Οι Τομές στο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια

🕔03/12/2015 07:41

Τομές στο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προανήγγειλε ο Αντ. Λιάκος

Για τομές στο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έκανε λόγο ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντ.

Λιάκος, μιλώντας στον ρ/σ “Στο Κόκκινο”. Ο κ. Λιάκος ετάχθη υπέρ των μερικών εξετάσεων στα ΑΕΙ, λέγοντας ότι δεν χρειάζονται εξετάσεις εισαγωγής σε όλα τα τμήματα των ιδρυμάτων, αλλά σε λίγες σχολές. Σε αυτές τις λίγες σχολές θα υπάρξει λίστα προτεραιότητας με κριτήρια, τα οποία θα διαμορφωθούν και με τη συμμετοχή των ΑΕΙ.

Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Λιάκος, δεν θα είναι κριτήρια που θα οδηγούν τα παιδιά στα φροντιστήρια και δεν θα έχουν να κάνουν με την προηγούμενη γνώση. Επίσης, ο πρόεδρος της Επιτροπής μίλησε για μια λογική συγκοινωνούντων δοχείων στην εκπαίδευση, τονίζοντας ότι δεν είναι απαραίτητο αυτός που θα πάει να σπουδάσει Ιατρική να έχει τελειώσει πρακτικής κατεύθυνσης Γυμνάσιο και Λύκειο, ούτε αυτός που θα πάει στη Φιλοσοφική ή στο Ιστορικό Τμήμα να έχει τελειώσει κλασικό τμήμα σπουδών.

Αναφερόμενος στο Λύκειο, ο Αντ. Λιάκος δήλωσε ότι πρέπει να είναι ένα σχολείο που θα έχει τρεις βασικές και μεγάλες σφαίρες: την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική, τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος και την τέχνη και τον πολιτισμό.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής αναφέρθηκε και στο θέμα της αξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας, δηλώνοντας ότι η αξιολόγηση είναι αναγκαία και περιλαμβάνει και στοιχεία αυτοαξιολόγησης, αλλά και στοιχεία εξωτερικής αξιολόγησης, προκειμένου ο εκπαιδευτικός να βελτιώσει τη δουλειά του. Όμως, διαβεβαίωσε ότι δεν θα έχει τιμωρητικό πνεύμα. Επίσης, δήλωσε ότι οι δάσκαλοι πρέπει να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτονομία, ενώ ετάχθη υπέρ της αυστηροποίησης του πλαισίου ως προς τους κοπανατζήδες εκπαιδευτικούς, τους αδιάφορους. Τέλος, ο πρόεδρος της Επιτροπής δήλωσε ότι πρέπει να ενοποιηθούν οι 140 ειδικότητες που υπάρχουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

ΑΥΓΗ

Η αντιπολίτευση μιλά για τετελεσμένα στον διάλογο για την Παιδεία – Πρόταση Λιάκου για εισαγωγή χωρίς πανελλαδικές σε χαμηλόβαθμα τμήματα

Πρώτο βήμα για το «άνοιγμα» των ΑΕΙ από το υπουργείο Παιδείας

ΤΟ ΒΗΜΑ

Στο πρώτο βήμα για το «άνοιγμα» των ΑΕΙ κινείται το υπουργείο Παιδείας, ενώ στην Επιτροπή Διαλόγου για την Παιδεία, που συνεδριάζει την ερχόμενη εβδομάδα για πρώτη φορά, θα συζητηθεί και η πρόταση να μη γίνονται πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή σε όλες τις σχολές των ΑΕΙ.
Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης, ο οποίος με στόμφο δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι δεν θα καταθέσει τροπολογίες για την εκπαίδευση στο νομοσχέδιο για τα βοσκοτόπια (τακτική που είχε κατακεραυνώσει προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ), κατέθεσε τελικά σειρά τροπολογιών την Τρίτη, κατά την πρώτη ημέρα μάλιστα της παράλληλης συζήτησης για τον εθνικό διάλογο των θεμάτων εκπαίδευσης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Με αυτές, μεταξύ άλλων, επανέρχεται η συνέντευξη στις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης.
Η συζήτηση ξεκίνησε στη Βουλή πιο πολύ για να διαπιστωθεί η πλήρης αντίθεση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης στις τακτικές του διαλόγου, καθώς ο υπουργός Παιδείας και οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ άκουσαν περισσότερες από μία φορές τις κατηγορίες που χρησιμοποιούσαν οι ίδιοι προεκλογικά: «Μας καλείτε σε ένα διάλογο με τετελεσμένα»…Μάλιστα, τα κόμματα της αντιπολίτευσης ζήτησαν από την κυβέρνηση να πάρει πίσω όλες τις διατάξεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα που έφερε στη Βουλή τους τελευταίους μήνες.
Εξεταστικό
Όλα αυτά ενώ το ενδιαφέρον των προηγούμενων ημερών μονοπώλησαν οι δηλώσεις του προέδρου της Επιτροπής Διαλόγου που έχει συσταθεί για να συντονίσει τα θέματα διαλόγου στην παιδεία, του καθηγητή Ιστορίας κ. Αντώνη Λιάκου, που υποστήριξε ότι δεν είναι απαραίτητες οι πανελλαδικές εξετάσεις για όλα τα τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, καθώς από τη διαδικασία αυτή θα μπορούσαν να εξαιρεθούν τα χαμηλόβαθμα τμήματα.
Όπως είπε ο κ. Λιάκος σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο κόκκινο», δεν χρειάζονται σε όλα τα τμήματα των ΑΕΙ εξετάσεις για να εισαχθούν οι υποψήφιοι σε αυτά, ενώ σήμερα όσοι θέλουν να πάνε σε ΑΕΙ πηγαίνουν, γι’ αυτό άλλωστε η βάση εισαγωγής είναι κάτω του 10.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου τόνισε ακόμη ότι πανελλαδικές εξετάσεις χρειάζονται λίγες σχολές και σε αυτές θα πρέπει να υπάρξει μια λίστα προτεραιότητας με κριτήρια, τα οποία θα διαμορφωθούν και με τη συμμετοχή των ΑΕΙ.
Δεν είναι απαραίτητο αυτός που θα πάει να σπουδάσει Ιατρική να έχει τελειώσει μια πρακτική Κατεύθυνση Γυμνάσιο και Λύκειο, ούτε αυτός που θα πάει Φιλοσοφική ή στο Ιστορικό τμήμα να έχει τελειώσει Κλασικό τμήμα Σπουδών, είπε ο κ. Λιάκος, ο οποίοα πρόσθεσε ότι «το Λύκειο πρέπει να είναι ένα σχολείο που θα έχει τρεις βασικές και μεγάλες σφαίρες: την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική, τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος και την τέχνη και τον πολιτισμό».
Πρόσθεσε ότι θα πρέπει να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτονομία οι δάσκαλοι στα σχολεία.
Πακέτο οι τροπολογίες
Με ένα πλήρες πακέτο τροπολογιών που… δεν θα κατέθετε, ο υπουργός Παιδείας επανήλθε στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, επαναφέροντας τη συνέντευξη η οποία μαζί με το κριτήριο της ψήφου των καθηγητών των σχολικών μονάδων «βγάζουν» τους νέους διευθυντές Εκπαίδευσης. Η ψήφος των καθηγητών ωστόσο ακυρώνεται αν η πλειοψηφία τους δεν ψηφίσει σε μια περιοχή.
Με τις τροπολογίες αυτές ρυθμίζονται θέματα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Με αυτές καταργούνται οι υποχρεωτικές μετατάξεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών και υπολογίζεται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών από το 2010.
Οι τροπολογίες, παρ’ ότι κρίθηκαν εκπρόθεσμες διότι δεν κατατέθηκαν στη δεύτερη ανάγνωση του σχεδίου νόμου για τα βοσκοτόπια, έγιναν δεκτές από τον αρμόδιο υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Βαγγέλη Αποστόλου.
Η συζήτηση στη Βουλή
«Διαφωνούμε στα πάντα, από την αριστεία μέχρι τη γενοκτονία» δήλωσε στη συζήτηση για την Παιδεία η εκπρόσωπος της ΝΔ κυρία Σοφία Βούλτεψη και σχολίασε ότι πρόκειται για την κυβέρνηση που «κατάργησε την αριστεία». «Πρώτα πυροβολούμε και μετά συζητούμε;» ρώτησε και δήλωσε η αξιωματική αντιπολίτευση ότι θα συμμετάσχει στον εθνικό διάλογο για την Παιδεία ξεκινώντας από εκεί που τον άφησε η κυβέρνηση της ΝΔ.
Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΠαΣοΚ κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος κάλεσε το υπουργείο Παιδείας να πάρει πίσω όλες τις τροπολογίες που έφερε και διαμαρτυρήθηκε για το ότι ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε την κατάθεση νομοσχεδίου για την έρευνα όπου θα περιλαμβάνονται και διατάξεις για πανεπιστήμια. Κάλεσε δε την κυβέρνηση το αποτέλεσμα του εθνικού διαλόγου να οδηγήσει σε νομοθετικές πρωτοβουλίες μόνο εάν υπάρξει συναίνεση των δύο τρίτων της Βουλής και της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
Να αποσυρθούν οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης στην Παιδεία ζήτησε και ο κ.Γιώργος Μαυρωτάς, εκπρόσωπος του Ποταμιού στον εθνικό διάλογο. «Η επανεξέταση διατάξεων του προηγούμενου εννιαμήνου θα μπορέσει να λειτουργήσει ως μέτρο οικοδόμησης εμπιστοσύνης» είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής του Ποταμιού.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ κ. Γιάννης Δελής δήλωσε ότι το κόμμα του θα συμμετάσχει στον διάλογο, παρ’ ότι διαχρονικά «οι εθνικοί διάλογοι υπήρξαν το καταλληλότερο όχημα για να προωθηθεί αντιλαϊκή πολιτική». Προχειρότητα καταλόγισε στην κυβέρνηση από την πλευρά της η Ένωση Κεντρώων.
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !