Φίλης: Να δημιουργήσουμε ένα ολιστικό Τεχνικό Σχολείο

🕔17/04/2016 12:12

Ο Εθνικός και Κοινωνικός Διάλογος για την Παιδεία και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Ημέρες Προβληματισμού», διοργάνωσε σήμερα στο υπουργείο συνάντηση με τα επιμελητήρια, τις επαγγελματικές ενώσεις και τα συνδικάτα με θέμα «Προβληματισμοί και Συνέργειες – Δικαιώματα και Συνευθύνη: Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Μαθητεία, Πιστοποίηση Τίτλων και Προσόντων».

“Το θέμα της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης- κατάρτισης είναι το μεγάλο απωθημένο όλων των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων του 20ου αιώνα στη χώρα μας”, εκτίμησε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης μιλώντας κατά την έναρξη των εργασιών.
“Διάσπαρτα τα σχολειά Τεχνικής, Μέσης και Ανώτερης Εκπαίδευσης, υπήρχαν σχολεία πολλά από τα οποία δεν είχαν λόγο ύπαρξης”, επεσήμανε κάνοντας μία αναδρομή στην ιστορία της τεχνικής εκπαίδευσης.
Ο κ. Φίλης εκτίμησε πως η μεταρρύθμιση Αρσένη “έσπρωξε σε μία πρώιμη ταξική επιλογή περίπου το 40% και κάτι των παιδιών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στο Λύκειο, στα Τεχνικά Λύκεια τα υπόλοιπα στα Γενικά”. “Αυτή η αναλογία δεν συνοδεύεται με ελκυστικό Τεχνικό Σχολείο είναι αναλογία που βιώνεται, περίπου, ως κατασταλτική επιλογή. Δεν είναι τυχαίο ότι εκείνη τη περίοδο αυτό το μέτρο «υποστηρίχθηκε» άγρια από ΜΑΤ στα σχολεία. Και από την ποινικοποίηση των μαθητικών καταλήψεων, που αυτές τις μέρες προσπαθούμε να καταργήσουμε”, πρόσθεσε.
“Τώρα έχουμε αλλαγή ιστορικής περιόδου και όχι επειδή είναι ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση, αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που ο ιστορικός του μέλλοντος θα εκτιμήσει. Αλλά επειδή διανύουμε τη κρίση”, τόνισε ο κ. Φίλης.
Ο Υπουργός Παίδειας ζήτησε η συζήτηση για την Τεχνική Εκπαίδευση να μην έχει τις “αδράνειες του παρελθόντος” αλλά να “ξαναφτιαχτούν τα πάντα από την αρχή και να αφορούν τη δημιουργία ενός ολιστικού Τεχνικού Σχολείου, δηλαδή μία καθολική ματιά στη γνώση που θα προσανατολίζει όμως τα παιδιά και στη δυνατότητα μίας επαγγελματικής μαθητείας, πράγμα το οποίο σημαίνει μια σχέση με τους εργοδοτικούς και εργατικούς φορείς, βιομηχανίες κλπ”.
Πρόσθεσε δε πως “η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, ο μεγάλος ασθενής από το απωθημένο που υπάρχει ως πρόβλημα όλο τον 20ο αιώνα για τη χώρα μας, έχει διαμορφώσει και ιδεολογικές αγκυλώσεις και μία τάση υπεραξιολόγησης της γενικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και μία υποβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης τουλάχιστον της μη πανεπιστημιακής”.
“Για αυτή τη πρακτική, η οποία έχει σαφώς και ιδεολογικές προεκτάσεις, καλούμαστε να ορίσουμε έναν ορίζοντα ανάπτυξης, βήμα-βήμα μέσα στη κρίση. Τονίζω, το νέο στοιχείο της συγκυρίας, να το αντιμετωπίσουμε”, επεσήμανε.
Τέλος ο κ. Φίλης τόνισε πως είναι σημαντικό επίσης να διασφαλιστούν τα δικαιώματα εργασίας των εργαζομένων εκπαιδευτικών στη Τεχνική Εκπαίδευση.
stokokkino.gr
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !