Οι απώλειες θέσεων εργασίας με το νέο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού

🕔13/05/2016 12:26

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ 7Ο / 2016 : ενημερωτικό 7ο αιρετού ΠΥΣΠΕ

aneksartiti

Το νέο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού και τι σημαίνει επιγραμματικά για την περιοχή μας (και όλη τη χώρα) :

Α) Την απώλεια δεκάδων θέσεων εργασίας στο ΠΥΣΠΕ Ροδόπης και χιλιάδες σε όλη τη χώρα.

Στην περιοχή μας χάνονται 42 θέσεις ΠΕ70(δασκάλων), 4 ΠΕ06(Αγγλικών), 2 ΠΕ08(εικαστικών), 2 ΠΕ 16(Μουσικής), 1 ΠΕ11(Φυσικής Αγωγής) ενώ δεν υπάρχουν μεταβολές για ΠΕ20 πληροφορικής και προκύπτουν δύο θέσεις ΠΕ32 Θεατρικής αγωγής. Το συνολικό ισοζύγιο είναι αρνητικό κατά θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών.

Β) Η απώλεια αυτή μπορεί να αλλάξει όχι στο σύνολο της αλλά στο ποιες ειδικότητες θα χάσουν θέσεις εργασίας καθώς υπάρχουν ώρες εικαστικών και μουσικής που βάσει της εγκυκλίου μπορούν να καλυφθούν από δασκάλους. Η ουσία είναι πως η Υπουργική απόφαση απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, και θεωρεί τα διδακτικά τους αντικείμενα «συμπληρώματα» για γέμισμα ωραρίου. Επιπλέον ο κ. Φίλης και το think tank που συνεργάζεται (υπ’ όψιν είναι το ίδιο της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου!) επιχειρεί να προκαλέσει και σύγκρουση μεταξύ δασκάλων, εικαστικών και μουσικών.

Γ) Η εγκύκλιος στρέφεται ανοιχτά κατά των αναπληρωτών. Αφού ο Φίλης έχασε πανηγυρικά από το μαζικό εκπαιδευτικό κίνημα ενάντια στη διάταξη για τις προσλήψεις αναπληρωτών βρήκε άλλο τρόπο να μην προσλάβει εκπαιδευτικούς. Η μείωση των θέσεων εργασίας σημαίνει ευθέως πως αντίστοιχος αριθμός αναπληρωτών δε θα προσληφθεί.

Δ) Η εγκύκλιος στρέφεται ανοιχτά και κατά των μόνιμων. Η μείωση ωραρίου όλων των ειδικοτήτων (πλην δεύτερης ξένης γλώσσας και θεατρικής αγωγής και οριακά ΤΠΕ) σημαίνει πως σχεδόν κανένας εκπαιδευτικός δε θα συμπληρώνει ωράριο σε ένα τμήμα (οι ΠΕ 70) ή σε ένα σχολείο (οι μισοί περίπου εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων). Συνεπώς σημαίνει πως σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί είτε θα μετακινούνται σε άλλο σχολείο, είτε θα έχουν πρόγραμμα λάστιχο συμπληρώνοντας και στο ολοήμερο είτε και τα δύο.

Ε) Η εγκύκλιος επί της ουσίας καταργεί το ολοήμερο. Η πρόβλεψη για φοίτηση στο ολοήμερο μόνο όσων παιδιών έχουν δύο γονείς εργαζόμενους, η κατάργηση της πρωινής ζώνης, η κατάργηση του υπεύθυνου ολοήμερου, μετατρέπουν το ολοήμερο σε παιδοφυλακτήριο για λίγους χωρίς πολλές δυνατότητες αντισταθμιστικού και υποβοηθητικού ρόλου. Είναι προκλητικό πως μένουν απέξω ακριβώς τα παιδιά όσων δεν έχουν εργασία, όσων δηλαδή εκ των πραγμάτων έχουν μικρότερες οικονομικές δυνατότητες. Η εγκύκλιος προετοιμάζει και το κλείσιμο ολοήμερων εντός της χρονιάς για να καλυφθούν κενά που θα προκύψουν (ασθένειες) με υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών (παρ.4 εγκυκλίου τέλος της)

Ζ) Η εγκύκλιος στρέφεται ενάντια στους μαθητές, τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματά τους. Πρόγραμμα σούπα με εκπαιδευτικούς που θα συμπληρώνουν περιφερόμενοι και αγχωμένοι ωράρια αντί για σταθερούς εκπαιδευτικούς. Περιεχόμενο σπουδών που δε συζητήθηκε ποτέ. Υποδομές ανύπαρκτες ή υποθετικές (πόσα μη ΕΑΕΠ σχολεία έχουν χώρο για θεατρική αγωγή και εργαστήριο πληροφορικής;;) έτσι που οι μαθητές θα φτάσουν να ακούνε περί υπολογιστών καρφωμένοι στα θρανία τους…Καμιά μελέτη για τις αυξομειώσεις ωρών και εάν οι νέες ώρες επαρκούν για τα υπό διδασκαλία αντικείμενα.

Το νέο πρόγραμμα ολοήμερου μόνο η κορυφή του παγόβουνου:

~ Χιλιάδες θέσεις εργασίας χάνονται από το νέο πρόγραμμα Ολοήμερου και τα ολοήμερα υποβαθμίζονται με σκοπό το κλείσιμό τους.

~ Χιλιάδες θέσεις νηπιαγωγών χάνονται λόγω της αύξησης τους ελάχιστου ορίου μαθητών στα νηπιαγωγεία από 7 στο 14 και πολλά νηπιαγωγεία ή τμήματα θα κλείσουν.

~ Χιλιάδες θέσεις ΤΕ και παράλληλης χάνονται λόγω του νέου τρόπου λειτουργίας των ΤΕ και πολλές υφιστάμενες οργανικές σε ΤΕ καταργούνται.

~ Νέες μειώσεις μισθών με το νέο ασφαλιστικό-φορολογικό-μισθολόγιο και περαιτέρω εξαθλίωση των εκπαιδευτικών.

Στόχος τους είναι η πλήρης διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου, το πέρασμά της ευθύνης λειτουργίας των σχολείων στους δήμους, η κατηγοριοποίησή τους, η επιβολή έμμεσων ή άμεσων διδάκτρων (πχ αύξηση στα δημοτικά τέλη!), ο εξαναγκασμός των σχολείων στην αναζήτηση χορηγών, η αποφοίτηση ημιμαθών που θα γίνονται εύκολα εκμεταλλεύσιμοι στην αγορά εργασίας. Αυτά άλλωστε δηλώνουν ανερυθρίαστα στα πλαίσια του προσχηματικού διαλόγου για την παιδεία. Αυτό το σχολείο που θέλουν χρειάζεται και τον εκπαιδευτικό φτωχό και σκυφτό οπότε μετά την εφαρμογή των παραπάνω ετοιμάζουν επαναφορά της τρομοκρατικής αξιολόγησης.

Στόχος όλων τους το σχολείο της αγοράς. Μαζί σχεδιάζουν και υλοποιούν. ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ ψήφισαν μαζί το 3ο μνημόνιο που περιέχει όλα όσα κάνει σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Η τάχα αντιπολίτευση παρά τις κορόνες επιχαίρει και ζητά περισσότερα: «Πελάτες» αποκάλεσε ο κ.Μητσοτάκης τους μαθητές μας στο συνέδριο της ΝΔ, ζήτησε νέες περικοπές σε συντάξεις και μισθούς ενώ από κάτω χειροκροτούσε η ηγεσία της ΔΑΚΕ στη ΔΟΕ ως σύνεδροι. Μαζί κυβέρνηση και αντιπολίτευση υπηρετούν τη λογική και τους στόχους της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, του ΔΝΤ, του κεφαλαίου.

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΝΕΙ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το επόμενο διάστημα μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς, να βάλουμε εμπόδια και να ακυρώσουμε τα σχέδια του υπουργείου όπως κάναμε και πριν το Πάσχα για τον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών. Εδώ θα κριθούμε όλοι μας, ο σύλλογός μας, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αλλά και όλες οι συνδικαλιστικές δυνάμεις.

Οι εκπαιδευτικοί και οι τοπικές κοινωνίες να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους όπως το δείγμα των πρόσφατων κινητοποιήσεων έδειξε ότι μπορούν να κάνουν. Να δώσουν αποφασιστικά και οργανωμένα τον αγώνα για την ανατροπή των σχεδίων κατακρεούργησης της δημόσιας εκπαίδευσης και της εργασίας των εκπαιδευτικών γιατί αν κάτσουμε με «σταυρωμένα χέρια» πολύ γρήγορα δε θα υπάρχει αύριο τόσο για χιλιάδες συναδέλφους εκπαιδευτικούς αλλά πολύ περισσότερο για χιλιάδες παιδιά στη δημόσια εκπαίδευση.

Παραθέτω πιο κάτω δύο πίνακες (που έφτιαξα βάσει των στοιχείων του myschool για το ΠΥΣΠΕ Ροδόπης που ζήτησα από τη Διεύθυνση και στάλθηκαν στο mail του συλλόγου μας) σχετικά με τις μεταβολές (κυρίως απώλειες) ωρών και θέσεων εργασίας στο νομό με βάσει το νέο πρόγραμμα ολοήμερο σε σχέση με τα δύο παλιά (ΕΑΕΠ και μη ΕΑΕΠ 5θέσια και πάνω σχολεία).

1. Απώλειες θέσεων εργασίας Ροδόπη

Απώλειες θέσεων εργασίας Ροδόπη2. Πιθανές αλλαγές απωλειών θέσεων εργασίας δασκάλων εικαστικών μουσικών εάν δεν προσληφθούν αναπληρωτές εικαστικών/μουσικής και καλύψουν τις θέσεις δάσκαλοι που είτε θα κριθούν υπεράριθμοι είτε δε θα συμπληρώνουν ωράριο

Πιθανές αλλαγές απωλειών θέσεων εργασίας δασκάλων εικαστικών μουσικών

Διαβάστε : Το ΝΕΟ ωρολόγιο πρόγραμμα 2016 2017 στα Δημοτικά - iPaideia.gr

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !