Παιχνίδι με καρτέλες για εξάσκηση πάνω στους ρηματικούς χρόνους

🕔31/08/2016 16:14

Προετοιμασία για το παιχνίδι

Ο δάσκαλος σε απλά χρωματιστά τετράγωνα χαρτάκια, γράφει με ευδιάκριτα έντονα γράμματα 10 ρήματα της ενεργητικής φωνής και 10 ρήματα της παθητικής φωνής που θέλει.

Τα διπλώνει και τα τοποθετεί μέσα σε πουγκί ή σε ένα κουτί από παπούτσια.
Σε ένα δεύτερο πουγκί ή κουτί από παπούτσια τοποθετεί τις καρτέλες των χρόνων. , σε μια ειδική γωνιά της τάξης ή σε ένα ταμπλό καρφιτσώνει την καρτέλα "Χρόνοι" και από κάτω της σε οριζόντια σειρά τις καρτέλες " Παρελθοντικοί - Παροντικοί - Μελλοντικοί" (οι παροντικοί να είναι στο κέντρο, διότι κατά αυτή τη διάταξη δίνεται νοητά η χρονική γραμμή των γεγονότων) . Το υλικό προετοιμασίας βρίσκεται ΕΔΩ.

Πως παίζεται το παιχνίδι

Οι μαθητές είναι χωρισμένοι σε ομάδες. Πρώτη ξεκινά η Α ομάδα. Ένα μέλος της έρχεται στον πίνακα, για να διαλέξει ένα ρήμα από το πουγκί/ κουτί και έναν χρόνο από το δεύτερο πουγκί / κουτί χωρίς να βλέπει. Στη συνέχεια, η ομάδα Β θα πρέπει να του πει το πρόσωπο που θα τοποθετήσει το ρήμα ( Α, Β, Γ) και η Γ ομάδα τον αριθμό ( ενικός ή πληθυντικός). Το παιδί πρέπει να βάλει το ρήμα που διάλεξε στον χρόνο που του κληρώθηκε , στο πρόσωπο και τον αριθμό που του είπαν οι αντίπαλοί του. Αν τα καταφέρει, η ομάδα του κερδίζει ένα πόντο. Όταν τελειώσει, ο δάσκαλος τοποθετεί την καρτέλα με τον χρόνο ,που διάλεξε το παιδί, ξανά μέσα στο πουγκί/ κουτί και τις ανακατεύει.

Συνεχίζει η Β ομάδα, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία, δηλαδή το μέλος της διαλέγει ρήμα και χρόνο και οι δύο επόμενες από αυτήν ομάδες, του λένε αριθμό και πρόσωπο μέχρι να τελειώσουν τα ρήματα. Εννοείται πως όταν φτάσουμε στην τελευταία ομάδα, το πρόσωπο και τον αριθμό τον λέει η Α και η Β ομάδα, αφού η διαδικασία είναι κυκλική.

Επιπλέον bonus : Με την ολοκλήρωση των ρημάτων δίνεται η ευκαιρία στις ομάδες να κερδίσουν διπλάσιους πόντους. Ξεκινά πάλι η Α ομάδα. Ένα μέλος της έρχεται στον πίνακα και διαλέγει τυχαία ένα χρόνο μέσα από το πουγκί/ κουτί. Θα πρέπει τώρα να τον βάλει στη σωστή χρονική βαθμίδα (Παρελθοντικοί, Παροντικοί, Μελλοντικοί χρόνοι) για να κερδίσει δύο πόντους.

Νικήτρια είναι οι ομάδα με τους περισσότερους πόντους.

Ως πόντους μπορούμε να ορίσουμε ξυλάκια, μπογιές, μολύβια, κουμπιά ή αν θέλουμε να έχει το παιχνίδι μεγαλύτερη γλύκα καραμέλες και πολλά άλλα.
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !