Φωτοτεχνήματα : Περιγραφή Προσώπου - Μουσικοκινητική Αγωγή

🕔22/08/2016 17:54

Πρόταση Νο2 : Περιγραφή Προσώπου - Μουσικοκινητική Αγωγή

Διδακτική Αξιοποίηση του ποιήματος " Πορτοκαλένια" στις μικρές τάξεις

Κάνουμε χώρο στην τάξη και βάζουμε τους μαθητές κάτσουν κυκλικά πάνω σε μαξιλαράκια ανά ομάδες.

Τοποθετούμε στο κασετόφωνο της τάξης μουσική για συγκέντρωση και ζητάμε από τους μαθητές μας να κλείσουν τα μάτια. Διαβάζουμε παραστατικά το ποίημα Πορτοκαλένια και χωρίς να βλέπουν οι μαθητές τοποθετούμε τη φωτογραφία του ποιήματος στον ή το προβολικό.
Ζητάμε από τους μαθητές με κλειστά τα μάτια να σηκώσουν το χέρι και να μας πουν πώς φαντάζονται να είναι η Πορτοκαλένια. Εάν η περιγραφή που δίνουν τα παιδιά είναι απλή κάνουμε ερωτήσεις όπως τι φορά; Τι χρώμα είναι τα μαλλιά της ; Πώς να στέκεται; τι να της αρέσει; πώς συμπεριφέρεται; Τι να αγαπά; κ.α, για να δώσουν οι μαθητές πιο αναλυτική περιγραφή. Στη συνέχεια τους λέμε να ανοίξουν τα μάτια και να δουν την Πορτοκαλένια. Σε αυτό το σημείο τα αφήνουμε να συγκρίνουν τη δική τους "Πορτοκαλενια" με αυτή που έχουν μπροστά τους , να βρουν ομοιότητες και διαφορές αλλά το τι πιστεύουν ότι σημαίνουν τα λόγια της. Τέλος, παίζουμε με την Πορτοκαλένια. Μοιράζουμε στους μαθητές ένα αντίγραφο του ποιήματος και απλά όργανα, όπως μεταλλόφωνο, ξυλόφωνο, σείστρα, κλακέτες, κουδουνάκια κ.α και τους ζητάμε να αναπαραστήσουν θεατρικά τον διάλογο Πορτοκαλένιας - Αφηγητή ανά ομάδες. Θα πρέπει κάποιος να είναι το Δέντρο , κάποιος άλλος η Πορτοκαλένια. και ένας τρίτος ο Αφηγητής. Οι υπόλοιποι με τα μουσικά όργανα θα πρέπει να αναπαραστήσουν τους ήχους, για παράδειγμα τις ρίζες και το μεγάλωμά τους, το κράτημα του δέντρου , το τίναγμα των μαλλιών κι ότι άλλο φανταστούν. Καλό είναι από την αρχή οι ομάδες να ορίσουν τις κινήσεις που θέλουν να αποδώσουν ηχητικά. Όταν η κάθε ομάδα ολοκληρώσει την εργασία της, την παρουσιάζει στην τάξη και κερδίζει το χειροκρότημα των θεατών.

Εργασία για το σπίτι ή το σχολείο

Ως εργασία ,για το σπίτι ή το σχολείο, μπορούμε να τους βάλουμε την εξής: Ονομάζω και Περιγράφω τον αγαπημένο μου Φρουτάνθρωπο. Θα μπορούσαν να δώσουν ονόματα όπως Αχλαδένιος, Μηλένια, Συκαλοβαλμένος, Καρπουζοστρουμπουλός κ.α. Αν θέλουν ακόμη μπορούν να ζωγραφίσουν τους ήρωές τους και να εκθέσουν τις εργασίες τους στην τάξη ή στο blog του σχολείου.
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !