Παράλληλη στήριξη με «το ζύγι».

🕔03/10/2016 13:26

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 1/10/16

των: αιρετού Χρήστου Κανδηλώρου και αναπληρώτριας αιρετού Βιολέττας Πατέλη

με «το ζύγι».

Σε ρόλους ζογκλέρ οι εκπαιδευτικοί με δύο ή και τρεις ταυτόχρονες παράλληλες στηρίξεις.

Σχετικά με την κατοχύρωση της 7ης Σεπτέμβρη ως μέρα πρόσληψης για τους αναπληρωτές Α΄φάσης, τις συμπληρώσεις ωραρίου των ειδικοτήτων και τα προσφυγόπουλα.

Σχόλιο για κάποιους όψιμους επικριτές μας.

Α. Τα νέα ήθη στον εμπαιγμό, των πιο βασανισμένων, μαθητών και γονιών παγιώνονται. 46 Προσλήψεις για 120 εγκεκριμένες αιτήσεις. Δεκάδες γονείς (60+) αναγκάζονται για μια ακόμη φορά να καταφύγουν στην ιδιωτική στήριξη.

Με την σύγκληση της ειδικής επιτροπής (Διευθύντρια εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι γενικής και ειδικής αγωγής και δ/ντρια του ΚΕΔΔΥ, που πρόβλεπε σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου) έγινε ο προσδιορισμός και η επιλογή των παιδιών που θα πάρουν φέτος παράλληλη στήριξη. Το ΠΥΣΠΕ κλήθηκε να επικυρώσει τις επιλογές αυτές, τοποθετώντας τους εκπαιδευτικούς σύμφωνα με τις δηλώσεις τους. (Τους είχε ζητηθεί από τη Διεύθυνση να περιλαμβάνουν μόνο δημοτικές ενότητες !!!).

Οι αριθμοί είναι συντριπτικοί: Για τις 120 μέχρι στιγμής εγκεκριμένες αιτήσεις (και ενώ θα ακολουθήσει 2η φάση εγκρίσεων παράλληλης από το Υπουργείο) διατέθηκαν 46 εκπαιδευτικοί ενώ με διάφορες αλχημείες θα καλυφθούν 58 από αυτές διαθέτοντας έναν εκπαιδευτικό για 2 και 3 μαθητές.

Η υλοποίηση της σχετικής εγκυκλίου που μεταξύ άλλων προβλέπει: «…Κατά την παραπάνω διαδικασία θα λαμβάνονται υπόψη οι άμεσες και επιτακτικές ανάγκες, καθώς και η μέριμνα για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κάλυψη των υπαρχουσών αναγκών.» , μετατρέπει το κατοχυρωμένο δικαίωμα κάθε μαθητή, που δικαιούται παράλληλη στήριξη σε κατ’ εξαίρεση, εφόσον αυτό κριθεί – ζυγισθεί, σαν ιδιαίτερης βαρύτητας, σε σχέση με τις άλλες, περιπτώσεις.

Καταγγέλλουμε την αντιπαιδαγωγική, αντιεπιστημονική, έξω από τα όρια της λογικής, τακτική του υπουργείου που, προκειμένου να υλοποιήσει τις μνημονιακές δεσμεύσεις του, πλήττει καίρια μια μερίδα μαθητών, και τις οικογένειες τους ,ενώ σε προηγούμενη φάση ευαγγελιζόταν την πλήρη κάλυψη των αναγκών τους σαν άμεση προτεραιότητα.

Είναι θλιβερό και παιδαγωγικά απαράδεκτο το γεγονός ότι και οι σχολικοί σύμβουλοι νομιμοποίησαν τέτοιες αντιπαιδαγωγικές και αμφισβητούμενες για τη νομιμότητά τους διαδικασίες.

Ποιος και μέσα από ποια διαδικασία μπορεί να επιλέξει ποια παιδιά έχουν ουσιαστικότερη ανάγκη από τα άλλα, όταν αυτή η ανάγκη έχει ήδη πιστοποιηθεί για όλα;

Τι έχει ήδη συμβεί και τι θα συμβεί στα σχολεία;

Πρόκειται για εμπαιγμό προς τους μαθητές και τους γονείς τους, που προκαλεί οργή και αγανάκτηση.

Το ΥΠΑΙΘ αναγκάζει τους γονείς «να παρακαλάνε» για το αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών τους στη μόρφωση και σπρώχνει τους γονείς σε ιδιωτική παράλληλη στήριξη με δική τους οικονομική επιβάρυνση, για όσους βέβαια έχουν την οικονομική δυνατότητα.( Αυτό αναμένεται να συμβεί και με τους πάνω από 60 μαθητές για τους οποίους ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΜΕΡΙΜΝΑ για βοήθεια ενώ θυμίζουμε ότι πέρσι είχαν καταγραφεί περισσότερες από 60 περιπτώσεις ιδιωτικής παράλληλης στην Αν Αττική.) Υποβαθμίζει συνολικά την παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση όλων των παιδιών, αφήνοντας τα παιδιά με ειδικές ικανότητες χωρίς υποστήριξη στις τάξεις, επιβαρύνοντας και δημιουργώντας προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Για όλους τους παραπάνω λόγους απείχαμε από τη διαδικασία, παραμένοντας ως παρατηρητές για τον έλεγχο της νομιμότητας και της διαφάνειας στις τοποθετήσεις των συναδέλφων αναπληρωτών.

Β. Σχετικά με την κατοχύρωση της 7ης Σεπτεμβρίου ως μέρα ανάληψης υπηρεσίας για τους αναπληρωτές της α΄ φάσης.

Η Διεύθυνση ύστερα από τις έντονες διαμαρτυρίες των αναπληρωτών και την παράσταση διαμαρτυρίας συλλόγων, αιρετών και συναδέλφων αναπληρωτών, είχε υποχρεωθεί σε δέσμευση για υποβολή αιτήματος στον ΟΑΕΔ προκειμένου να αναγνωριστεί η 7η Σεπτέμβρη. Ενημερώνουμε ότι τόσο στο ΠΥΣΠΕ η Δ/ντρια εκπαίδευσης όσο και η προϊσταμένη διοικητικών θεμάτων διαβεβαίωσαν, ύστερα από ερώτημα μας ότι έχουν φτιαχτεί οι καταστάσεις που περιλαμβάνουν όσους συναδέλφους είχαν υπογράψει παρουσία την πρώτη μέρα και θα υποβληθούν στον ΟΑΕΔ μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Θα ενημερώσουμε άμεσα για τις εξελίξεις στο θέμα αυτό.

Γ. Παιδιά πρόσφυγες στα σχολεία

Επισημάναμε στο ΠΥΣΠΕ το σημαντικό ζήτημα της ένταξης των προσφυγόπουλων των διαφόρων δομών – χοτ σποτ στην εκπαίδευση. Ιδιαίτερα αυτό το κομμάτι, το πιο βαθιά πληττόμενο, αυτό που ζει κάτω από τις χειρότερες συνθήκες, ενώ κουβαλά όλα τα τραύματα του πολέμου και του ξεριζωμού, είναι αναγκαίο να μπει στο δημόσιο σχολείο μαζί με όλα τα παιδιά στα αντίστοιχα τμήματα Νηπιαγωγείου/Δημοτικού. Επιμείναμε να εξασφαλιστεί:

-η εγγραφή των προσφυγόπουλων, όπου κι αν διαμένουν, στα πρωινά τμήματα των κοντινών σχολείων μαζί με όλα τα άλλα παιδιά, με όλες τις υποστηρικτικές δομές (τμήματα υποδοχής, ιατρική κάλυψη κλπ) με τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς .

-η μεταφορά τους από τα κέντρα διαμονής τους προς τις σχολικές μονάδες,

Προτείναμε την υιοθέτηση μιας ενιαίας στάσης της Διεύθυνσης για όλες τις δομές , όπως αυτή που έχει ήδη αποφασιστεί για το κέντρο του ΟΗΕ στο Λαύριο (εγγραφή μαθητών στα 3 σχολεία της πόλης όπως άλλωστε γινόταν πάντα στην περιοχή που παραδοσιακά φιλοξενούσε τους αιτούντες πολιτικό άσυλο).

Η αντιμετώπιση αυτή, που θα αφορά όλους τους δήμους στους οποίους ανήκουν οι δομές προσφύγων, θα διασφαλίσει εκτός από την ενιαία μορφή εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, την αποτροπή οποιασδήποτε αρνητικής αντιμετώπισης από αιρετούς και πολίτες των δήμων της περιοχής ευθύνης.

Η δντρια επιβεβαίωσε ότι ο σχεδιασμός για το Λαύριο είναι ο ίδιος με τα προηγούμενα χρόνια με 3 τάξεις υποδοχής, μία για κάθε σχολείο, αλλά παρέπεμψε την κάλυψη των υπόλοιπων κέντρων στο γενικότερο σχεδιασμό του Υπουργείου χωρίς να δώσει συγκεκριμένη εικόνα.

Δ. Τοποθετήσεις ειδικοτήτων - σχόλιο για την ανακοίνωση συγκεκριμένης παράταξης που μας εγκαλεί…

Για όσους παρακολουθούν και κατανοούν τι γίνεται στα ΠΥΣΠΕ και στα σχολεία , και δε θέλουν να πετάξουν μόνο προεκλογικές κορώνες, οι αναθέσεις των ΠΕ 05-07 οφείλονται στην απαίτηση της διοίκησης για συμπλήρωση του ωραρίου τους πέρα από τις ώρες της ειδικότητάς τους που έχουν ήδη καλυφθεί .

Όπως είχαμε υπογραμμίσει σε προηγούμενα ενημερωτικά μας, είχαμε αποκαλύψει και καταγγείλει όλα τα ζητήματα που αφορούσαν τις τοποθετήσεις όλων των ειδικοτήτων και εξηγήσαμε γιατί ΔΕΝ ΤΙΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΑΜΕ.

Καταγγείλαμε:

  • τον τρόπο διαμόρφωσης και παρουσίασης των κενών ,
  • την πρόθεση για μετακίνηση των 20 πλεοναζόντων εκπαιδευτικών ΠΕ 06 και συμβάλαμε στην συλλογική αγωνιστική αποτροπή της,
  • τον τρόπο επιλεκτικής τοποθέτησης στις θέσεις διοικητικού έργου που προέκυψαν προκειμένου να καλυφθούν, χωρίς τη δημόσια παρουσίαση των κενών και δηλώσεις τοποθέτησης από όλες τις/τους διαθέσιμους συναδέλφους,
  • την επιλεκτική τοποθέτηση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων ώστε να μοιραστούν με τέτοιο τρόπο ώστε σχεδόν σε όλα τα σχολεία "να πάρουν όλοι από κάτι".
  • τη διάθεσή, ιδιαίτερα των αναπληρωτών, σε τελείως διαφορετικά σχολεία από αυτά που ζητούσαν τη στιγμή που στα σχολεία που ζητούσαν παρέμεναν κενά!
  • Τη λογιστική των ωρών που παραγνωρίζει τα διακριτά αντικείμενα και δίνει τη δυνατότητα για την επιβολή κάθε είδους καταστρατήγησης του προγράμματος καθώς θεωρεί ότι όποια επιπλέον διαθέσιμη ώρα από όποιο εκπαιδευτικό και αν προέρχεται υπολογίζεται για την κάλυψη των κενών του σχολείου, όποια κι αν είναι αυτά.

Επιμείναμε:

  • με συγκεκριμένη πρόταση να προσμετρηθούν ώρες για τις πολλαπλές μετακινήσεις που βαραίνουν τους/τις συναδέλφους μειώνοντας κατά 2ώρες το ωράριο τους για κάθε επιπλέον σχολείο που μετακινούνται (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πρέπει να μπουν στο ολοήμερο) αλλά να καλύπτουν το ωράριο τους με ενισχυτική διδασκαλία (για τα γλωσσικά μαθήματα, πολιτιστικούς ομίλους, χορωδία, θεατρική, αθλητική κλπ ομάδα ) και διοικητικό έργο.
  • με το ξεκίνημα της χρονιάς, (ενημερωτικό 4/9/16 τοποθετηθήκαμε ξεκάθαρα για τον τρόπο που θα έπρεπε να διεκδικήσουμε τη διαμόρφωση των προγραμμάτων:
  • με ένα δάσκαλο στο κάθε τμήμα, με όλες τις ώρες του βασικού κορμού της τάξης και την ευέλικτη συμπληρώνοντας το ωράριο με ενισχυτική διδασκαλία,
  • ένα δάσκαλο υπεύθυνο για το ολοήμερο, όλες τις ώρες των ειδικοτήτων στις αντίστοιχες ειδικότητες και επιπλέον ώρες ενισχυτικής, πολιτιστικών ομίλων και διοικητικού έργου για τη συμπλήρωση του ωραρίου των ειδικοτήτων .
  • Στελέχωση – δημιουργία τάξεων υποδοχής και ένταξης.

Η Δ/νση παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις ότι θα προβλεφθούν και ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας και διοικητικού έργου και δε θα προχωρήσει σε απάνθρωπες αναθέσεις (τόσο για τις επιπλέον ώρες των ΠΕ06 όσο και για τις ΠΕ05 και 07) μετά την πρώτη φάση των τοποθετήσεων ζήτησε με το χαρακτηρισμό του "ΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ" το συνολικό αριθμό ωρών των εκπαιδευτικών που είναι τοποθετημένοι στο σχολείο και το αντίστοιχο έλλειμμα ή πλεόνασμα που προκύπτει σε σχέση με το συνολικό αριθμό ωρών που χρειάζεται το σχολείο για να λειτουργήσει το πρωινό και το ολοήμερο τμήμα του. Επίσης ζήτησε αναλυτικά να ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ πλεονάσματα ωρών σε κανένα ούτε στους ΠΕ 05 - ΠΕ 07. Έτσι με ένα απερίγραπτο τρόπο, χωρίς προηγούμενο, πίεζε έμμεσα να εξαντληθούν όλες οι ώρες και των ΠΕ 05-07 με προτεραιότητα την κάλυψη του ολοήμερου!!! Καλώντας τις/τους συναδέλφους με ένα τρόπο ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ να βρουν μόνοι τους ώρες!!! για να καλύψουν το ωράριό τους.

Διαδικασία που αποκρύπτει την ουσιαστική πίεση της Δ/νσης - χωρίς να το δηλώνει ευθέως για:

  • την ανάθεση, εκτός των 4 και 5 σχολείων επιπλέον 1- 3 ολοήμερων στους ΠΕ05-07!!! Που παρουσιάζεται σαν επιθυμία των ίδιων των συναδέλφων για να καλύψουν το ωράριό τους!!!
  • την ανάθεση στους ΠΕ 05-07 ωρών ευέλικτης ζώνης οξύνοντας πολλαπλασιαστικά τα παιδαγωγικά προβλήματα στη διαμόρφωση των προγραμμάτων .(Επιλογή που έχουμε καταγγείλει επανειλημμένα στο παρελθόν, έχοντας καταθέσει από τις 4/9 συγκεκριμένη πρόταση προς τα σχολεία και τους συναδέλφους για το πως προτείνουμε να διαμορφώσουν το πρόγραμμα του σχολείου).

Η διαδικασία αυτή αποδείχτηκε κατά πολύ χειρότερη και από την περσινή κάλυψη των ωρών των ΠΕ05-07 που άφηνε αυτονόητα κάποιες ώρες για διοικητικό έργο.

Καταλαβαίνουμε την αγωνία και τις προεκλογικές σκοπιμότητες ορισμένων αλλά χρειάζεται κάποιο μέτρο και μια στοιχειώδης αυτοκριτική όταν είναι υπόλογοι :

- για την ανυπαρξία τους σε όλα τα ζητήματα όταν αυτά προκύπτουν επιτακτικά, για την πλήρη απουσία τους - ή τη συμβολική μονοπρόσωπη εκπροσώπηση σ΄ορισμένες από τις συνεχόμενες κινητοποιήσεις στη Δ/νση - ΠΥΣΠΕ από της 26 Αυγούστου και μετά,

- για το ότι δεν ενεργοποίησαν τους συλλόγους- δεν έκαναν καμία πρόταση στο ΔΣ και θυμήθηκαν μετά την ολοκλήρωση της πλειοψηφίας των μεταβολών - τοποθετήσεων μετά και από τη διαμόρφωση των προγραμμάτων να μιλήσουν για ένα μόνο από τα πολλά ζητήματα,

- γιατί δεν επεδίωξαν και δεν πήραν κάποια πρωτοβουλία για συντονισμό, και δεν προσπάθησαν στο ελάχιστο να κινητοποιήσουν τους συναδέλφους,

Γιατί τέλος, αντί να στοχεύουν το Υπουργείο και τη διοίκηση επικεντρώνουν την επίθεση τους στους αιρετούς.

Εμείς θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που κάναμε δύο χρόνια τώρα

- να σηκώνουμε υπεύθυνα όλο το βάρος της ενημέρωσης των συναδέλφων και των συλλόγων για το τι γίνεται στο ΠΥΣΠΕ,

-να αποκαλύπτουμε το ρόλο και τις όποιες μεθοδεύσεις - αυθαιρεσίες της διοίκησης

-να παρακολουθούμε και να παλεύουμε για την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια σε κάθε πράξη χωρίς αδικίες, να υπερασπιζόμαστε με κάθε τρόπο το δικαίωμα και του τελευταίου συναδέλφου χωρίς να ζητάμε ανταλλάγματα ή εκδουλεύσεις

-να συμβάλουμε στο συντονισμό και την οργάνωση της δράσης των συλλόγων και των συναδέλφων για να επιβάλουμε το δίκαιο και τα συμφέροντα των συναδέλφων υπερασπιζόμενοι πάντα το δημόσιο σχολείο.

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !