Η ελάττωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη ως μόνη εγγύηση για την εκπαιδευτική λειτουργία του νηπιαγωγείου

🕔08/05/2016 21:43

«Η ελάττωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη ως μόνη εγγύηση για την

εκπαιδευτική λειτουργία του νηπιαγωγείου»

«Η ανάγκη συγκεκριμένης ενημέρωσης από το Υπουργείο για την προσχολική εκπαίδευση»

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

όπως διαβάσαμε σε δηλώσεις σας στη Βουλή, η ρύθμιση για τα νηπιαγωγεία έγινε κατόπιν μελέτης, λαμβάνοντας υπόψη τις παιδαγωγικές θεωρίες και ιδιαίτερα αυτή τη ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας.

Είναι γνωστό ότι στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία ,η τάξη ως ομάδα οργανώνεται σε υποομάδες 4-5 ατόμων συνήθως και με τη έμμεση καθοδήγηση και το συντονισμό των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, διερευνά, αναπτύσσει και ολοκληρώνει σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα το θέμα και επιμέρους θεματικά αντικείμενα. Δημιουργείται, συνεπώς, το ερώτημα για το πως μπορεί να επιτευχθεί η αναμφισβήτητα ενδεδειγμένη παιδαγωγική αυτή διαδικασία, όταν θα έχουν προηγηθεί συγχωνεύσεις τμημάτων και η δημιουργία νέων με 25-27 νήπια και προνήπια. Πως θα συντονίζει η (-ο) νηπιαγωγός ένα τόσο σύνθετο έργο που προϋποθέτει ισότιμο διάλογο όλων των (27;) παιδιών; Η μέχρι τώρα εμπειρία μας στην τάξη, έχει δείξει ότι όχι μόνο είναι ανέφικτο, αλλά και αυτό που ουσιαστικά παρέχεται με αυτό τον τρόπο είναι μια κακής ποιότητας φύλαξη των παιδιών. Ιδιαίτερα όταν η μεγάλη πλειοψηφία των αιθουσών που στεγάζουν τάξεις νηπιαγωγείων, είναι τελείως ακατάλληλες για τη φιλοξενία 25-27 νηπίων και προνηπίων, πολύ διαφορετικές από την αναλογία 3 τ.μ. ανά μαθητή που προβλέπει ο σχετικός κανονισμός της ΟΣΚ ΑΕ. Δεδομένου ότι σε κάθε τάξη υπάρχει πάντα μικρός ή μεγαλύτερος αριθμός παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες Kύριε Υπουργέ, οι προηγούμενες κυβερνήσεις μας συνήθισαν στην όψιμη υιοθέτηση ΄΄καινοτομιών΄΄ ή σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων που ποτέ δεν της υποστήριξαν πραγματικά. Πίσω από την πρόσκαιρη λάμψη των ιδεολογημάτων περί εκπαιδευτικών θεωριών που ανταλλάσσονται στα περιβάλλοντα διανοουμένων, πολλές φορές απομακρυσμένων από την εκπαιδευτική πράξη, πίσω από τη λογιστική εκτίμηση της πραγματικότητας που αξιοποιεί αυτά τα ιδεολογήματα για επικάλυψη του προβλήματος, υπάρχει και η αμείλικτη πραγματικότητα: ο εκπαιδευτικός, ο κάθε εκπαιδευτικός δεν μπορεί να κάνει σωστή δουλειά του σε τάξεις υπεράριθμες σε μαθητές. Αυτό το πρόβλημα ο κομματικός σας φορέας το εντοπίζει χρόνια. Περιμέναμε και περιμένουμε από τη δική σας κυβέρνηση, να είναι το πρώτο που θα θεραπεύσει και όχι να το επιδεινώσει. Όπως και απαιτούμε την εργασιακή κατοχύρωση και μονιμότητα όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Όλων δηλαδή όσων έχουν εργαστεί και εργάζονται σκληρά μέσα στο δημόσιο νηπιαγωγείο, έχουν υποστεί πολλές φορές τη δοκιμασία των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, διαγωνισμών χωρίς αντίκρισμα, για να πετύχουν το αυτονόητο. Tη μόνιμη σχέση εργασίας. Όμως το δικαίωμα στην εργασία για κάποιες εκατοντάδες αναπληρωτές νηπιαγωγούς κινδυνεύει να χαθεί με τη ρύθμιση που καταθέσατε για τα νηπιαγωγεία. Και για κάποιους άλλους που περιμένουν να εργαστούν απομακρύνεται. Σε πρόσφατο δημοσιεύμα αναφέρεται ότι από τα 1.466 διθέσια νηπιαγωγεία που υπάρχουν σήμερα στην Επικράτεια ,τα 744 μετατρέπονται με τη ρύθμιση αυτή σε μονοθέσια και κλείνει άμεσα το ένα τμήμα τους.Επομένως, χάνονται και 744 θέσεις εργασίας αναπληρωτών. Με αυτές τις επισημάνσεις μας ,θέλουμε να δώσετε σε εμάς και στους γονείς των μαθητών μας, μια πιο συγκεκριμένη ενημέρωση με αριθμούς, για τους άμεσους σχεδιασμούς σας στην προσχολική εκπαίδευση. Ο Σεπτέμβρης είναι κοντά, η ανεργία μας – για όλους τους αναπληρωτές και αναπληρώτριες - απέχει μόλις ένα μήνα και δικαιούμαστε να γνωρίζουμε πολλά παραπάνω από τις θετικές προθέσεις του Υπουργείου για τη στήριξη της προσχολικής εκπαίδευσης.

Μετά τιμής

Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Ν.

H Πρόεδρος Η Γραμματέας

Σπανού Μαρία Θεοδωράκη Χαρίκλεια

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !