Φοβίες

🕔27/05/2016 00:00
specialeducation

Παρασκευόπουλος Θεόδωρος, Εκπαιδευτικός

Είναι συνηθισμένο πολλές φορές να μπερδεύονται και να χρησιμοποιούνται λανθασμένα οι όροι φόβος και φοβία.

Ωστόσο, αν και φαίνεται αρχικά να μοιάζουν μεταξύ τους, η διαφορά τους είναι ουσιαστική. «Ο φόβος είναι μια αντίδραση όχι απλώς ωφέλιμη αλλά και απαραίτητη για την επιβίωση σε έντονα και συχνά επικίνδυνα γεγονότα και ερεθίσματα που προηγούνται αυτών. Η φοβία αποτελεί ένα πολύπλοκο φαινόμενο συμπεριφοράς» (Mellon, 2003).

Οι σχολικές φοβίες είναι οπωσδήποτε πραγματικές και ως τέτοιες πρέπει να εξεταστούν. Οι διευθυντές πρέπει να αξιολογήσουν αν τα τους αποτελούν ένα στρεσογόνο περιβάλλον. Εάν είναι έτσι, τότε το προσωπικό πρέπει να το αντιμετωπίσει. Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει ένα πιο άνετο περιβάλλον. Όταν οι δάσκαλοι είναι ενήμεροι για τις φοβίες και τις ανάλογες συμπεριφορές, τότε πρέπει να αναπτύξουν στρατηγικές για να κάνουν τις τάξεις τους πιο άνετο και πιο δημιουργικό μέρος για τα παιδιά Τα παιδιά που διακατέχονται από άγχος η φόβους είναι φυσικό να προσπαθούν να τους αντιμετωπίσουν. Έτσι, δεν συμμετέχουν πλήρως στη μαθησιακή διαδικασία και επομένως ο ρόλος του δασκάλου είναι να βρει τρόπους να ενσωματώσει τις δραστηριότητες για την αντιμετώπιση της ανησυχίας ή του φόβου μέσα στο καθημερινό πρόγραμμα της τάξης. Εάν το πρόβλημα δεν είναι το σχολείο αλλά το ίδιο το παιδί, τότε μια συνεργατική προσπάθεια χρειάζεται για να διαπιστωθεί, να αξιολογηθεί, να αντιμετωπισθεί το παιδί που έχει φόβους ή φοβία.

Περιεχόμενα: Φοβίες και παιδιά, Αιτιοπαθογένεια των φοβιών, Φοβίες και σχολείο, Αντιμετώπιση των φοβιών στο χώρο του σχολείου, Τεχνικές αξιολόγησης, Παρέμβαση στο χώρο του σχολείου

  • Η εργασία είναι διαθέσιμη εδώ.
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !