ΚΑΙΡΟΣ: Νηφάλια συζήτηση για τα Θρησκευτικά.Ένα μάθημα για όλους τους μαθητές!

🕔23/02/2016 20:28

Η ημερίδα που διοργάνωσε ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος με θέμα «Μάθημα Θρησκευτικών και Δημόσιος Χώρος» στη Θεσσαλονίκη (Αίθουσα Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού, 16.30 - 21.00) πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Το Αμφιθέατρο του Μουσείου γέμισε ασφυκτικά με πλήθος ενδιαφερομένων, που ενημερώθηκαν πολύπλευρα για την πορεία του διαλόγου σχετικά με τη θέση του Μαθήματος των Θρησκευτικών στην Εκπαίδευση.
Χαιρετισμό απηύθυναν ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠ.Π.Ε.Θ., καθ. κ. Γιάννης Παντής, ο Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, καθ. κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, ο Πρόεδρος του Τμ. Θεολογίας ΑΠΘ, καθ. κ. Παναγιώτης Σκαλτσής, ο Πρόεδρος του Τμ. Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας ΑΠΘ, καθ. κ. Κωνσταντίνου Χρήστου και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Παναγιώτης Ανανιάδης.
Εισηγήσεις πραγματοποίησαν ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, ο Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων κ. Γιώργος Καλατζής, ο Δημήτρης Μόσχος, Επίκ. Καθηγητής Τμ. Θεολογίας ΕΚΠΑ, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Θεολόγων Άγγελος Βαλιανάτος, Πολύβιος Στράντζαλης, και Μαρία Συργιάννη, ο Θεόδωρος Παπαγεωργίου, Ειδικός Νομικός Σύμβουλος της Εκκλησίας της Ελλάδος και ο Σταύρος Γιαγκάζογλου, Σύμβουλος ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Ο κ. Νίκος Παρασκευόπουλος, Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η κ. Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η κ. Μαρία Σπυράκη, Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και η κ. Κατερίνα Μάρκου, Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης με «Το Ποτάμι», δεν μπόρεσαν να παραστούν ως εισηγητές λόγω έκτακτων κοινοβουλευτικών υποχρεώσεων και απέστειλαν μηνύματα, τα οποία διαβάστηκαν κατά τις εργασίες της Ημερίδας.
Κατά τις Εισηγήσεις και τη Συζήτηση που ακολούθησε, τονίστηκε η ανάγκη για μία διεξοδική και νηφάλια συζήτηση που θα πρέπει να αναπτυχθεί σχετικά με το Μάθημα των Θρησκευτικών. Από πολλές πλευρές κυριάρχησε η άποψη πως οφείλουμε να οραματιστούμε ένα μάθημα το οποίο θα απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, ισότιμο με τα υπόλοιπα μαθήματα του Προγράμματος Εκπαίδευσης ως μάθημα Παιδείας, ανοιχτό στις ανάγκες της κοινωνίας. Ιδιαίτερο μέρος της Ημερίδας κάλυψε το ζήτημα της νομικής κατοχύρωσης του μαθήματος απέναντι στο ζήτημα των απαλλαγών. Τέλος, κοινή υπήρξε η εκτίμηση ότι η πρόταση για ένα μάθημα ομολογιακού τύπου προσφέρει «κακές υπηρεσίες» τόσο στην ανάγκη υποχρεωτικότητας του μαθήματος στο σύγχρονο Σχολείο, όσο και στην ανάγκη για διαφύλαξη της ενότητας στη σχολική κοινότητα μακριά από άγονους θρησκευτικούς ανταγωνισμούς.
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !