 80 κενά που ζητούνται από τη Δ/νση είναι τα ελάχιστα ώστε να καλυφθούν λογιστικά όλες οι κενές ώρες και να συμπληρωθούν τα προγράμματα στην πρωινή και απογευματινή λειτουργία δεδομένου ότι πάρα πολλά σχολεία στην Αν. Αττική αδυνατούν ακόμη να συμπληρώσουν το πρόγραμμα τους μέχρι της 2μμ και πολλά περισσότερα δε λειτουργούν ή υπολειτουργούν το ολοήμερο τους.

Τα 280 κενά έγιναν 80!!!

Στην πραγματικότητα αποκρύπτονται πολλές δεκάδες κενά για την κανονική λειτουργία των σχολείων.

  • Εξαφανίστηκαν τα 143 κενά παράλληλης στήριξης και ειδικής αγωγής. Κρύβεται το γεγονός ότι από τα 153 εγκεκριμένα από το Υπ. Παιδείας κενά παράλληλης στήριξης έχουν προσληφθεί μόλις 27 αναπληρωτές στην Αν Αττική ενώ παραμένουν 6 κενά ειδικοτήτων σε ΣΜΕΑ (2 Γυμναστών, 3 μουσικής, 1 πληροφορικής) και 11 τμήματα ένταξης που δεν λειτουργούν . Σοβαρό στοιχείο για το που οδηγεί η απαξίωση και καταστροφή της δημόσιας κάλυψης της ειδικής αγωγής είναι το γεγονός ότι υπάρχουν 52 ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις που επιβαρύνουν απ ευθείας τους γονείς.
  • Τα κενά των ειδικοτήτων είναι περίπου τα διπλάσια σε κάθε ειδικότητα εκτός των ξένων γλωσσών και συνολικά ξεπερνάνε τα 110, με εξαίρεση τη Θεατρολογία (είναι 5πλάσια από αυτά που ζητούνται) όπου λείπουν πάνω τουλάχιστον 23 εκπαιδευτικοί της ειδικότητας.
  • Η μη λειτουργία των ολοημέρων από την αρχή της χρονιάς αποδυναμώνει τη συμμετοχή των παιδιών καθώς οι γονείς έχουν ήδη βρει άλλες δαπανηρές λύσεις για να καλύψουν ενώ παράλληλα μειώνονται οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς για τη λειτουργία των ολοημέρων.

Στην πραγματικότητα ελάχιστα είναι τα σχολεία όπου υλοποιείται πλήρως το αναλυτικό πρόγραμμα με τη διδασκαλία των μαθημάτων από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς ειδικότητας ενώ η μόνη προσπάθεια που εντέλει το Υπουργείο και υλοποιεί η Δ/νση είναι να καλυφθούν όπως - όπως λογιστικά οι διδακτικές ώρες μέχρι της 2μ.μ. αδιαφορώντας για το ποιοι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν τα μαθήματα. Έτσι ακολουθείται το νέο δόγμα "όλοι τα κάνουν όλα και καμία ώρα να μην πάει χαμένη".

  • Δεν ξαναγυρίζουμε, απλά, στην εποχή που ο δάσκαλος κάνει Φυσική Αγωγή, θεατρολογία, εικαστικά, μουσική αλλά ο κάθε εκπαιδευτικός ανεξάρτητα από την ειδικότητα του μπορεί να "απασχολεί" μαθητές!!! όποιο γνωστικό αντικείμενο μάθημα και να λείπει (πχ εικαστικός να καλύπτει θεατρολογία-στο 3ο Καλυβίων) ακόμα και μαθήματα ξένης γλώσσας!!!
  • "Χαμένη" και απαγορευμένη θεωρείται κάθε ώρα που αφορά ενισχυτική διδασκαλία ενώ περικόπτονται και οι ελάχιστες ώρες σε διοικητικό έργο και για τις περιπτώσεις ορισμένων ειδικοτήτων όπως των Γαλλικών και Γερμανικών οι οποίες πηγαίνουν ακόμα και σε 5 σχολεία - με μετακινήσεις μέσα στη μέρα κάθε μέρα - χρόνος που δεν αναγνωρίζεται και δεν υπολογίζεται και απαιτείται να καλύψουν και τις 1-2 ώρες που δε βγαίνουν από τα αλληλοσυγκρουόμενα προγράμματα. Αυτές είναι οι περίφημες αδιάθετες ώρες που ανακάλυψε ο υπουργός Φίλης για να μιλήσει προκλητικά για "πλασματικά κενά" και τμήματα με εξαιρετικά μικρό αριθμό μαθητών ανασύροντας τη γνωστή επιχειρηματολογία των προκατόχων του Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου και όχι μόνο, για "λουφαδόρους και αργόμισθους" εκπαιδευτικούς, για κακοδιαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και για απόδοση των ευθυνών για τα κενά στους εκπαιδευτικούς και όχι στους μηδενικούς διορισμούς και τις περικοπές
  • Η εξάντληση "αξιοποίησης" (εκτός ενισχυτικής κλπ) των μεμονωμένων ωρών ανοίγει και ένα ακόμα τεράστιο ζήτημα της κατάργησης του δάσκαλου τάξης και της πλήρους γυμνασιοποίησης του προγράμματος.. Για να αναλάβουν μαθήματα και να περισσέψει δάσκαλος καλούνται στη μέση της χρονιάς να αφαιρέσουν μαθήματα (ευέλικτη ζώνη και άλλα μαθήματα) από κάποιο δάσκαλο προκειμένου να συγκεντρωθούν οι "πλεονάζουσες ώρες" στον ίδιο δάσκαλο και να μπορεί να μετακινηθεί!!! Η μετατροπή της παιδαγωγικής σχέσης σε αλυσίδα διδασκαλιών και λογιστική διάθεση ωρών βλάπτει σοβαρά τα σχολεία.

Αυτή είναι η αρχή που εξαντλεί στην πιο υπερβολική της εκδοχή ο Υπουργός Παιδείας και επιχειρεί να υλοποιήσει η διοίκηση για να ικανοποιηθούν οι περικοπές των Μνημονίων και να υλοποιηθούν οι επιταγές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ τις οποίες έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει και το Υπ Παιδείας, με όποιο κόστος για τη δημόσια εκπαίδευση και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.

Συνέχεια αυτής της πολιτικής και προσπάθεια περικοπής θέσεων εκπαιδευτικών αποτελεί και η αιφνιδιαστική τροπολογία που κατατέθηκε για την ειδική αγωγή και τα τμήματα ένταξης και αναφέρει: «ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός τους περιβάλλοντος της τάξης τους... η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».

Θέλουν να αλλάξουν εντελώς το χαρακτήρας των τμημάτων ένταξης, αφού αναθέτει στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Τ.Ε, ρόλο parttime παράλληλης στήριξης, μειωμένου αριθμού μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα. Μειώνει τον εκπαιδευτικό χρόνο και τις στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή που ανήκει στο δυναμικό του τμήματος ένταξης. Ουσιαστικά, δρομολογείται η κατάργηση των Τ.Ε και ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι ο μόνιμα περιπλανώμενος, μπαινοβγαίνοντας στην τάξη, κακήν κακώς, ή πηγαίνοντας και στα διπλανά σχολεία. Έτσι εξαφανίζονται και άλλες ανάγκες και τα ΚΕΝΑ.

Οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών αλλά και οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να υπερασπιστούν την παιδαγωγική και το ρόλο τους και να μην αποδεχτούν να κάνουν τους "γυρολόγους" εκπαιδευτικούς, από σχολείο σε σχολείο και από τάξη σε τάξη, και να καταστρατηγήσουν το αναλυτικό πρόγραμμα και κάθε παιδαγωγική αρχή ακόμα και ενάντια στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Παρακαλούμε να ενημερώνουν και τους αιρετούς για κάθε προσπάθεια τέτοιας επιβολής για να βοηθούν την παρέμβαση μας και στο ΠΥΣΠΕ.

Όλοι την Τετάρτη στις 13:30μμ στη συγκέντρωση στο Υπ. Παιδείας που οργανώνουν

οι ΔΟΕ - ΟΛΜΕ , σύλλογοι και ΕΛΜΕ

Παραίτηση του Κώστα Τουλγαρίδη από τη θέση του αιρετού στο ΠΥΠΕ Αν. Αττικής

Με τη νέα χρόνια (Γενάρη του 2016) ο συνάδελφος Κώστας Τουλγαρίδης παραιτήθηκε από τη θέση του αιρετού και έγινε τακτικός αιρετός ο συνάδελφος Χρήστος Κανδηλώρος (από το σύλλογο Δελμούζο) με αναπληρώτρια αιρετό τη Βιολέττα Πατέλη (από το σύλλογο Κ. Σωτηρίου)

Η παραίτηση αυτή έγινε υλοποιώντας και σ΄ αυτή τη θητεία την αρχή της εναλλαγής των συναδέλφων στη θέση του αιρετού για την οποία το ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ και οι Κινήσεις και στους 4 συλλόγους στην Αν. Αττική έχουν δεσμευτεί να εφαρμόζουν,συνεχίζοντας την παράδοση που ξεκινήσαμε ως παράταξη από την πρώτη φορά που εκλέξαμε αιρετό.

Θεωρούμε ότι πρέπει να ΜΗΝ υπάρχουν "μόνιμοι" αιρετοί, παράγοντες αποκομμένοι από τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους.

Σε κάθε περίπτωση έχουμε δείξει στην πράξη ότι η λειτουργία του αιρετού για μας είναι συλλογική υπόθεση (με τη συμβολή των συναδέλφων των 4 Κινήσεων που δρουν στους συλλόγους) και ότι ο αιρετός που έχει εκλεγεί με την παράταξή μας δεν λειτουργεί προσωπικά. Είναι εκεί για να ενημερώνει για όλα, να στηρίζει κάθε συνάδελφο που αδικείται και παλεύει σε συνεργασία με τους συλλόγους των εκπαιδευτικών, τους συλλόγους διδασκόντων και όλους τους συναδέλφους, για την υπεράσπιση των συλλογικών συμφερόντων του κλάδου και της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αυτό θα συνεχίσουν να κάνουν και οι συνάδελφοι που ανέλαβαν τη θέση του αιρετού, εκλεγμένοι με την παράταξή μας, με τη στήριξη και συλλογική λειτουργία και των συναδέλφων που εκπροσώπησαν ως αιρετοί (Κώστα Τουλγαρίδη και Μιχάλη Μουστάκα) αλλά και τους συναδέλφους που συμμετέχουν στα σχήματα μας.

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !