Γ. Τόδας: Οι 257 υπεραριθμίες δόθηκαν από τη διοίκηση!

🕔19/07/2016 20:34

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ 2016

Συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ 14 και15/07/16 για να καθοριστούν τα οργανικά κενά και οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
στις παραπάνω συνεδριάσεις κληθήκαμε να αποφασίσουμε για τα οργανικά κενά και τις υπεραριθμίες που προκύπτουν σε αυτή την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών
και ύστερα από τις τελευταίες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν και ζητήματα του ωραρίου - αναθέσεις με αλλαγές σε κλάδους, αλλά και ωρών μαθήματος σε Γυμνάσια και ΕΠΑΛ, καθώς και καταργήσεις - μετακινήσεις Τομέων και Ειδικοτήτων σε ΕΠΑ.Λ.

για την επόμενη σχολική χρονιά.

Ήταν φανερό από τις τελευταίες εξελίξεις ότι ο αριθμός των υπεραρίθμων θα ξεπερνούσε κάθε προηγούμενο.
Η θέση μου στις συνεδριάσεις αυτές ήταν να υπολογίσουμε τις ώρες Α΄ανάθεσης στο σύνολό τους ώστε να έχουμε περισσότερα κενά, αξιοποιώντας την δυνατότητα του Συμβουλίου μέσα στο πλαίσιο της νομιμότητας. Ζήτησα επίσης να κινηθούμε με τον ίδιο τρόπο για το σύνολο των σχολείων και παράλληλα να μην εκδοθούν ονομαστικές υπεραριθμίες στα ΕΠΑΛ εφόσον δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που προβλέπονται καθώς και οι αλλαγές που πρέπει να ολοκληρωθούν.
Τελικά, οδηγηθήκαμε στο αποτέλεσμα να χαρακτηριστούν υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί σε κλάδους και ειδικότητες που δεν είχαν μπει ποτέ στο παρελθόν σε διαδικασία υπεραριθμίας !!!

Το αποτέλεσμα της διαδικασίας έφερε τους περισσότερους υπεραρίθμους όλων των εποχών στο ΠΥΣΔΕ Αν. Θεσσαλονίκης συνολικά 257 εκπαιδευτικοί !!!!!!
Τα οργανικά κενά μόλις 77 στην Α Θεσσαλονίκης!!!

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
σύμφωνα με: το ΠΔ 50/96 και την τροποποίησή του από το ΠΔ 100/97, το Ν. 3848/2010, τις εγκυκλίους 84582/Δ2/20-6-2013 και 7653/Δ2/18-1-2013 το Νόμο 4186/17-9-13 για το νέο Λύκειο (άρθρο 36, παρ. 18) καθώς και το πρόσφατο ΦΕΚ 1670/10-6-2016, οι θέσεις υπεραριθμίας και τα οργανικά κενά ανά ειδικότητα και σχολική ομάδα υπολογίζονται έχοντας υπόψη τα εξής:

1. Το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολείου για την τρέχουσα σχολική χρονιά και με δεδομένο τα τρέχοντα σχολικά τμήματα.

2. Τις ώρες Α΄ ανάθεσης ανά ειδικότητα.

3. Το υποχρεωτικό ωράριο των οργανικά ανηκόντων στη σχολική μονάδα ανά ειδικότητα.

4. Οι διευθυντές και οι υποδιευθυντές υπολογίζονται στην οργανική τους θέση με το κανονικό τους καθηγητικό ωράριο.
Το όριο, βάσει του οποίου αναγνωρίζεται θέση υπεραριθμίας ή οργανικό κενό, ήταν και εξακολουθεί να είναι το μισό του ωραρίου του πρωτοδιόριστου στρογγυλοποιημένο στη μονάδα, δηλαδή 23:2=11,5=12 (πριν την αύξηση του ωραρίου αυτό ήταν 21:2=10,5=11)

Έτσι για να έχουμε οργανικό κενό απαιτούνται 12 ώρες Α΄ ανάθεσης ως έλλειμμα από το σύνολο των εκπαιδευτικών που έχουν οργανική θέση στο σχολείο (ανεξάρτητα αν απουσιάζουν για κάποιο λόγο, με κάποιες εξαιρέσιμες περιπτώσεις). Αντίστοιχα ορίζεται και το πλεόνασμα ώστε να ονομαστικοποιηθεί το πλεόνασμα – υπεραριθμία, κάτι που σημαίνει ότι δίνεται στον εκπαιδευτικό κατά προτεραιότητα η δυνατότητα να βρει και να διεκδικήσει οργανικό κενό εφόσον το επιθυμεί. Γι' αυτό ορίζεται ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ χρονικό διάστημα ώστε να δηλώσει ο κάθε εκπαιδευτικός της σχολικής μονάδας αν επιθυμεί να ονομαστικοποιηθεί ως ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ, διαφορετικά ορίζεται υπεράριθμος ο τελευταίος τοποθετηθείς.

Προφανώς, οι ακάλυπτες ώρες στο σχολείο θα καλυφθούν με συμπλήρωση ωραρίου εκπαιδευτικών από το ίδιο σχολείο με μαθήματα Β΄ανάθεσης ή με συμπλήρωση από άλλο σχολείο (κάτι που αγωνιζόμαστε να εφαρμόζεται όσο λιγότερο γίνεται ή να γίνεται με αναπλήρωση). Στόχος μας θα πρέπει να είναι το κάθε σχολείο να έχει τον αποκλειστικό σύλλογο διδασκόντων του και να μην παρατηρούμε το φαινόμενο εκπαιδευτικοί να αναγκάζονται ώστε να καλύπτουν ώρες διδασκαλίας σε πάνω από δύο συστεγαζόμενα ή ίδιας ομάδας σχολεία.

Οι πίνακες που συντάχτηκαν με τις 257 υπεραριθμίες!!!!, ψηφίστηκαν κυρίως από τη Διοίκηση.
Καλώ όλες και όλους τους συναδέλφους να είναι σε εγρήγορση, γιατί η επόμενη σχολική χρονιά προβλέπεται να έχει πολλές αλλαγές. Η συνεχιζόμενη πολιτική που στηρίζεται σε αιφνιδιαστικές αλλαγές στην εκπαίδευση και την λειτουργία της οδηγεί σε αναστάτωση την εκπαιδευτική κοινότητα.
Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί το ΦΕΚ 2182/14-7-2016 για τις “Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων
επιλογής στο Γενικό Λύκειο”.


Θεσσαλονίκη 18.7.2016
Τόδας Γεώργιος
ΑιρετόςΠΥΣΔΕ Αν. Θεσ/νίκης
Τηλ.: 6972448882
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !