Παιχνίδια γνωριμίας

🕔01/09/2016 16:06

Άρθρο : Λογγίνου Δήμητρα

Η έναρξη της σχολικής χρονιάς πλησιάζει. Η πρώτη μέρα πάντα μας δημιουργεί άγχος. Τι πιο όμορφο λοιπόν και για μας και για τα να ξεκινήσουμε το νέο σχολικό ταξίδι με παιχνίδια, για να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλον και να νιώσουμε όλοι μέλη της ίδιας ομάδας, της ίδιας οικογένειας.

Προτείνω τρία παιχνίδια απλά, που αποτελούν παραλλαγές γνωστών παιχνιδιών, τα οποία και έχω προσαρμόσει για τις ανάγκες της πρώτης μέρας.


Παιχνίδι 1 : Πιάσε το μπαλάκι

Οι μαθητές κάθονται σε κύκλο. Ο δάσκαλος έχει στο χέρι του ένα μικρό μπαλάκι. Αυτός που ξεκινά πρώτος επιλέγεται ύστερα από κλήρωση. Ο δάσκαλος, ο οποίος συμμετέχει κι αυτός στο παιχνίδι του δίνει το μπαλάκι. Κρατώντας το λέει δυο λόγια για τον εαυτό του και στη συνέχεια πετά το μπαλάκι σε έναν μαθητή. Ο μαθητής συστήνεται, λέει τα ενδιαφέροντά του και κατόπιν, πετά το μπαλάκι σε ένα συμμαθητή του ο οποίος ακολουθεί την ίδια διαδικασία. Στο τέλος, πρέπει να πετάξει το μπαλάκι σε έναν άλλο συμμαθητή που δεν έχει μιλήσει. Για να μην μπερδεύονται οι μαθητές κάθε φορά που κάποιο παιδί συστήνεται, αφού μιλήσουν βάζουν μπροστά τους μια κάρτα που τους δίνει ο δάσκαλός τους. Στις μικρές τάξεις η κάρτα μπορεί να γράφει πάνω το όνομα του παιδιού.

Παιχνίδι 2 : Μουσικές καρέκλες γνωριμίας

Πρόκειται για το γνωστό παιχνίδι σε παραλλαγή. Τοποθετούμε στη σειρά ή κυκλικά καρέκλες που είναι λιγότερες (κατά μία) από τον αριθμό των μαθητών. Βάζουμε μουσική και στον πρώτο γύρο τη σταματά ο δάσκαλος. Τα παιδιά τρέχουν και κάθονται. Ένα θα μείνει όρθιο. Αυτό θα πρέπει να συστηθεί και να πει τα ενδιαφέροντά του. Δεν βγάζουμε εδώ καρέκλα, γιατί το παιδί που χάνει την πρώτη φορά παίρνει τη θέση του δασκάλου και ο δάσκαλος μπαίνει στο παιχνίδι. Το πρώτο παιδί που έχασε αναλαμβάνει το σταμάτημα της μουσικής. Τη δεύτερη φορά όποιος χάσει συστήνεται και αφού τελειώσει, αποχωρεί παίρνοντας μαζί και μια καρέκλα. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι να μείνουν δύο παιδιά και μία καρέκλα. Εδώ, στον τελευταίο γύρο το παιδί που μένει όρθιο, αφού συστηθεί, ζητά από τους συμμαθητές του να χειροκροτήσουν το παιδί που νίκησε . Κατόπιν, όλα μαζί του φωνάζουν " Νικητή, πες μας τώρα το όνομά σου και ποια είν' τα ενδιαφέροντά σου" . Ο νικητής θα πρέπει να απαντήσει κι έτσι ολοκληρώνεται το παιχνίδι.

Παιχνίδι 3 : Η τυφλόμυγα συστήνεται

Αποτελεί παραλλαγή του γνωστού παραδοσιακού παιχνιδιού. Τα παιδιά κι ο δάσκαλος κινούνται ελεύθερα στο χώρο. Το παιδί που γίνεται τυφλόμυγα την πρώτη φορά προκύπτει από κλήρωση και δένει τα μάτια του με μια κορδέλα. Μόλις πιάσει κάποιο παιδί, θα πρέπει να συστηθεί στους υπόλοιπους χωρίς να βγάλει την κορδέλα από τα μάτια. Ύστερα, δένει τα μάτια του παιδιού που έπιασε και αποχωρεί από το παιχνίδι. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι να μείνουν δύο παιδιά. Μόλις η τελευταία τυφλόμυγα πιάσει το παιδί που έχει απομείνει ,συστήνεται και δένει στον νικητή τα μάτια. Όλοι οι μαθητές του φωνάζουν: " Νικητή, η κορδέλα αν θες να βγει, πες μας τώρα το όνομά σου και ποια είν' τα ενδιαφέροντά σου" . Έτσι, συστήνεται και το τελευταίο παιδί και ολοκληρώνεται το παιχνίδι.

Παιχνίδι γνωριμίας για δασκάλους που αναλαμβάνουν δεύτερη φορά το ίδιο τμήμα: Επιβίβαση μυστήριο.

Οι μαθητές και ο δάσκαλος κάθονται σε κύκλο. Ο εκπαιδευτικός ξεκινά την αφήγηση της ιστορίας.
Μια όμορφη μέρα, σαν τη σημερινή, ο κάπτεν Χουκ αποφάσισε να κάνει ένα ταξίδι με σκοπό να φέρει την ειρήνη στον κόσμο. Σαν άκουσε το πλήρωμά του τον λόγο του ταξιδιού γέλασε. "Ο Χουκ, ο σκληροτράχηλος πειρατής να κάνει ταξίδι για καλό σκοπό; Αδύνατον!" Έτσι, τον εγκατέλειψαν και τον άφησαν μόνο του. Στην προσπάθειά του να βρει νέο πλήρωμα, έφτασε και σε μας. Εγώ πρόλαβα και είδα το μυστικό σύνθημα για να μπορώ να γίνω μέλος του πληρώματός του. Δεν μπορώ όμως να το πω, γιατί αν το μάθει ο Χουκ θα θυμώσει και θα κάνει το ταξίδι για να φέρει τον πόλεμο ανάμεσα στους ανθρώπους. Μπορώ όμως να βοηθήσω στην ανακάλυψή του. Για να επιβιβαστεί κάποιος στο πλοίο θα πρέπει να πάρει ένα αντικείμενο μαζί του με βάση κάποιο μυστικό. Καθένας από εσάς που θα μιλάει, θα λέει το όνομά του και το αντικείμενο που θέλει να πάρει κι εγώ θα του λέω αν μπορεί να ανέβει ή όχι. Ξεκινάω πρώτη... Εγώ η Δήμητρα θα πάρω μαζί μου ένα δαχτυλίδι για να μπορώ να ανέβω στο πλοίο. Εσύ ( όνομα παιδιού) τι θες να πάρεις; ( λέει αντικείμενο) , μπορείς/ δεν μπορείς να ανέβεις στο πλοίο.

Το μυστικό βρίσκεται στο όνομα του παιδιού. Αν έναν μαθητή τον λένε Αλέξανδρο θα πρέπει να πάρει μαζί του ένα αντικείμενο που αρχίζει από Α, όπως άγκυρα. Ο δάσκαλος παίζει κι αυτός το παιχνίδι, διότι είναι ο μόνος που ξέρει το μυστικό και λαμβάνοντας μέρος οι μαθητές που ξέρουν το όνομά του, μπορούν να παρατηρήσουν τι διαλέγει να πάρει κι έτσι να φτάσουν πιο γρήγορα στη λύση του μυστηρίου.


Σημ: Τα παιχνίδια γνωριμίας καλό είναι να γίνονται σε όλες τις τάξεις, γιατί δεν αφορούν μόνο στο να γνωριστούν οι μαθητές μεταξύ τους αλλά και να τους γνωρίσει ο δάσκαλος. Ταυτόχρονα, γίνονται με σκοπό να σπάσει ο πάγος μεταξύ μαθητών - δασκάλου.
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !