Για το σχολείο του παρόντος και του μέλλοντος

🕔29/02/2016 21:20

Για το σχολείο που βιώνουν και εκείνο που οραματίζονται, συζήτησαν σήμερα στη Θεσσαλονίκη εκπαιδευτικοί από σχολεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίοι συμμετείχαν στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), σε συνεργασία με συλλόγους εκπαιδευτικών.

Στην πρώτη από τις δύο κεντρικές ομιλίες, ο καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, Γιώργος Γρόλλιος, μίλησε για τις δυνατότητες που έχουν σήμερα οι εκπαιδευτικοί για μία παιδαγωγική εργασία, η οποία θα κινείται σε μία κατεύθυνση ριζικά διαφορετική από τη σημερινή: «Οι εκπαιδευτικοί σήμερα μπορούν και πρέπει να εστιάζουν σε πλευρές των υπαρχόντων αναλυτικών προγραμμάτων, για να θέτουν στην πράξη τα κρίσιμα ζητήματα της κοινωνίας», επισήμανε, εκτιμώντας ότι «οι αγώνες των κοινωνικών τάξεων, είναι παρόντες σε κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα, σε κάθε σχολική τάξη».

«Στο σχολείο του παρόντος, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αξιοποιούν τις γνώσεις και την κουλτούρα των μαθητών τους, συνδέοντάς τες με τα κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα, να συνδέουν την κάθε πλευρά της διδασκαλίας με το κοινωνικοπολιτικό και ιστορικό της πλαίσιο, αποκαλύπτοντας τις αιτίες των φυσικών και κοινωνικών φαινομένων, να υπερβαίνουν - όσο είναι δυνατόν - τους κατακερματισμένους διδακτικούς τρόπους, τοποθετώντας ευρύτερους στόχους, αξιοποιώντας τον εξαντλητικό διάλογο με τους μαθητές τους, διδάσκοντας στους μαθητές συστηματικούς τρόπους μελέτης και έρευνας, αναπτύσσοντας την περιέργεια, τη φαντασία, την επιχειρηματολογία, την αγάπη για τη γνώση και την επιστήμη», ανέφερε ο κ. Γρόλλιος.

«Το δικό μας σχολείο δεν έχει μέλλον και παρόν, παρά μόνο παρελθόν, είναι ένα γερασμένο ετοιμοθάνατο σχολείο», είπε στην τοποθέτησή του ο δεύτερος των εισηγητών, επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, Χρήστος Τουρτούρας.

«Αμφισβητείται πλέον επιτακτικά η αποτελεσματικότητα της διχοτόμησης της γνώσης σε ακαδημαϊκή και τεχνολογική, όπως και της εργασίας αντιστοίχως, σε πνευματική και χειρωνακτική», ανέφερε, εκφράζοντας την άποψη ότι «δημιουργείται πλέον η απαίτηση για ισότιμη προσέγγιση της γενικής γνώσης και της ειδικής κατάρτισης, για ομαδική εργασία και πολυειδίκευση με απώτερο στόχο την ίδια τη μάθηση και όχι το περιεχόμενο της διδασκαλίας, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και ικανότητας αναστοχασμού, την ικανότητα σχεδιασμού και ανάλυσης, την αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων, την αποτελεσματική χρήσης των νέων τεχνολογιών, την καλλιέργεια της έρευνας, την ανακάλυψη της γνώσης, τη δημιουργικότητα και φαντασία». «Μιλάω για το ενιαίο πολυτεχνικό σχολείο εργασίας», πρόσθεσε.

Τις θέσεις της ΔΟΕ για τον εθνικό και κοινωνικό διάλογο που ξεκίνησε το υπουργείο Παιδείας με ζητούμενο την αναμόρφωση του σχολείου, καθώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία σήμερα εξέθεσε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής.

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !