Καταλήψεις σε σχολεία μέσω social media

🕔01/11/2015 12:03

Για πρώτη φορά ο Αλέξης Τσίπρας φαίνεται πως θα έρθει αντιμέτωπος με τον... ανήλικο εαυτό του.

Η κυβέρνηση θα κληθεί από Δευτέρα να αντιμετωπίσει το μαθητικό κίνημα, στο οποίο πρωτοστατούσε στα νιάτα του ο πρωθυπουργός.

Με τα κενά στους εκπαιδευτικούς να μην έχουν ακόμα καλυφθεί σε πολλά σχολεία της χώρας, οι μαθητές για ακόμα μία χρονιά ετοιμάζουν νέο γύρο κινητοποιήσεων. Μάλιστα, χρησιμοποιούν το αγαπημένο τους διαδικτυακό μέσο, το Facebook, ως εργαλείο για την προώθηση των δράσεών τους.

Στο διαδικτυακό event που έχουν φτιάξει καλούν στις 2 Νοέμβρη σε μαθητικές πορείες και καταλήψεις σε όλη την Ελλάδα. Περίπου 7.000 άτομα έχουν ήδη απαντήσει θετικά στο κάλεσμα με τον αριθμό συνεχώς να αυξάνεται. Το ερώτημα βέβαια είναι αν τελικά η πρωτοβουλία θα προκαλέσει ντόμινο καταλήψεων στα σχολεία ή αν πρόκειται για ένα «πυροτέχνημα» που θα περιοριστεί διαδικτυακά. Πάντως, πέρυσι, ανάλογο event στο Facebook οδήγησε σε καταλήψεις περίπου 400 σχολείων οι οποίες προκάλεσαν αναταραχή στην παιδεία.

Η Μαρία Αμερικάνου, μαθήτρια της Γ/ Λυκείου στο 15ο ΓΕΛ Κυψέλης, και ο Νίκος Κουφαλάκος, μαθητής της Β/Λυκείου στο Μουσικό Σχολείο της Καλαμάτας, είναι δύο από τους δημιουργούς και διαχειριστές του διαδικτυακού event που καλεί στις κινητοποιήσεις.

Τα αιτήματά μας είναι πολλά είναι όμως και δίκαια και γι’ αυτό αναμένουμε να βουλιάξουν οι δρόμοι από τις φωνές μας

Οπως λέει η Μαρία: «Η απόφαση να κινητοποιηθούμε και πάλι φέτος πάρθηκε λόγω των ατελείωτων προβλημάτων που ερχόμαστε αντιμέτωποι καθημερινά στα σχολεία μας αλλά και μέσα στα σπίτια μας. Ετσι λοιπόν μαζευτήκαμε την Τετάρτη 14 Οκτωβρίου μαθητές από δεκάδες σχολεία της Αθήνας και συζητήσαμε για τη συνέχιση των δράσεών μας με στόχο την οργάνωση μεγάλης μαθητικής πορείας στις 2 Νοέμβρη, στις 12.00, στα Προπύλαια. Είπαμε λοιπόν για να γίνει γνωστό όσο το δυνατόν περισσότερο να φτιάξουμε το event στο Facebook, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εκεί το δουλεύουμε περισσότερο. Οι πραγματικές συζητήσεις πρέπει να γίνονται μέσα στα σχολεία και όχι μέσα από το Facebook». Ο Νίκος συμφωνεί με τη Μαρία πως: «Το Facebook μας βοηθά στο να ενημερωθούν όλοι οι μαθητές και μέσα από εκεί καλούμε τους μαθητές να συζητήσουν στα σχολεία τους και να πάρουν απόφαση για κινητοποίηση στις 2 του Νοέμβρη».

Θετικά και αρνητικά

Το facebook μας βοηθά στο να ενημερωθούν όλοι και μέσα από εκεί καλούμε τους μαθητές να συζητήσουν στα σχολεία τους και να πάρουν απόφαση για κινητοποίηση στις 2 του Νοέμβρη

Οι μαθητές χρησιμοποιούν το Facebook γιατί είναι το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στις ηλικίες τους. Ο Νίκος παρατηρεί κάποια θετικά και κάποια αρνητικά στη χρήση του: «Μπορεί να συμβάλει στο να γίνει κάτι ευρύτερα γνωστό. Ομως η οργάνωση ενός αγώνα και η συμμετοχή σε αυτόν δεν μπορεί να γίνει με ένα κλικ, με ένα like. Γίνεται να μην έρχεσαι πρόσωπο με πρόσωπο με τους συμμαθητές σου; Να μη γίνεται συζήτηση με συνελεύσεις μέσα σε κάθε σχολείο για τα αιτήματα, τις μορφές αγώνα; Δεν γίνεται», λέει ο Νίκος και συνεχίζει: «Εμείς θέλουμε αυτός ο αγώνας να πηγάζει από τους ίδιους τους μαθητές, τα 5μελή και τα 15μελή. Να γίνονται γενικές συνελεύσεις στα σχολεία. Να συζητούν οι μαθητές, να προβληματίζονται και να αναρωτηθούν πώς θα έπρεπε να είναι σήμερα το σχολείο. Να είναι υπόθεση όλων των μαθητών».

Το ερώτημα είναι αν φέτος οι μαθητές θα καταφέρουν να έχουν ανάλογη ανταπόκριση στο κάλεσμά τους όπως πέρυσι.

«Σίγουρα τα αιτήματα και οι συζητήσεις που έχουν γίνει έως τώρα καίνε όλους τους μαθητές. Σε όλη την Ελλάδα έχουν πάρει αποφάσεις για να συμμετάσχουν δεκάδες συντονιστικά και σχολεία. Τις επόμενες μέρες θα πολλαπλασιαστούν. Τα αιτήματά μας είναι πολλά είναι όμως και δίκαια και γι’ αυτό αναμένουμε να βουλιάξουν οι δρόμοι από τις φωνές μας», προβλέπει η Μαρία.

Πάντως, αν διαβάσει κανείς τα μηνύματα που αφήνουν μαθητές στο event στο Facebook, ανάμεσά τους υπάρχουν και πολλοί που εναντιώνονται στις καταλήψεις.

«Η κατάληψη είναι μια μορφή αγώνα ενάντια σε όλα όσα πνίγουν έναν μαθητή. Εναν μαθητή που δυσκολεύεται να πάει σχολείο, δεν έχει λεφτά για εισιτήριο, για έναν μαθητή που έχει ένα κεφάλι καζάνι από τα μαθήματα και τα φροντιστήρια, έναν μαθητή που αγωνιά αν η οικογένειά του θα τα βγάλει και σήμερα πέρα. Και ξεκαθαρίζουμε πως δεν είμαστε με αυτούς που τα σπάνε και κάνουν καταστροφές στα σχολεία μας», απαντά ο Νίκος στους επικριτές των καταλήψεων.

Τα αιτήματα
Μεγάλο αγκάθι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών

Πέρυσι οι κινητοποιήσεις είχαν σαν κεντρικό αίτημα την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων σε Α’ και Β’ Λυκείου. Μετά την αλλαγή της κυβέρνησης, η Τράπεζα Θεμάτων μπορεί να καταργήθηκε, ικανοποιώντας τους μαθητές που είχαν πάρει μέρος στις κινητοποιήσεις, όμως τα προβλήματα στην εκπαίδευση παραμένουν. Φέτος, τα αιτήματα ποικίλλουν, ενώ βασικό πρόβλημα αποτελούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς.

Ο Νίκος λέει πως: «Τα σχολεία μας δεν έχουν τα απαραίτητα για να λειτουργήσουν. Δεν πάει άλλο οι γονείς μας να πληρώνουν για φροντιστήρια, ιδιαίτερα, ακόμα και για τη λειτουργία των σχολείων μας. Δεν πάει άλλο να τρελαινόμαστε από το πρωί μέχρι το βράδυ για ένα απολυτήριο με συνεχόμενες εξετάσεις και αβέβαιο μέλλον».

Τα σχολεία όπου φοιτούν η Μαρία και ο Νίκος δεν αποτελούν εξαίρεση. Ενδεικτικά στο σχολείο της στην Κυψέλη η Μαρία αναφέρει πως «έχει χτιστεί πολλά χρόνια οπότε είναι προφανή και τα κτιριακά προβλήματα που υπάρχουν αφού δεν έχει λάβει την κατάλληλη συντήρηση.

Ούτε χαρτί υπήρχε
Γενικά, όπως η πλειοψηφία των σχολείων στη χώρα, αντιμετωπίζουμε ελλείψεις βιβλίων, καθηγητών, φυλάκων, καθαριστριών και πρώτων υλών. Μου έχει μείνει χαρακτηριστικά η οικονομία που γίνεται ακόμα και στο χαρτί γιατί δεν είχαμε. Επίσης πέρυσι πολλές φορές αναγκαστήκαμε να φύγουμε από το σχολείο λόγω του πολύ κρύου που είχε τον χειμώνα, αφού δεν είχαμε πάντα θέρμανση». Το ίδιο και στο μουσικό σχολείου του Νίκου που όπως λέει αντιμετωπίζουν κι εκεί το πρόβλημα με τις ελλείψεις σε καθηγητές.

Μεταξύ των πάγιων αιτημάτων που θέτουν οι μαθητές για δημόσια και δωρεάν παιδεία, φέτος εναντιώνονται και στο Νέο Λύκειο και στο Νέο Επαγγελματικό Λύκειο. Παράλληλα, μεταξύ άλλων διεκδικούν την αύξηση στη χρηματοδότηση των σχολείων και την κάλυψη των κενών σε καθηγητές.

Επίσης, σε σχέση με τον μεγάλο «πονοκέφαλο» των Πανελλαδικών, οι μαθητές προτείνουν οι εξετάσεις να γίνονται μετά το τέλος του Λυκείου και να μπορούν να δίνουν εισαγωγικές όσες φορές θέλουν, κρατώντας τη βαθμολογία στα μαθήματα που επιθυμούν.

Οι διαχειριστές του event στο Facebook παραπέμπουν για περισσότερες πληροφορίες στο mathites.gr. Oπως λέει η Μαρία το συγκεκριμένο site δημιουργήθηκε πέρυσι στη διάρκεια των μαθητικών κινητοποιήσεων από τους ίδιους τους μαθητές και συγκεκριμένα από τη Συντονιστική Επιτροπή της Αθήνας αλλά και άλλων πόλεων. Εκεί αναρτώνται όλες οι ανακοινώσεις, τα καλέσματα, καθώς και φωτογραφίες από τις κινητοποιήσεις.

Εκτός από τις καταλήψεις, τη Δευτέρα 2 Νοεμβρίου οι μαθητές καλούν και σε μαθητικές πορείες σε όλη την Ελλάδα με κεντρικές στην Αθήνα, στα Προπύλαια στις 12.00 και στο Aγαλμα Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη την ίδια ώρα.

Oπως αποκαλύπτουν οι μαθητές ένα από τα κεντρικά συνθήματα θα είναι «Πρώτα τα βιβλία, μετά οι καθηγητές, διώξτε απ’ τα σχολεία και τους μαθητές».

ΑΘΗΝΑ ΖΟΥΡΝΑ

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !