Η Αποδόμηση του Δημόσιου Σχολείου

🕔06/07/2016 20:01

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.)

Αθήνα, 6-7-2016

ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Έκπληξη και αγανάκτηση προκαλούν στον κόσμο των εκπαιδευτικών αλλά και σε όλη την ελληνική κοινωνία οι συνεχείς καταιγιστικές δηλώσεις και προτάσεις, οι αιφνίδιες και αντιπαιδαγωγικές νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργού Παιδείας (τρίωρη μείωση διδακτικού ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων Φυσικών επιστημών και Πληροφορικής, μείωση ωρών μαθημάτων στο Γυμνάσιο, β΄και γ΄αναθέσεις) χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση και παρέμβαση της ΟΛΜΕ και των επιστημονικών εκπαιδευτικών ενώσεων.

Πρόκειται για απαράδεκτες ρυθμίσεις χωρίς παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια, χωρίς καμία γνωμοδότηση από το επιστημονικό όργανο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που αποδομούν το δημόσιο σχολείο και υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευση.

Οι ρυθμίσεις αυτές στερούνται κάθε επιστημονικού κριτηρίου και δείχνουν ότι το θέλει τα σοβαρά αυτά επιστημονικά ζητήματα να εξαντλούνται σε επίπεδο καφενείου χωρίς καμιά προσπάθεια να γίνεται για σοβαρό δημόσιο διάλογο και πολιτική ουσίας.(απόδειξη όλων αυτών το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα που αφορά στη β΄ανάθεση στο μάθημα της ιστορίας: ενώ την είχαν δικαίως οι θεολόγοι αφού διδάσκονται και εξετάζονται τη μεσαιωνική ιστορία στον ΑΣΕΠ «με ακραιφνή παιδαγωγικά κριτήρια» τους αφαιρέθηκε .

Η Π.Ε.Α.Δ με αφορμή τα παραπάνω θέλει να επισημάνει τα εξής:

Αδυνατεί να πιστέψει πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και μάλιστα μιας ελπιδοφόρας αριστερής κυβέρνησης ακολουθεί τη νεοφιλελεύθερη και αντιεκπαιδευτική πολιτική των υπουργών Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου, Λοβέρδου. Αδυνατούμε να πιστέψουμε ότι ακολουθείται η νεοφιλελεύθερη πολιτική της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και η μεταφορά της στην εκπαίδευση (μείωση ανθρώπινου δυναμικού, εξοικονόμηση πόρων και μάλιστα σε βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης ) με όποιο «περιτύλιγμα» και αν αυτή παρουσιάζεται. Η διαφορά είναι ότι οι ενέργειες της σημερινής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας στην κατεύθυνση της «εξοικονόμησης» προσωπικού βαφτίζονται: αναβάθμιση, ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης, συνταγματική επιταγή, μείωση ύλης, ελάφρυνση εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κτλ.

Αδυνατούμε να πιστέψουμε ότι την άνοιξη της αριστερής διακυβέρνησης (υπουργία Τ. Κουράκη) το χαμόγελο και η ελπίδα των εκπαιδευτικών, η καθιέρωση εκλογής διευθυντών από το σύλλογο διδασκόντων, οι υποσχέσεις για ενίσχυση του συλλόγου διδασκόντων, για καθιέρωση ενός τρίτου μέλους εκπροσώπου ΠΥΣΔΕ, για διορισμούς αναπληρωτών διαδέχτηκε η κατήφεια ,απογοήτευση και η εργασιακή ανασφάλεια.

Είναι πασιφανές ότι η σημερινή πολιτική ηγεσία του του υπουργείου παιδείας για την κάλυψη των κενών χρησιμοποιεί τα μόνα δημοσιονομικά ουδέτερα εργαλεία που διαθέτει: την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων και τις αναθέσεις μαθημάτων. Αυτή την τακτική μάλιστα την ακολουθεί με ιδιαίτερη μάλιστα ένταση, μετά το ναυάγιο των υποσχέσεων για 20.000 διορισμούς εκπαιδευτικών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ακόμα και επιμέρους θετικές προτάσεις που τυχόν υπάρχουν, είναι λογικό να αντιμετωπίζονται με αρνητική διάθεση και καχυποψία .

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι μοναδικός σκοπός των ρυθμίσεων αυτών αποτελεί η περικοπή θέσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αυτές αποτελούν ανοίκεια και ανήθικη πράξη απέναντι στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, καθώς κάθε χρόνο καλύπτουν θέσεις που κανονικά θα έπρεπε να είναι μόνιμες, κάθε χρόνο με αυταπάρνηση και υπό αντίξοες συνθήκες, αποδέχονται επί σειρά ετών την τοποθέτηση τους και επιτελούσαν το λειτούργημα τους σε όποιο σημείο της ελληνικής επικράτειας ανακύπτουν αντίστοιχες ανάγκες.

Καμιά μεταρρύθμιση με περιτύλιγμα ή όχι δεν μπορεί να ευδοκιμήσει στην Παιδεία αν δεν έχει τη στήριξη και τη συνειδητή συμμετοχή των μάχιμων εκπαιδευτικών, στο φιλότιμο των οποίων διαχρονικά στηρίζεται η λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Ζητούμε από τα πολιτικά κόμματα και φορείς, τις επιστημονικές ενώσεις , την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ με αξιοπρέπεια και με ευθύνη να υπερασπισθούν το δημόσιο σχολείο που συνεχώς πλήττεται και αποδομείται συντασσόμενοι στον αγώνα αυτό με τους μαχόμενους αναπληρωτές καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο σας καλούμε στην εκδήλωση-ημερίδα με θέμα: «Αναπληρωτές-νομάδες στα χρόνια της κρίσης –κοινωνικός αυτοματισμός στην παιδεία» την Τετάρτη, 13 Ιουλίου 2016, στις 19:00 στο Αμφιθέατρο «Αντώνης Τρίτσης» του ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ (Ακαδημίας 50, Αθήνα).

Βασικός ομιλητής: Γιώργος Μαυρογιώργος ομ. καθηγητής Παιδαγωγικής Παν/μιου Ιωαννίνων.

Εισηγήσεις-Παρεμβάσεις: Παύλος Χαραμής, αντιπρόεδρος ΙΕΠ, Αναστάσιος Στέφος, πρόεδρος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ, Γιώργος Μπουγελέκας, αναπληρωτής μαθηματικός, Ελένη Ζωγραφάκη πρόεδρος Δ.Σ. ΟΛΜΕ, εκπρόσωπος ΔΟΕ, Αριστέα Παπαλεξάνδρου, ποιήτρια-αναπληρώτρια εκπαιδευτικός, μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων.

Η αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, η κάλυψη των οργανικών κενών με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και των λειτουργικών με αναπληρωτές είναι μονόδρομος. Η σημερινή πολιτική του Υπουργείου Παιδείας υιοθετεί τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και του Νέου σχολείου και εξυπηρετεί την ανάγκη διαχείρισης των εκπαιδευτικών πόρων στην περίοδο της κρίσης. Αυτή είναι η αλήθεια που δεν λέει ο υπουργός Καμία θετική αλλαγή δεν μπορεί να υλοποιηθεί αν στηρίζεται σε λογιστικά νούμερα και όχι σε Ανθρώπους.

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !