Κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση

🕔31/03/2016 16:25

Α ΕΛΜΕ Αχαϊας

Με βάση το προσχέδιο του ΙΕΠ:

Συνολικά, από 13 Τομείς (1 ανενεργός) και 43 Ειδικότητες (4 ανενεργές) το 2015-16, θα έχουμε

9 Τομείς και 34 Ειδικότητες το 2016-17.

Πιο αναλυτικά:

· 2 ανενεργές ειδικότητες της Γεωπονίας καταργούνται (Αλιείας και Δασοπονίας).

· Καταργείται συνολικά ο Τομέας Βιομηχανικού Σχεδιασμού. Από τις 2 ειδικότητες που είχε, ο Σχεδιασμός Εσωτερικών Χώρων μεταφέρεται στον Τομέα Δομικών (που έχει πλέον 2 ειδικότητες), ενώ η ειδικότητα “Επιπλοποιία-Ξυλογλυπτική” καταργείται εντελώς.

· Στους Ναυτιλιακούς, συγχωνεύονται ονομαστικά οι δύο τομείς σε έναν ενιαίο Τομέα Ναυτιλιακών με 2 ειδικότητες (Μηχανικών και Πλοιάρχων).

· Στον Τομέα Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών-Αυτοματισμού, καταργείται εντελώς η ειδικότητα “Αυτοματισμού”.

· Στον Τομέα Ηλεκτρολόγων-Ηλεκτρονικών-Αυτοματισμού, η ειδικότητα “Τεχνικός Δικτύων & Τηλεπικοινωνιών” συγχωνεύεται με την ειδικότητα ‘Τεχνικός Ηλεκτρονικών Συστημάτων & Εγκαταστάσεων”.

· Καταργείται ο ανενεργός Τομέας Περιβάλλοντος με 2 ειδικότητες (ανακύκλωσης και ελέγχου ρύπανσης).

· Στον Τομέα Πληροφορικής, καταργείται μία ειδικότητα (Λογισμικό).

· Ο ξεχωριστός Τομέας Αισθητικής-Κομμωτικής εντάσσεται με τις 2 ειδικότητές του σε έναν ενιαίο Τομέα Υγείας-Πρόνοιας.

Επιπλέον:

Σε ό,τι αφορά στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα στην Α’ ΕΠΑΛ, αυτό ενιαιοποιείται για όλα τα ΕΠΑΛ. Τα Τμήματα θα σχηματίζονται κανονικά (λογικά όπως και στα υπόλοιπα σχολεία) για 29 ώρες «Γενικής» ενώ για 6 ώρες «Τεχνικών» θα υπάρχουν Επιλογές. Δε θα λειτουργούν οι Ομάδες στην Α’ (που καταργούνται) αλλά μόνο όσα μαθήματα επιλογής σχηματίζονται. Θα υπάρχουν κάποιες ώρες «Τεχνικών» μαθημάτων από τις οποίες κάθε μαθητής θα επιλέγει 6 (3 μαθήματα * 2 ώρες).

Συνολικά, τα παιδιά μέχρι τώρα έκαναν 22 ώρες γενικής και 13 ειδικότητας (μες στις οποίες ήταν τουλάχιστον 2 ώρες ΣΕΠ και 2 ώρες Πληροφορικής).

Τώρα θα κάνουν 29 ώρες «γενικής» (όπου όμως συμπεριλαμβάνεται και η Πληροφορική, η Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, το ΣΕΠ και η Έρευνα στην Τεχνολογία) και 6 ώρες «τεχνικά» μαθήματα επιλογής. Για αυτές τις 6 ώρες θα πρέπει να επιλέγουν 3 από 8 προσφερόμενα τεχνικά μαθήματα.

· Πλέον στη Β’ ΕΠΑΛ, ο μαθητής δε θα διαλέγει και Τομέα και Ειδικότητα αλλά μόνο Τομέα.

· Ειδικότητα θα παίρνει ο μαθητής στη Γ’ ΕΠΑΛ αντί για τη Β’ ΕΠΑΛ. Αυτό θα ξεκινήσει για τη Γ’ από το 2017-18.

ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος σπουδών μεταφέρεται στο (κατ’ επίφαση) προαιρετικό μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης που προβλέπει 7 ώρες μαθήματα ειδικότητας στο σχολείο και το υπόλοιπο πρόγραμμα μαθητεία στις επιχειρήσεις.

Όλα τα παραπάνω θα οδηγήσουν σε:

  • Στη Β΄ ΕΠΑΛ, από το σχολικό έτος 2016-2017, θα λειτουργούν μόνο Τομείς ενώ τώρα λειτουργούν Ειδικότητες.

  • Τα τμήματα που θα λειτουργήσουν ως τομείς θα είναι σαφώς πολύ λιγότερα από τα τμήματα που λειτουργούσαν ως Ειδικότητες.

  • Τα επιστημονικά πεδία (μαθήματα) της Β’ τάξης των ειδικοτήτων του σημερινού ΕΠΑΛ θα μεταφερθούν αντικειμενικά στο πρόγραμμα σπουδών της Γ’ τάξης του ΕΠΑΛ όπου θα λειτουργούν οι ειδικότητες.

  • στο Γ’ έτος του ΕΠΑΛ τα μαθήματα των ειδικοτήτων θα έχουν λιγοστά εργαστηριακά μαθήματα, για να μπορέσουν να «χωρέσουν» όλα τα επιστημονικά πεδία στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

  • Αυτός ο σχεδιασμός μειώνει πολύ τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και για υλικοτεχνικές υποδομές των Εργαστηρίων.

  • Το φετινό κόψιμο της ομάδας Β (εισαγωγή σε πανεπιστήμια) μονιμοποιείται, αφού δίνεται μόνο η δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με ειδικές εξετάσεις και ειδικό ποσοστό θέσεων ανάλογο του μαθητικού δυναμικού των Επαγγελματικών Λυκείων, δηλαδή μένει μόνο η ομάδα Α.

  • Μιλάνε για «Χωροταξική Κατανομή Τομέων και Ειδικοτήτων της ΕΕΚ» στα ΕΠΑΛ. Επομένως θα προχωρήσουν σε αναχωροθετήσεις στα σχολεία, δηλαδή έμμεσες συγχωνεύσεις των ΕΠΑΛ και συρρίκνωση της τεχνικής εκπαίδευσης.

Όλα αυτά οδηγούν στη δημιουργία πλεονασμάτων σε εκπαιδευτικό προσωπικό των ειδικοτήτων, που θα κληθούν να καλύψουν το ωράριό τους ολικά ή μερικά στα ΔΙΕΚ ή και αλλού στα πλαίσια της κινητικότητας του προσωπικού, χωρίς να αποκλείονται και σενάρια απολύσεων στο απώτερο μέλλον όταν υπάρξουν κατάλληλες πολιτικές συνθήκες.

Οι μαθητές δίνονται βορά στις επιχειρήσεις ως δωρεάν (για τους επιχειρηματίες) εργατικό προσωπικό στο όνομα της εκπαίδευσης, με κράχτη την αποζημίωση της μαθητείας που θα καλύπτεται από τα προγράμματα ΕΣΠΑ και απ’ τον κρατικό προϋπολογισμό.

Θυμίζουμε τη διατυπωμένη θέση της ΟΛΜΕ για τη μαθητεία: «Όσον αφορά τη θεσμοθέτηση από το ν. 4186/13 «τάξης μαθητείας» θεωρούμε ότι το έτος αυτό πρέπει να ανήκει στην επαγγελματική εκπαίδευση και όχι στην κατάρτιση. Μέσα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μεταλυκειακού έτους ειδίκευσης μπορεί να προβλέπονται κάποιες ώρες πρακτικής άσκησης με την εποπτεία των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ. Είμαστε απόλυτα αντίθετοι στην μεταφορά του μεταλυκειακού έτους από την τυπική εκπαίδευση στην μη τυπική. Το μεταλυκειακό έτος ειδίκευσης πρέπει να παραμείνει στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και να έχει τα χαρακτηριστικά που αναφέραμε παραπάνω.»

Στα πλαίσια της αντίδρασης του κλάδου στα παραπάνω σχέδια της Κυβέρνησης το ΔΣ της Ά ΕΛΜΕ Αχαΐας θα πραγματοποιήσει ενημερωτικές επισκέψεις στα σχολεία

Καλούμε

Την ΟΛΜΕ να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες συνδικαλιστικές ενέργειες

Το Υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσει στην υλοποίηση των σχεδίων που έδωσε στη δημοσιότητα

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας

Σιάχος Χρήστος Ψαρράς Σπύρος

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !